AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Del Skrevet 22. mai 2017 ...og som bruker månedslinser eller døgnlinser. Hvilken type og merke bruker dere? Har dere abonnement på linser? I tilfelle hvor? Hva betaler dere for linser per måned? Jeg bruker dagslinser (acuvue moist, toriske), og betaler 550 hos brilleland. Synes det blir alt for dyrt i lengden, og tenker å bytte til månedslinser, eller døgnlinser jeg kan ha hele døgnet. Anonymkode: 55436...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 22. mai 2017 #2 Del Skrevet 22. mai 2017 Sjekk om de har styrken, aksen og sylinderene dine på Lenson. Du kan kjøpe daglinser i pakker på 90, og det er billigere i lengden. Jeg kan ikke bruke toriske linser fordi jeg har for lite skjeve hornhinner, men jeg kjøper mine på Lenson uansett fordi jeg sparer flere hundrelapper på det. Jeg betaler feks 780 kroner fraktfritt hjem i postkassen for to pakker med 90 linser, en pakke til hvert øye. Mot 998 hos Krogh Optikk med linseabonnement hvor jeg må hente linsene hos optiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #3 Del Skrevet 22. mai 2017 Er for "skeiv" til å kunne bruke linser. Anonymkode: e09e2...0b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitenskapsmannen Skrevet 23. mai 2017 #4 Del Skrevet 23. mai 2017 Hei. Jeg har god erfaring med Ciba Vision Dailies toriske linser. De billigste linsene finner du faktisk på svenske nettbutikker som retter seg mot det norske markedet. De sender linsene i pakker på under 300 kr så man slipper toll og moms. Har gode erfaringer med www.shopping4net.com. Morten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 23. mai 2017 #5 Del Skrevet 23. mai 2017 Bruker toriske linser i samme merke som deg TS, har 14-dagers intervall og abb. hos Brilleland. Koster 850,-for tre mnd som er intervallet jeg går for. Da kommer linsene i postkassa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #6 Del Skrevet 23. mai 2017 10 timer siden, canacas skrev: Bruker toriske linser i samme merke som deg TS, har 14-dagers intervall og abb. hos Brilleland. Koster 850,-for tre mnd som er intervallet jeg går for. Da kommer linsene i postkassa. Da forstår jeg det som at du bruker månedslinser? Og at du bruker dem 14 dager som vanlige månedslinser somman ikke sover med, og kaster dem etter det? Oasys? Det er jo en del billigere enn det dagslinsene jeg bruker nå, jeg må ut med ca 1600 for tre mnd. Kanskje jeg skal høre om det på neste linsekontroll. Anonymkode: 55436...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 23. mai 2017 #7 Del Skrevet 23. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da forstår jeg det som at du bruker månedslinser? Og at du bruker dem 14 dager som vanlige månedslinser somman ikke sover med, og kaster dem etter det? Oasys? Det er jo en del billigere enn det dagslinsene jeg bruker nå, jeg må ut med ca 1600 for tre mnd. Kanskje jeg skal høre om det på neste linsekontroll. Anonymkode: 55436...1ce Nei. Fjorten dagers linser bruker jeg. Får en pakke hver tredje måned. Denne koster 850,- og skal vare i tre mnd. Månedslinser ble for tørt i lengden for meg, og jeg sliter en del med tørre øyne. Derfor funker ikke dagslinser heller. 14 dager er gull! En fordel med abb er at du kan hente ut reserve linser ved behov. Det har jeg. I tillegg er linsekontroll inkludert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #8 Del Skrevet 23. mai 2017 6 minutter siden, canacas skrev: Nei. Fjorten dagers linser bruker jeg. Får en pakke hver tredje måned. Denne koster 850,- og skal vare i tre mnd. Månedslinser ble for tørt i lengden for meg, og jeg sliter en del med tørre øyne. Derfor funker ikke dagslinser heller. 14 dager er gull! En fordel med abb er at du kan hente ut reserve linser ved behov. Det har jeg. I tillegg er linsekontroll inkludert. Ja, var vel egentlig det jeg mente. Oasys (hvis det er det du har) bruker man jo i 14 dager istedet for en måned. Så - altså seks par linser for 850? Det jeg mente når jeg sa ar du bruker dem som vanlige månedslinser var at du tar dem ut hver kveld istedet for å sove med dem. Har linseabn hos brilleland idag, det er der jeg betaler 1600 for tre mnd for toriske dagslinser. Anonymkode: 55436...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 23. mai 2017 #9 Del Skrevet 23. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, var vel egentlig det jeg mente. Oasys (hvis det er det du har) bruker man jo i 14 dager istedet for en måned. Så - altså seks par linser for 850? Det jeg mente når jeg sa ar du bruker dem som vanlige månedslinser var at du tar dem ut hver kveld istedet for å sove med dem. Har linseabn hos brilleland idag, det er der jeg betaler 1600 for tre mnd for toriske dagslinser. Anonymkode: 55436...1ce Ja, har Oasys. For skjeve hornhinner. Tar de ut hver kveld. Høres ut som dagslinser er dyrere ja, det har jeg egentlig aldri hatt i toriske. 14 dagers og månedslinser er ofte tykkere, og det funker bedre for mine tørre øyne. Men det krever jo også at man skyller de godt hver dag og oppbevarer de riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blablab Skrevet 23. mai 2017 #10 Del Skrevet 23. mai 2017 Jeg bruker CooperVision Biofinity Toric. Betaler rundt 260 i mnd., kan sikkert få tak i dem billigere på nett. Fått beskjed av optiker at de kan brukes hele døgnet i 14 dager eller I 1 måned om de tas ut om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 23. mai 2017 #11 Del Skrevet 23. mai 2017 Bruker Biofinity, månedslinser. Har de på øyet i 30 dager før jeg bytter til ett nytt par. Får linser hver måned. Betaler litt over 200 kr i måneden og har kontroll hos optiker hvert halvår inkludert i prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #12 Del Skrevet 25. mai 2017 Jeg har samme linse som deg TS, på et av øynene. Men bruker de som tillegg til briller og kjøper derfor ikke så ofte. Prøvde å legge de inn som abonnement hos Specsavers og fikk da opp en månedspris på 206 for 2 pakker linser. Anonymkode: 41a83...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #13 Del Skrevet 25. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har samme linse som deg TS, på et av øynene. Men bruker de som tillegg til briller og kjøper derfor ikke så ofte. Prøvde å legge de inn som abonnement hos Specsavers og fikk da opp en månedspris på 206 for 2 pakker linser. Anonymkode: 41a83...caf For toriske eller vanlige? Dagslinser eller månedslinser? For det hørtes latterlig billig ut. Anonymkode: 55436...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 #14 Del Skrevet 25. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: For toriske eller vanlige? Dagslinser eller månedslinser? For det hørtes latterlig billig ut. Anonymkode: 55436...1ce Toriske, som nevnt samme som du bruker i dag. Tok 2 slike bare for å se. Men du kan uansett sjekke det ut på nettsidene. Hvis du kjøper linsene, og ikke velger abonnement blir det mye dyrere. Anonymkode: 41a83...caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #15 Del Skrevet 27. mai 2017 Hvilke linser andre bruker er da ikke så relevant, siden ulike linser har ulik form og størrelse. Folk ender som regel opp med den typen som passer best til deres form på øyet Folk har også veldig ulik grad av sensitivitet, tørrhet osv. For meg passet Dailies total 1 best, men naboen må kanskje ha noe annet uansett hvor fantastiske jeg synes disse er. Just sayin Anonymkode: 10ac5...c85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 27. mai 2017 #16 Del Skrevet 27. mai 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke linser andre bruker er da ikke så relevant, siden ulike linser har ulik form og størrelse. Folk ender som regel opp med den typen som passer best til deres form på øyet Folk har også veldig ulik grad av sensitivitet, tørrhet osv. For meg passet Dailies total 1 best, men naboen må kanskje ha noe annet uansett hvor fantastiske jeg synes disse er. Just sayin Anonymkode: 10ac5...c85 Godt eksempel. Jeg kan ikke bruke Dailies Total 1, fordi de bare kommer i 8,6 kurve, og det føles som de holder på å sprette ut av øya mine hele tiden, litt som en sånn hoppeloppe i gummi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2017 #17 Del Skrevet 27. mai 2017 Det jeg egentlig ville med tråden var å finne litt utav priser, og om det vil lønne seg ågå over til månedslinser. Jeg er klar over at man ikke kan bruke alle typer linser pga f.eks ulik krumning, diameter og sensitivitet. Anonymkode: 55436...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 28. mai 2017 #18 Del Skrevet 28. mai 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det jeg egentlig ville med tråden var å finne litt utav priser, og om det vil lønne seg ågå over til månedslinser. Jeg er klar over at man ikke kan bruke alle typer linser pga f.eks ulik krumning, diameter og sensitivitet. Anonymkode: 55436...1ce Det vil lønne seg for deg å gå over til å kjøpe linser på nett fordi linseabonnement hos optikere er dyrere. Be optikeren din om å prøve månedslinser med dine verdier. Ikke alle kan bruke månedslinser pga nettopp styrkene. Det finnes mange forskjellige styrkeblandinger der ute, men det betyr ikke at alle linser har alle styrker, alle cylinderverdier og alle akseverdier. Dette må du teste ut hos optiker før du evt begynner å kjøpe linser på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2017 #19 Del Skrevet 28. mai 2017 11 timer siden, Minya skrev: Det vil lønne seg for deg å gå over til å kjøpe linser på nett fordi linseabonnement hos optikere er dyrere. Be optikeren din om å prøve månedslinser med dine verdier. Ikke alle kan bruke månedslinser pga nettopp styrkene. Det finnes mange forskjellige styrkeblandinger der ute, men det betyr ikke at alle linser har alle styrker, alle cylinderverdier og alle akseverdier. Dette må du teste ut hos optiker før du evt begynner å kjøpe linser på nett. Ja, sjekker. Men de linsene jeg har nå er like dyre om de skal kjøpes på nett, og da må jeg jo også ha linsekontroll og får ikke de samme rabattene på briller og lignende. Anonymkode: 55436...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 29. mai 2017 #20 Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, sjekker. Men de linsene jeg har nå er like dyre om de skal kjøpes på nett, og da må jeg jo også ha linsekontroll og får ikke de samme rabattene på briller og lignende. Anonymkode: 55436...1ce Jeg får de samme rabattene på briller om jeg har vanlig kontroll hos optikeren min. Jeg har både brille- og linsekontroll i ett, og får gode priser på nye glass når jeg trenger det. Linsene mine koster flere hundrelapper mer per år om jeg kjøper dem hos optiker, noe jeg også har opplyst optiker om. De kunne ikke møte prisen jeg fikk på nett, derfor kjøper jeg dem på nett. Edit; Jeg har ikke regnet med nye brilleinnfatninger i dette, da jeg aldri kjøper ny innfatning fordi det er fysisk umulig å finne en innfatning jeg liker like godt som den gamle jeg har. Endret 29. mai 2017 av Minya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå