Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått høre av flere rundt meg at jeg ser overlegen og sur ut. Og at måten jeg går på er visst arrogant også. Dette er ikke noe kjekt da det ikke stemmer med hvordan jeg egentlig er. Det forklarer hvorfor ingen tar kontakt med meg. Jeg ser sur ut hvis jeg ikke smiler, men jeg kan ikke gå rundt å smile hele tiden heller. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Tips for å virke mer imøtekommende og snill?

Anonymkode: 67740...c98

Videoannonse
Annonse
Gjest Cicero
Skrevet

Føler med deg, har skikkelig resting bitch face selv. Nesten hver gang jeg blir kjent med noen nye mennesker blir de overrasket over at jeg er hyggelig, jeg ser visst ut som en skikkelig bitch når jeg er helt nøytral. :( 

Er ikke så mye å gjøre med det. Du kan jo prøve å sminke deg annerledes eller venne deg til et annet ansiktsuttrykk, men det er en ganske teit ting å stresse med. Her i Norge har vi ikke så veldig kultur for å ta kontakt med andre på gata uansett, så du går ikke glipp av så mye. :P 

Skrevet

Om du sammenligner ansikter(som ikke beveger seg overhodet) vil du se at noen ser snillere og/eller mer pålitelige ut, mens andre ser surere eller strengere ut. Helt uten at det trenger å stemme! F.eks. assosieres mennesker med liten hake/kjeveparti med å være svak/mindre intelligent, og dermed vil kunne forvente "mindre respekt". Det er helt grusomt, da dette i aller høyeste grad er trekk ens genetikk har bestemt, men det er bevist ved en rekke studier. 

Jeg kjenner til mange med "resting bitch faces", uten at de nødvendigvis er bitchy. Jeg tror jeg har et ganske nøytralt ansikt, men har selv fått høre av folk som nettopp har blitt kjent med meg at jeg er mye hyggeligere enn jeg ser ut. :P 

Det er ikke så mye å gjøre med det, er det? Ang. gangen er det strengt tatt lite å gjøre. Hvordan går man på en arrogant måte? Jeg vil tro mimikken i ansiktet er viktigere på det området, eller helheten. Ikke gangen. Vær blid og hyggelig når det trengs/når du føler for det - hvis noen ikke ønsker å bli kjent med deg fordi de antar du er sur, er det kanskje ikke så viktig? Hva med ansiktsuttrykkene dine? Har du et uttrykksfullt ansikt? Hvis man har en tendens til å lage "grimaser" eller himle med øynene, er det klart dette kan oppleves som lite velkomment.

• Liker 1
Skrevet

Jeg smiler og ler mye og er generelt ganske livlig av meg, men når jeg ikke smiler og ler (fordi man naturligvis ikke gjør det hele tiden) så ser jeg alvorlig ut av en eller annen grunn. Tror det er pga munnen min som peker litt nedover. Men det er bare sånn munnen min er formet og jeg kan ikke gjøre noe med det... Har fått kommentarer nå og da om at jeg ser sur ut og fått spørsmål om hva det er for noe. :fnise:

It's just my face! 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Beach skrev:

F.eks. assosieres mennesker med liten hake/kjeveparti med å være svak/mindre intelligent, og dermed vil kunne forvente "mindre respekt". Det er helt grusomt, da dette i aller høyeste grad er trekk ens genetikk har bestemt, men det er bevist ved en rekke studier. 

Hvordan ser de ut? Bilder? 

Anonymkode: be8a6...a9d

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser de ut? Bilder? 

Anonymkode: be8a6...a9d

Du kan google "weak chin" f.eks.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Beach skrev:

Du kan google "weak chin" f.eks.

Hva er grunnen til at noen er sånn? Er det en sykdom de er født med eller eller det gener fra foreldra?

Anonymkode: a3365...571

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at noen er sånn? Er det en sykdom de er født med eller eller det gener fra foreldra?

Anonymkode: a3365...571

En mindre fremtredende hake/kjeveben er først og fremst genetisk. I noen tilfeller kan visse sykdommer eller misdannelser forårsake det. Det blir jo det samme som liten/stor nese, høye/lave kinnben eller smale/fyldige lepper. Noen har mer hake enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...