AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Hadde Internasjonal Eksamen. Brukte ikke boka, eller tilgjengelige artikler jeg lagret på pc'en. Bare vedlegga. Og vedlegga var bare små bokser med tekst, ingenting annet. Var dum og tenkte at siden jeg ikke har brukt kilder, annet enn min egen hjerne, så trengte jeg ikke skrive om kilder, eller at jeg ikke brukte kilder. Nå angrer jeg hardt. Kan jeg bli trukket i karakter for dette??? Anonymkode: 17cfa...3f0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #2 Skrevet 22. mai 2017 Er det vgs eller høyere utdanning? Anonymkode: 65a5b...4c3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #3 Skrevet 22. mai 2017 Jeg opplevde at min samboer gjorde nettopp dette (høyere utdanning). Han strøk, enda han leverte en helsikkes god rapport. Kilder var visst såpass viktig i hans tilfelle... Han fikk det begrunnet med at "man ikke bare kan ting uten å ha lest det noe sted". Eller noe i den dur. Var skikkelig surt, i hvert fall. Anonymkode: 27bb2...76c 3
Gjest Linaria Skrevet 22. mai 2017 #4 Skrevet 22. mai 2017 Hvis du ikke brukte kilder, så brukte du ikke kilder. Så lenge du ikke har skrevet noe som er plagiat skal det gå helt greit. Man pleier ikke måtte skrive eksamensvedleggene som kilder, disse er du jo nesten nødt til å lese.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #5 Skrevet 22. mai 2017 Dette gjelder vgs. Herregud nå et jeg livredd... Jeg kan virkelig ikke få stryk... Har ikke høyt nok snitt til å komme inn på ordinær kvote.. Anonymkode: 17cfa...3f0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #6 Skrevet 22. mai 2017 PÅ vgs har det nok ikke så mye å si, men ingen bruk av kilder på høyere utdanning = stryk. Anonymkode: 65a5b...4c3
Fame Skrevet 22. mai 2017 #7 Skrevet 22. mai 2017 Stryker kanskje ikke på vgs, men må regne med nedsatt karakter, ja.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #8 Skrevet 22. mai 2017 På vgs får du nedsatt karakter. Skjedde med meg en gang. Skrev bra innlevering, men glemte kilder. Fikk nedsatt karakter. Anonymkode: 97e2a...ad5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #9 Skrevet 22. mai 2017 På høyere utdanning blir du i verste fall tatt for plagiat og kicket ut av utdanningen. Anonymkode: 957cb...08b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #10 Skrevet 22. mai 2017 Åh dette er jo kjempe kjipt! Jeg er så sykt dum!!! Jeg brukte ingen kilder, derfor jeg ikke tenkte på det! Hadde jeg brukt kilder ville jeg selvsagt skrevet dem opp. Er så utrolig forbanna på meg selv. Har ikke klart å sove de siste nettene pga. dette. Dagen jeg får tilbake eksamenskarakterene vil bli et rent mareritt! Anonymkode: 17cfa...3f0
BeverTramp Skrevet 22. mai 2017 #11 Skrevet 22. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh dette er jo kjempe kjipt! Jeg er så sykt dum!!! Jeg brukte ingen kilder, derfor jeg ikke tenkte på det! Hadde jeg brukt kilder ville jeg selvsagt skrevet dem opp. Er så utrolig forbanna på meg selv. Har ikke klart å sove de siste nettene pga. dette. Dagen jeg får tilbake eksamenskarakterene vil bli et rent mareritt! Anonymkode: 17cfa...3f0 Pust. Det går bra Helt sikkert ❤ 1
Fame Skrevet 22. mai 2017 #12 Skrevet 22. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh dette er jo kjempe kjipt! Jeg er så sykt dum!!! Jeg brukte ingen kilder, derfor jeg ikke tenkte på det! Hadde jeg brukt kilder ville jeg selvsagt skrevet dem opp. Er så utrolig forbanna på meg selv. Har ikke klart å sove de siste nettene pga. dette. Dagen jeg får tilbake eksamenskarakterene vil bli et rent mareritt! Anonymkode: 17cfa...3f0 Alle påstander du skriver skal backes opp med kilder :/
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #13 Skrevet 22. mai 2017 2 minutter siden, BeverTramp skrev: Pust. Det går bra Helt sikkert ❤ Uff håper duhar rett! 1 minutt siden, Fame skrev: Alle påstander du skriver skal backes opp med kilder :/ Men hva hvis det jeg har skrevet er forkunnskaper jeg har? Det jeg har skrevet er ting jeg har lært i timene og i fritiden opp gjennom flere år... det kan jo ikke backes up... Jeg kan jo ike skrive en oppgave basert på kildene jeg har fra før av heller, det ville gjort alt mye vanskeligere, og gjort det lettere å bomme på oppgaven... Anonymkode: 17cfa...3f0
dansestjerna Skrevet 22. mai 2017 #14 Skrevet 22. mai 2017 Jeg fikk min eneste stryk ever på akkurat det. Surt
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #15 Skrevet 22. mai 2017 3 minutter siden, dansestjerna skrev: Jeg fikk min eneste stryk ever på akkurat det. Surt På vgs. eller høyere utdanning!?!?!? Anonymkode: 17cfa...3f0
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #16 Skrevet 22. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uff håper duhar rett! Men hva hvis det jeg har skrevet er forkunnskaper jeg har? Det jeg har skrevet er ting jeg har lært i timene og i fritiden opp gjennom flere år... det kan jo ikke backes up... Jeg kan jo ike skrive en oppgave basert på kildene jeg har fra før av heller, det ville gjort alt mye vanskeligere, og gjort det lettere å bomme på oppgaven... Anonymkode: 17cfa...3f0 Dette lurer jeg også på. Hvordan skal man forsvare påstander man legger frem om man på forhånd ikke vet hva oppgaven er og hvilke kilder man bør ha med seg? Det er jo som oftest ikke lov å bruke internett, ergo kan man ikke søke opp kilder. Man har jo leksikon, men disse vil ikke ha all kunnskap nedskrevet. Kan jo ikke laste ned hele internett på forhånd liksom.. Hvordan er det da om man skriver det man husker om feks jens stoltenberg? De fleste vet jo han var statsminister, ap-leder osv. Trenger man kilder på sånt? Anonymkode: cf061...25c 1
Fame Skrevet 22. mai 2017 #17 Skrevet 22. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff håper duhar rett! Men hva hvis det jeg har skrevet er forkunnskaper jeg har? Det jeg har skrevet er ting jeg har lært i timene og i fritiden opp gjennom flere år... det kan jo ikke backes up... Jeg kan jo ike skrive en oppgave basert på kildene jeg har fra før av heller, det ville gjort alt mye vanskeligere, og gjort det lettere å bomme på oppgaven... Anonymkode: 17cfa...3f0 Ting du har lært i timene finner du kilder om på nettet Håper det går bra da
dansestjerna Skrevet 22. mai 2017 #18 Skrevet 22. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På vgs. eller høyere utdanning!?!?!? Anonymkode: 17cfa...3f0 Høyskole, sykepleierutd.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #19 Skrevet 22. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Uff håper duhar rett! Men hva hvis det jeg har skrevet er forkunnskaper jeg har? Det jeg har skrevet er ting jeg har lært i timene og i fritiden opp gjennom flere år... det kan jo ikke backes up... Jeg kan jo ike skrive en oppgave basert på kildene jeg har fra før av heller, det ville gjort alt mye vanskeligere, og gjort det lettere å bomme på oppgaven... Anonymkode: 17cfa...3f0 Har du sitert noe fra vedlegget i oppgaven? Jeg ble selv satt en karakter på norsk eksamen siden jeg glemte å skrive vedlegget som kilde. Skikkelig surt med tanke på at det var den eneste gangen jeg faktisk hadde glemt det. Ellers så opprettet jeg en lik tråd som denne for 1-2 år siden, og da påstod noen at man i prinsippet kunne stryke og at det var opp til sensor. Tror ikke at det er spesielt normalt Anonymkode: 3c34b...189
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #20 Skrevet 22. mai 2017 Oppgi alltid kildene du bruker, inkl. vedlegga. Dersom du svarer greit på oppgaven, vil du nok ikke stryke, men manglende kildeliste trekker helt klart ned. Anonymkode: edf3b...ad4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå