AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Lurer på om noen har erfaring med restplasser? Noen av de studiene som interesserer meg nå (og som jeg oppfyller krav til) har jeg dessverre ikke på søknaden i samordna, så jeg lurer på om det pleier å komme mange restplasser ila sommeren (er vel juni/juli de utlyses?) Samles alle ledige plasser fra hele landets skoler på en nettside? Pleier det å være mange plasser (for de som har sjekket tidligere)? Hvis jeg ikke skulle finne en plass velger jeg heller å jobbe ett år og kanskje ta litt mattefag istedenfor å bare begynne på noe. Anonymkode: c2d0c...650
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #2 Skrevet 22. mai 2017 Les på samordna sine sider om restplasser. Hvis jeg ikke husker feil har man svarfrist på å takke ja til plass i slutten av juli. Etter dette vet de hvor mange plasser som blir ledige og da tror jeg det er førstemann til mølla. Det som er ledig legges ut på en samlet liste. Anonymkode: aef94...492
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #3 Skrevet 23. mai 2017 Det er oftest sære studier eller små studiesteder som har restplasser. En taktikk mange har er å bruke 1 år på å jobbe, samtidig som de tar noen av de tyngste fagene (oftest matte-relatert). På den måten får de spart opp litt og bli ferdig med det "verste" på studiet. Anonymkode: c8bf9...db2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå