Gå til innhold

WOK


Supersnupp

Anbefalte innlegg

...er kjempegodt! Men jeg kunne godt tenkt meg noen spenstige ideer på variasjon her og. Favoritten er med kylling, vårløk, sjampinjong, paprika, ingefær - alt stekt i en blanding av solsikke-/sesamolje - og så en ekstra dæsj med sesamolje før servering, servert med ris.

Hva bruker dere som 'saus', eller også andre ingredienser? Bruker litt blue dragon osv til tider, men vil helst lage helt selv, fra bunnen av......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å bruke svinekjøtt, vannkastanjer, bambusskudd, ferske bønnespirer, løk, gulrøtter, rød og gul paprika, champingjonger og nudler, og som saus til dette bruker jeg den toro sky-saus, men bruker ikke så mye vann som det står på pakken. Kjempe godt :D Som variasjon bruker jeg bare sur-søt saus isteden :blunke:

-xeyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker eller kylling, gulrøtter, paprika, purre, kokosmelk, søt chilisaus, karri.

Serveres med ris.

namnam :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mettemo

Jeg gikk på kurs for å lære kunsten om å lage kinesisk mat.Denne pepperbiffen er min favoritt.

100g kjøtt pr pers

1/2 kg biff i tynne skiver(de bruker oksestek)

1 løk i strimler

2 cm ingefærrot hakkes

2 fedd hvitløk hakkes

1 sp pepper el mindre

3 paprika store rød, gul og grønn.Kuttes i store biter

Marinade til biffen

1 sp soya saus

biff, løk, pepper og en sp vin

Hvis du legger biffen i marinaden kvelden før , bruk litt mindre oystersaus og pepper.Du trenger ikke bruke marinaden, men den setter en liten ekstra piff på retten.

Saus

5 sp oystersaus

1 ts sesamolje

1 sp maisenamel

2 dl vann

Jeg pleier å lage dobbelt opp med saus.

Varm opp wooken hel i oljen.Ha i hvitløk og ingefær(stekes til du er gyllene)Ha så i biff, løk og pepper.Stekes til biffen er gjennom stekt.

Ha så i sausen, et lite oppkok, ta av platen.Vask wookwn og varm den opp.Ha så i litt olje og stek paprikaen, bland så inn biffen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...