hobbykokken Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Hei! Jeg skal ned 15 kg ved hjelp av lifesum. Jeg ønsker at denne tråden kan være med å motivere andre også. Det første jeg må ta tak i er middagen min. Jeg må ha mer grønnsaker, fisk og magert kjøtt. Jeg skal gjennom en livsstilsendring og har så langt kuttet ut light brus og saft. Drikker stort sett vann eller melk. Hvem er med??
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #2 Skrevet 22. mai 2017 Jeg! Jeg småspiser altfor mye og i tillegg veldig usunt. Det er ikke bra, men jeg satser en liten periode (1-2 uker) på kun kylling, brokkoli, blomkål og gulerøtter. Må signere på helsepapir snart, og hadde vært veldig kjekt hvis vekta var et par kilo mindre til da, og så ta resten av den skikkelige kampen etterpå. Anonymkode: 2bc8b...5d3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #3 Skrevet 22. mai 2017 Husk at å drikke melk inneholder også kalorier og er ikke mettende i stor grad, så en bør ikke drikke en liter daglig og bruke opp mange av kaloriene i kaloribanken på det. Et glass om dagen er flott (250-300 ml) Anonymkode: abba4...707 1
Gjest making.a.mess Skrevet 22. mai 2017 #4 Skrevet 22. mai 2017 1 time siden, hobbykokken skrev: Hei! Jeg skal ned 15 kg ved hjelp av lifesum. Jeg ønsker at denne tråden kan være med å motivere andre også. Det første jeg må ta tak i er middagen min. Jeg må ha mer grønnsaker, fisk og magert kjøtt. Jeg skal gjennom en livsstilsendring og har så langt kuttet ut light brus og saft. Drikker stort sett vann eller melk. Hvem er med?? Dropp melk. Ganske mange kalorier der.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #5 Skrevet 22. mai 2017 Kjør på med vegankost noen dager i uka:-) Anonymkode: f4bc2...b2c 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #6 Skrevet 22. mai 2017 Jeg gikk ned ti kg, fra normal vekt til enda mer normal vekt ved å droppe brus, bytte ut alle brødmåltider med knekkebrød (dog også andre grunner til det) og forsøke å ikke spise etter kl 7-8 isåfall kun noe lett som å ta meg et eple eller to, grønnsaker eller lignende. Har egentlig ikke endret noe på middagene, men har merket at jeg har litt mindre behov for en svær porsjon middag når magen har vendt seg til å spise litt mindre. Ikke sett dere urealistiske mål, fokuser på de tingene som er enkle å endre på i hverdagen! Håper å gå ned 5-ish kg til, men har ingen hast Anonymkode: c0c4a...b35
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #7 Skrevet 22. mai 2017 4 minutter siden, Mrs.Purdey skrev: Dropp melk. Ganske mange kalorier der. Absolutt ikke droppe det, men drikke et glass melk om dagen. Anonymkode: abba4...707 2
hobbykokken Skrevet 22. mai 2017 Forfatter #8 Skrevet 22. mai 2017 Så gøy at så mange svarer. Sliter med søtsug og når jeg først eter søtt så stopper jeg ikke. Klarer ikke ta en bit, og det foregår i dagesvis. Lurer på om det lureste er å bare droppe hele sukkergreia ;-) erfaringer med å leve helt sukkerfritt? Også har jeg droppet dressinger, for det også er IKKE lett
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #9 Skrevet 22. mai 2017 1 minutt siden, hobbykokken skrev: Så gøy at så mange svarer. Sliter med søtsug og når jeg først eter søtt så stopper jeg ikke. Klarer ikke ta en bit, og det foregår i dagesvis. Lurer på om det lureste er å bare droppe hele sukkergreia ;-) erfaringer med å leve helt sukkerfritt? Også har jeg droppet dressinger, for det også er IKKE lett Jeg som skrev om knekkebrød her oppe, jeg LOVER at dersom du kutter ut sukker en periode så forsvinner også sukkersuget. Problemet er at det kommer tilbake så fort du tar deg en sjokoladebit eller kake Anonymkode: c0c4a...b35 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 22. mai 2017 #10 Skrevet 22. mai 2017 (endret) 9 minutter siden, hobbykokken skrev: Så gøy at så mange svarer. Sliter med søtsug og når jeg først eter søtt så stopper jeg ikke. Klarer ikke ta en bit, og det foregår i dagesvis. Lurer på om det lureste er å bare droppe hele sukkergreia ;-) erfaringer med å leve helt sukkerfritt? Også har jeg droppet dressinger, for det også er IKKE lett Bruk "ekstra lett rømme" eller hva den heter ( 10%, ca 110 kcal pr 100gram) og bland med dressingpulver. Og gjerne bruk litt soyasaus også. Mye magrere og minst like godt som "fet" dressing. Når det gjelder søtsug så gå for f.eks mørk sjokolade. Bak banan med mørk sjokolade i, i ovn. Eller eple med kanel på og stevia eller noe annet som tilfører noe søtt. Spis en slikkepinne, (60 kcal, du bruker en evighet på den) eller vingummi (magrere enn mye annet godteri...) Endret 22. mai 2017 av noe tilfeldig
Forundret.. Skrevet 22. mai 2017 #11 Skrevet 22. mai 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjør på med vegankost noen dager i uka:-) Anonymkode: f4bc2...b2c Hvorfor?
hobbykokken Skrevet 22. mai 2017 Forfatter #12 Skrevet 22. mai 2017 Så mange gode tips. Spiser ikke brød, men hovedproblemet er middagen min. Vil gjerne ha noe ekstra digg til middag (les: pizza, pasta og diverse som er usunt og vanskelig å begrense seg på). Har begynt å tenke mer volum på maten og mindre kcal pr hundre gram. Tenkte å ha kyllinglår og ris, tomatsuppe, fisk og salat og fiskesuppe denne uken blant annet. :-) også ikke kjøpe noe godis samme hvor mange spennende nyheter som er i hyllene.. kjøpes det spises det.
hobbykokken Skrevet 22. mai 2017 Forfatter #13 Skrevet 22. mai 2017 Prøver også å spise forholdsvis rimelig mat. Men regner med at matbudsjettet synker nå som jeg har kutta snusog brus.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #14 Skrevet 22. mai 2017 Den ekstra lett rømmen er 5% fett, men så sist jeg var på Obs at de faktisk hadde fått en enda sunnere variant med bare 2,5 % fett. Fint for meg som MÅ ha rømme på tacoen 😂😂 Skulle forresten gjerne slengt meg med, prøvd lifesum litt før, men syns det er vanskelig! Sliter mest med salthunger, men sier ikke nei takk til sjokolade heller 😂 samt at jeg drikker light brus. Brusen blir kanskje det absolutt vanskeligste for min del. Skjønner ikke at den kan gjøre så mye skade med null kalorier... 😞 Anonymkode: 42e87...8b9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #15 Skrevet 22. mai 2017 Er light saft fy-fy også?? Anonymkode: 42e87...8b9
*Stjerne*støv* Skrevet 22. mai 2017 #16 Skrevet 22. mai 2017 Er med! 😄 Skal ned 20kg men de siste 5 kg er "pynte kg" så de kan jeg bruke litt mer tid på.. Har kjøpt måltid erstatning, og planlegger å spise det 2 ganger til dagen ca. (Før noen påpeker hvor idiotisk det er med pulver, barer etc. JA jeg vet at jeg like gjerne kan spise et måltid tilsvarende 270kacl. Men jeg må tilvenne meg til mindre porsjoner, krympe magesekken rett og slett. + i en travel hverdag er det et ork å veie, måle og planlegge alt.) Har egentlig lyst å vente en mnd før jeg veier meg igjen, for å se "det store bilde" men tror ikke jeg har viljestyrke til det jeg registrer alt på diett.no, liker den siden bedre enn lifesum. Håper jeg kan være med for det?
Gjest making.a.mess Skrevet 22. mai 2017 #17 Skrevet 22. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke droppe det, men drikke et glass melk om dagen. Anonymkode: abba4...707 Voksne trenger egentlig ikke melk. Gjør som dere vil. Det er nesten like mye kalorier i melk som i brus. Det er selvsagt mye sunnere, men fremme vekttap gjør det ikke. Drikk vann og få vitaminene gjennom grønnsaker, kjøtt og fisk
Tvist Skrevet 22. mai 2017 #18 Skrevet 22. mai 2017 1 time siden, Forundret.. skrev: Hvorfor? Var ikke meg du siterte, men vegansk kost inneholder ofte mindre fett. Av den enkle grunn at grønnsakene har hovedrollen og man får ingen ekstra kalorier av meieriprodukter eller kjøtt/fisk. I tillegg til at det stort sett må lages fra bunnen av, så man vet hva man spiser. 2
Forundret.. Skrevet 22. mai 2017 #19 Skrevet 22. mai 2017 10 minutter siden, Tvist skrev: Var ikke meg du siterte, men vegansk kost inneholder ofte mindre fett. Av den enkle grunn at grønnsakene har hovedrollen og man får ingen ekstra kalorier av meieriprodukter eller kjøtt/fisk. I tillegg til at det stort sett må lages fra bunnen av, så man vet hva man spiser. Takk. Det sier seg selv at det er eller kan være magrere kost. Skjønte fortsatt ikke poenget med å kjøre på med veganost, er jo mange sunnere alternativer til pålegg enn det. Ikke sikker ts spiser ost.. Lurte på om det var noe annet poeng med osten, som faktisk er svindyr? Er også veldig mye halvfabrikata av vegansk og vegetariansk kost å få rundt omkring nå...
ELINEpie Skrevet 22. mai 2017 #20 Skrevet 22. mai 2017 (endret) lifesum Endret 22. mai 2017 av ELINEpie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå