AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Del Skrevet 22. mai 2017 Skal på tur om noen uker, og flyet lander ikke før 18:30 lokal tid. Innsjekk skjer ifølge hotellet etter 14:00. Vi er nok ikke framme ved hotellet før i 20:00-tiden, så burde vi si ifra til hotellet om sen innsjekk via mail eller noe? Anonymkode: fdcc9...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #2 Del Skrevet 22. mai 2017 Jeg ville gjort det bare for å være sikker Anonymkode: e0927...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #3 Del Skrevet 22. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville gjort det bare for å være sikker Anonymkode: e0927...749 Var det jeg også tenkte Har gratis avbestilling fram til 23:59 samme dag, men føler det er tryggest å si ifra også. - ts Anonymkode: fdcc9...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 22. mai 2017 #4 Del Skrevet 22. mai 2017 Sist jeg bestilte hotell sto det i informasjonen at jeg skulle si fra om jeg kom etter kl 21. Ville sagt ifra uansett om det var etter 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 22. mai 2017 #5 Del Skrevet 22. mai 2017 Ja, det bør du si ifra om. Har opplevd at innsjekkingen stenger, at de låser hovedinngang o.l. så du må ha kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #6 Del Skrevet 22. mai 2017 Dette er et engelsk hotell. Holder det at jeg sender en mail? Eller burde jeg ringe? Synes det er litt lettere å skrive engelsk enn å snakke engelsk, hehe. Anonymkode: fdcc9...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 22. mai 2017 #7 Del Skrevet 22. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er et engelsk hotell. Holder det at jeg sender en mail? Eller burde jeg ringe? Synes det er litt lettere å skrive engelsk enn å snakke engelsk, hehe. Anonymkode: fdcc9...2ee Jeg har bare pleid å sende en mail. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #8 Del Skrevet 22. mai 2017 1 minutt siden, Geirfuglen skrev: Jeg har bare pleid å sende en mail. Tusen takk for svar! Anonymkode: fdcc9...2ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rocka69 Skrevet 22. mai 2017 #9 Del Skrevet 22. mai 2017 Mange hotell opererer med en no-show frist(som kan variere fra land til land og fra hotell til hotell), og hvis du ikke har sagt i fra på forhånd, slik at hotellet kan legge en statuskode i bookingsystemet inn at du kommer med sen ankomst, så risikerer du om du kommer 2 minutter etter at fristen er passert at hotellet har solgt rommet ditt videre. Det betyr at du plutselig står uten rom, og må lete etter hotell som har ledig rom. Kan bli mye grining. Så ja gi beskjed til hotellet når du forventer å ankomme allerede når du booker - og gjerne oppdater hotellet hvis f.eks flyet blir forsinket. Dermed så holder hotellet av rommet til deg til du kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #10 Del Skrevet 22. mai 2017 Det kan ikke skade, i hvert fall ikke når det er gratis avbestilling. Ofte er det sånn at man må betale første natten ved no show, og i sånne tilfeller bør jo rommet være sikret uansett. Jeg pleier si fra hvis det blir innsjekk son nærmer seg midnatt. Anonymkode: 17a78...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 22. mai 2017 #11 Del Skrevet 22. mai 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er et engelsk hotell. Holder det at jeg sender en mail? Eller burde jeg ringe? Synes det er litt lettere å skrive engelsk enn å snakke engelsk, hehe. Anonymkode: fdcc9...2ee Det kommer helt an på om det er et "el-cheapo" bed and breakfast, eller om det er Sheraton. Førstnevnte - ring, sistnevnte ring eller mail. Kl 2000 er ikke veldig sent da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #12 Del Skrevet 22. mai 2017 tidligere resepsjonist her: Rom selges sjeldent videre før i 21-tiden. Men dersom det er knapt med hotellrom så settes det meget stor pris på beskjed om ankomst etter kl 18! Anonymkode: 32671...7de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alltidpånett Skrevet 25. mai 2017 #13 Del Skrevet 25. mai 2017 Ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. mai 2017 #14 Del Skrevet 25. mai 2017 Skader ikke. Pleier se godt etter hva det står på bookingsiden og legge inn beskjed avhengig av det. Er jeg i tvil så gir jeg heller beskjed en gang for mye enn en for lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 25. mai 2017 #15 Del Skrevet 25. mai 2017 Jeg pleier å gjøre det. Stort sett på bookingsider så får man valge å skrive antatt ankomst eller det er et kommentarfelt åpent. Da pleier jeg å skrive det klokkeslettet jeg tror jeg er der + gir rom for at jeg kan være forsinket (spesielt om reisen innebærer fly). F.eks. "kommer mellom 18 og 20". Opplever at innsjekking ofte starter fra 14 og utover. Dersom jeg ankommer hotellet før det pleier jeg å skrive det. Jeg kan selvsagt ikke forvente å få rommet før kl. 14, og for samme pris. Men ofte har jeg fått rommet hvis jeg har kommet et par timer før det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 25. mai 2017 #16 Del Skrevet 25. mai 2017 Vi pleier alltid å si fra om både tidlig og sen ankomst. Når vi har sagt fra om tidlig ankomst har vi noen ganger hatt flaks og fått rommet vårt før ordinær innsjekk. Ved sen ankomst pleier vi å sende en epost til hotellet (booker stort sett direkte, ikke via bookingsider) og si fra når vi forventer å ankomme. Som @Luckiness sier vi fra når vi antar at vi kommer med rom for forsinkelser. Dette uavhengig om bookingen er sikret med kredittkort siden vi synes det er greit at hotellet vet at vi kommer sent og vi er sikre på at det ikke blir noe krøll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå