AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Hei! Jeg er 48 og har langt ganske glatt hår ned til der hvor brystene starter. Mitt hår blir jevnlig klippet og den etter hvert innimellom grå etterveksten farges og stripes bort. Håret oppleves som velstelt og jeg bruker det både utslått og oppsatt i hestehale eller sideflette. Håret er ganske likt dette: http://www.cbsnews.com/pictures/jennifer-aniston-2015/ Det er mange på min alder her jeg bor i Bærum som har langt hår men jeg føler litt på at jeg kanskje etter hvert begynner å bli litt for voksen til å ha langt hår, er jo snart 50 år. Hva er meningene der ute? Åpen for konstruktiv kritikk. Anonymkode: 4cd34...ee8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #2 Skrevet 22. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mange på min alder her jeg bor i Bærum som har langt hår men jeg føler litt på at jeg kanskje etter hvert begynner å bli litt for voksen til å ha langt hår, er jo snart 50 år. Hva er meningene der ute? Åpen for konstruktiv kritikk. Anonymkode: 4cd34...ee8 Jaja, hver sin smak. Jeg ville beholdt fåretrukket langt hår uten tvil. Anonymkode: 10752...d1e 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #3 Skrevet 22. mai 2017 Jeg er over 50 med god margin, og jeg har forholdsvis langt hår. (litt nedenfor skuldrene). Og det har jeg tenkt å beholde til det enten faller av, eller at jeg forlater denne verden. Er håret velstelt og ser bra ut, er det ingen aldersgrense på å ha langt hår. Jeg har også flere venninner på samme alder som også har ganske langt hår. (Og vi bor ikke i Bærum) Anonymkode: a6a54...e2d 5
Elaine Marley Skrevet 22. mai 2017 #4 Skrevet 22. mai 2017 Jeg synes ikke at det er noen aldersgrense. Dette må folk kunne ta en avgjørelse selv utifra hva de liker og hva som passer dem. Mange kvinner klipper håret kortere på grunn av tap av hårkvalitet, og det forstår jeg. Men om man liker det og håret ser sunt ut så hvorfor ikke? Hva vi andre mener er vel ganske likegyldig? 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #5 Skrevet 22. mai 2017 Synes langt hår på godt voksne kvinner er akkurat like fint som på unge kvinner. Noe av det verste jeg vet (helt personlig mening, ikke få panikk hvis du er uenig) er typisk "konehår". Det vil si at man klipper det kort, farger det i en "sprek" farge og styler det på et "hipt" vis. Grøss og gru. (Her er forresten et morsomt klipp om "konehår" ) Anonymkode: f656d...2a4 9
Gjest Cicero Skrevet 22. mai 2017 #6 Skrevet 22. mai 2017 Nei, det er absolutt ikke noen aldersgrense! Jeg er kanskje rar, men jeg synes at eldre damer med solbrune, rynkete ansikter og langt, grått hår ser fantastisk ut. Håper at håret mitt holder seg godt nok til at jeg kan ha det langt lenge! Det er mest hårkvaliteten det går på ja, mange her i Norge har jo ganske tynt hår og etterhvert som man blir eldre blir det gjerne veldig pistrete og skrøpelig hvis det er langt, da er det kanskje bedre å klippe det kort(ere), men litt lengde er uansett fint.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #7 Skrevet 22. mai 2017 Synes man fint kan ha den lengden så lenge man vil. Jeg er 42 og kommer ikke til å klippe håret kort. Det eneste jeg ville gjort mindre av, er å ha håret i hestehale da det jo sliter på hårstråene. For langt hår igjen (type nedenfor brystene) synes jeg gjør en person mye eldre når vedkommende begynner å nærme seg et halvt århundre. Anonymkode: ff031...35f
Gjest chisandra Skrevet 22. mai 2017 #8 Skrevet 22. mai 2017 Jeg håpet at den tåpelige diskusjonen om når håret "må" klippes kort var død og begravet for lengst. Mitt hår skal aldri, aldri bli kort med mindre jeg får dårlig kvalitet på det.
Gjest Athleisure Skrevet 22. mai 2017 #9 Skrevet 22. mai 2017 Noen kler bedre langt hår enn kort hår, uavhengig av alder. Lang hår kan være fint så lenge det ser sunt og friskt ut
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #10 Skrevet 22. mai 2017 Når man er nærmere 50 begynner det vel å bli på overtid å kunne ta egne beslutninger, - eller hva? Anonymkode: f01dc...fbf 1
Simbyxor Skrevet 22. mai 2017 #12 Skrevet 22. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes langt hår på godt voksne kvinner er akkurat like fint som på unge kvinner. Noe av det verste jeg vet (helt personlig mening, ikke få panikk hvis du er uenig) er typisk "konehår". Det vil si at man klipper det kort, farger det i en "sprek" farge og styler det på et "hipt" vis. Grøss og gru. (Her er forresten et morsomt klipp om "konehår" ) Anonymkode: f656d...2a4 Synes "konehår" er kjempefint jeg
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #13 Skrevet 22. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes man fint kan ha den lengden så lenge man vil. Jeg er 42 og kommer ikke til å klippe håret kort. Det eneste jeg ville gjort mindre av, er å ha håret i hestehale da det jo sliter på hårstråene. For langt hår igjen (type nedenfor brystene) synes jeg gjør en person mye eldre når vedkommende begynner å nærme seg et halvt århundre. Anonymkode: ff031...35f 42 sa du? Får håpe du ikke får innkalling da (til dere som så den videon som ble linket til over her) Anonymkode: 5cc35...6bd 3
Simbyxor Skrevet 22. mai 2017 #14 Skrevet 22. mai 2017 (endret) Langt grått hår er ikke så fint. Men om det ser stelt ut og er farget så går det vel greit MEN.. et stort men... det er jo individuelt hva man liker. Hva synes du? Ha håret sånn du føler deg vel med. Føler du at det er på tide å klippe håret - gjør det Endret 22. mai 2017 av Simbyxor
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #15 Skrevet 22. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 42 sa du? Får håpe du ikke får innkalling da (til dere som så den videon som ble linket til over her) Anonymkode: 5cc35...6bd Innkalling til hva? Anonymkode: ff031...35f
Chelsea Skrevet 22. mai 2017 #16 Skrevet 22. mai 2017 Fantastisk video! Vil jo ikke bli kjerring! :-D
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #17 Skrevet 22. mai 2017 1 minutt siden, Simbyxor skrev: Langt grått hår er ikke så fint. Men om det ser stelt ut og er farget så går det vel greit MEN.. et stort men... det er jo individuelt hva man liker. Hva synes du? Ha håret sånn du føler deg vel med. Føler du at det er på tide å klippe håret - gjør det Gamle damer med hvitt langt og pistrete hår ser automatisk litt crazy ut. Anonymkode: 50f48...740
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #18 Skrevet 22. mai 2017 2 minutter siden, Chelsea skrev: Fantastisk video! Vil jo ikke bli kjerring! :-D HVILKEN video? Anonymkode: ff031...35f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #19 Skrevet 22. mai 2017 2 minutter siden, Simbyxor skrev: Langt grått hår er ikke så fint. Men om det ser stelt ut og er farget så går det vel greit MEN.. et stort men... det er jo individuelt hva man liker. Hva synes du? Ha håret sånn du føler deg vel med. Føler du at det er på tide å klippe håret - gjør det Jeg synes langt, grått (altså ikke farget) hår er helt nydelig! Bilde her, og her, og her. Jeg håper jeg er modig nok til å la håret mitt bli grått naturlig når den dag kommer, uten å farge over det. Synes en sterk grå ettervekst på farget hår, eller en tydelig eldre kropp og ansikt med en "sprek" hårfarge (eller annet enn grått, for den saks skyld) ser kjemperart ut. Men nok en gang, det er bare min personlige mening. Anonymkode: f656d...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #20 Skrevet 22. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: HVILKEN video? Anonymkode: ff031...35f Anonymkode: f656d...2a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå