Gå til innhold

Kobberspiraler, en oppsummering

Fremhevede innlegg

Skrevet
44 minutter siden, Frukthage skrev:

Hvis du ikke allerede har fått anbefalt det av legen din: Ta maksimal dose Ibux eller annet ibuprofenmedikament før innsett!

Ja, skriver under på dette :) Jeg gjorde det, og det tror jeg hjalp endel. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes! Jeg er så redd for at dette skal gå galt. Partneren min har en gigantisk penis og jeg er nesten mer redd for at han skal kjenne trådene enn alt annet 😂

Skrevet

Penis kappes ikke av om han kjenner dem, han får prøve seg forsiktig frem de første gangene :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har den nye du nevnte. Er veldig fornøyd, men den har falt ut noen ganger. Har ingen øvrige bivirkninger. Ved samleie skal tråden trekkes litt opp av kroppen når du blir kåt, fordi skjeden forlenges. Min er også klippet ganske kort. 

Kobberspiral anbefales fra min side :) Ikke hør på de som sier "maksimal dose ibux", det er ikke SÅ vondt. Den nye jeg har er i tillegg den vondeste. Ikke verre enn vonde mensensmerter, selv om det er ganske individuelt. 

Skrevet
4 minutter siden, Vackra skrev:

Jeg har den nye du nevnte. Er veldig fornøyd, men den har falt ut noen ganger. Har ingen øvrige bivirkninger. Ved samleie skal tråden trekkes litt opp av kroppen når du blir kåt, fordi skjeden forlenges. Min er også klippet ganske kort. 

Kobberspiral anbefales fra min side :) Ikke hør på de som sier "maksimal dose ibux", det er ikke SÅ vondt. Den nye jeg har er i tillegg den vondeste. Ikke verre enn vonde mensensmerter, selv om det er ganske individuelt. 

Nå har folk ulik smerteterskel så selv om du ikke synes det var vondt så skader det ikke å ta smertestillende på forhånd.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Elaine Marley skrev:

Nå har folk ulik smerteterskel så selv om du ikke synes det var vondt så skader det ikke å ta smertestillende på forhånd.

Det er vondt, men å oppfordre folk til å ta "maksimal dose ibux" syntes jeg er heftig. Jeg fikk også beskjed om at enkelte smertestillende kunne forverre opplevelsen av gynekologen min. 

Skrevet
Akkurat nå, Vackra skrev:

Det er vondt, men å oppfordre folk til å ta "maksimal dose ibux" syntes jeg er heftig. Jeg fikk også beskjed om at enkelte smertestillende kunne forverre opplevelsen av gynekologen min. 

Mulig maksimal dose er litt mye. Jeg vet ikke, men tok et par stykker før, men hvorfor kunne det forverre opplevelsen?

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Elaine Marley skrev:

Mulig maksimal dose er litt mye. Jeg vet ikke, men tok et par stykker før, men hvorfor kunne det forverre opplevelsen?

Jeg ble anbefalt å ta maksimal dose Ibux, av min gynekolog. Foruten å være et medisinsk råd synes jeg også at dette var et forsvarlig råd, derav "maksimal dose" - ikke "en neve".

Skrevet
3 timer siden, Vackra skrev:

Falt ut noen ganger?? Da må man jo gjennom det helvete å sette den inn flere ganger...

Skrevet
10 minutter siden, Frukthage skrev:

Jeg ble anbefalt å ta maksimal dose Ibux, av min gynekolog. Foruten å være et medisinsk råd synes jeg også at dette var et forsvarlig råd, derav "maksimal dose" - ikke "en neve".

Javel.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Elaine Marley skrev:

Javel.

me to

Anonymkode: 1a19a...b94

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Puppmania skrev:

Falt ut noen ganger?? Da må man jo gjennom det helvete å sette den inn flere ganger...

det var veldig ubehagelig, men ikke ett helvete for min del.

Anonymkode: 1a19a...b94

Skrevet
4 timer siden, Elaine Marley skrev:

Det spurte jeg ikke om, :) dessverre.

57 minutter siden, Puppmania skrev:

Vet ikke hvorfor en random AB svarte på spørsmålet ditt, men det var ikke meg :) Det var verst første gangen, jeg var desperat etter å slippe hormonprevensjon og villig til å holde ut. Smerten betød lite i sammenhengen. Jeg kvinnet meg opp. Beastmode osv. Det er selvfølgelig vondt, men jeg gikk inn i samme modus som når man tar blodprøver, setter sprøyter, piercer seg osv. Man gruer seg, men når man er der så "må man bare gjøre det". Bare å puste og slå av hodet og gjøre som gynekologen sier. Det øyeblikket som vondt så det føles ut som man mister kontrollen, det går jo over. Er ikke varig smerte heldigvis :)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er kjempefornøyd med Gynefix-spiralen! :) 

Anonymkode: 86476...f63

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kjempefornøyd med Gynefix-spiralen! :) 

Anonymkode: 86476...f63

Hvor fikk du satt den? Legen min finner ingen offentlige i nærområdet som setter... Oslo øst 

AnonymBruker
Skrevet

Har vanlig kobberspiral. Mensen var i utgangspunktet uproblematisk, uten sterke smerter og blødninger. Det ble verre de første månedene, men det stabiliserte seg og nå, tre år etter, er alt tilbake til normalt.

Husk at trådene kan bli et problem. For samboeren min gjorde det så vondt å ha sex at jeg måtte få de klippet. Det løste ikke problemet helt og han merker de fortsatt iblant, men det hjelper å varme opp godt på forhånd. Det kommer også an på hvilke stillinger vi bruker. 

Siden du ikke har født vil jeg også anbefale deg å gå til en erfaren gynekolog. Jeg hadde en helt forferdelig bomtur hos en nyutdannet, ung gynekolog som dro og slet i livmoren min i et kvarter før hun måtte gi opp. Andre gangen var hos en som hadde satt inn spiraler flere ganger om dagen i sikkert tretti år. Da tok det bare noen sekunder og kjente bare et lite stikk.

Anonymkode: f1220...fb1

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt kobberspiral, men har hatt hormonspiral. Har ikke født, og det var (beklager å si det) helt jævlig å sette inn, det er faktisk det vondeste jeg har opplevd av smerte, og jeg har egentlig ganske høy smerteterskel.. Jeg blødde masse og hadde masse smerter hver gang med mensen, ellers hadde jeg ikke bivirkninger. Så det kan godt hende kobberspiral funker bedre, synes hormoner er noe dritt selv. Trives bedre uten! 

Anonymkode: 941f3...950

Skrevet

Nå vurderer jeg nesten å se om jeg tåler conuldag pilla:snurt:

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Puppmania skrev:

Hvor fikk du satt den? Legen min finner ingen offentlige i nærområdet som setter... Oslo øst 

(Jeg som skrev svar #36)

Vet ikke noe om dette merket, men jeg gikk i hvert fall til Anne Cecilie Hallquist hos Smestadgynekologene og anbefaler de/henne på det sterkeste (ligger ikke på østkanten, men såpass sentralt at det er lett å komme seg dit). Du kan jo starte med å ta en telefon dit? Vil tro de enten har noen godkjente "innsettere" der eller vet om noen. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(Jeg som skrev svar #36)

Vet ikke noe om dette merket, men jeg gikk i hvert fall til Anne Cecilie Hallquist hos Smestadgynekologene og anbefaler de/henne på det sterkeste (ligger ikke på østkanten, men såpass sentralt at det er lett å komme seg dit). Du kan jo starte med å ta en telefon dit? Vil tro de enten har noen godkjente "innsettere" der eller vet om noen. 

Jeg fikk nettopp henvendelsen min avvist av dem, de setter den ikke lenger :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...