AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #21 Skrevet 8. oktober 2017 På 23.5.2017 den 23.14, canacas skrev: Ja, har Oasys. For skjeve hornhinner. Tar de ut hver kveld. Høres ut som dagslinser er dyrere ja, det har jeg egentlig aldri hatt i toriske. 14 dagers og månedslinser er ofte tykkere, og det funker bedre for mine tørre øyne. Men det krever jo også at man skyller de godt hver dag og oppbevarer de riktig. Jeg har nå fått oasys 14dagerslinsene. Men optikeren anbefalte å sove med dem, slik at jeg bytter dem ut etter en uke. Optikeren anbefaler ingen å sove med linser man kan ha i en måned, men en uke går greit siden det ikke rekker å bygge seg opp noe særlig med protein belegg. Og det er liten risk for bakterievekst fordi man ikke tar ut linsene hver dag, altså mindre berøring. Men prisen er omtrent det samme som endagerslinsene. Så får se om jeg ikke endrer til toukersintervall etterhvert, men da må jeg jo ha linsevæske kom jeg på nå, så kanskje prisen går opp i opp? Anonymkode: 55436...1ce
Gjest Ingenting2 Skrevet 8. oktober 2017 #22 Skrevet 8. oktober 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå fått oasys 14dagerslinsene. Men optikeren anbefalte å sove med dem, slik at jeg bytter dem ut etter en uke. Optikeren anbefaler ingen å sove med linser man kan ha i en måned, men en uke går greit siden det ikke rekker å bygge seg opp noe særlig med protein belegg. Og det er liten risk for bakterievekst fordi man ikke tar ut linsene hver dag, altså mindre berøring. Men prisen er omtrent det samme som endagerslinsene. Så får se om jeg ikke endrer til toukersintervall etterhvert, men da må jeg jo ha linsevæske kom jeg på nå, så kanskje prisen går opp i opp? Anonymkode: 55436...1ce Godt poeng. Men sove med de altså? Forskyver de seg ikke? Jeg blir sliten av linsene og min optiker anbefaler å ta de ut (om jeg kan) etter endt arbeidsdag feks. De gangene jeg sovner med de forskyver de seg og synet blir merkelig og det kjennes ubehagelig. Så jeg tar de ut hver dag. Det legger seg jo grums og skitt på de og, spesielt om du bor i by og er mye ute. Jeg vasker jo linsene hver dag. Syns det er så rart at noen sover med linsene....
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #23 Skrevet 8. oktober 2017 33 minutter siden, canacas skrev: Godt poeng. Men sove med de altså? Forskyver de seg ikke? Jeg blir sliten av linsene og min optiker anbefaler å ta de ut (om jeg kan) etter endt arbeidsdag feks. De gangene jeg sovner med de forskyver de seg og synet blir merkelig og det kjennes ubehagelig. Så jeg tar de ut hver dag. Det legger seg jo grums og skitt på de og, spesielt om du bor i by og er mye ute. Jeg vasker jo linsene hver dag. Syns det er så rart at noen sover med linsene.... Ja, jeg spurte spesifikt om han anbefalte å sove med dem (i en uke) eller ta de ut om nettene og da kunne bruke dem to uker. Han anbefalte å sove med dem. Men det krever hyppigere kontroll, men den er jo gratis uansett. Jeg blir ikke sliten, og det fungerer fint å sove, nei - linsene flytter ikke på seg. Må kanskje blunke et par ganger om de har snudd seg, Jeg har jo toriske. Synes de er fantastiske. Merker at når jeg gikk tilbake til moist etter at prøvelinsene tok slutt og jeg ventet på ny forsyning så føltes moist noe ubehagelig. De ble fort tørre på kveldene og år jeg satt mye med pc på jobb for. eks. Vurderer å prøve oasys oneday istedet for moist når jeg en og annen gang har bruk for dagslinser innimellom. De skal jo være i samme materiale som ukeslinser om jeg ikke tar feil. Anonymkode: 55436...1ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå