Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en mann som nærmer seg 50. Jeg er ikke jevnaldrende, men jeg har ideer og tanker om hvor i livet en mann på 50 bør være. 

Jeg høres nok ganske dømmende ut nå, men vi har vel alle våre fordommer.

Denne mannen jobber som assistent på barneskole og SFO fremdeles, og har alltid gjort det. Personlig syns jeg det høres stusselig ut for en mann i sin beste karrierealder.

Jeg vet dere sikkert "halshugger" meg, men da spør jeg dere damer; Hadde du ikke tenkt en eneste tanke rundt dette, hvis mannen var en potensiell date for deg? Snakker ikke om 50-åringer da, men menn som jobber i dette yrket generelt.. Er ikke yrket og inntekten ganske turn-off? Det er inntrykket jeg har av mange jenter her inne, iallefall.

Syns du menn bør være på et annet "nivå" enn dette som 50-åring? Er det mer ok at en mann på 30 jobber med dette, f.eks?

Anonymkode: c7faa...a64

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke det er målet hans å komme opp i stilling, og at han trives der han er... 

Anonymkode: ff15e...ce8

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke det er målet hans å komme opp i stilling, og at han trives der han er... 

Anonymkode: ff15e...ce8

Det er jo så klart det viktigste, og man vet best hva som gjør en selv lykkelig.

Merker jeg bare har fordommer der, og jeg klarer ikke styre det. Er også interessert i hva jenter mener om menn i det yrket.

Anonymkode: c7faa...a64

Skrevet (endret)

Jeg synes det er helt fantastisk at det jobber menn i barnehager og på SFO. Om de er 27 eller 50 driter jeg i. I barnehagen vår hadde det vært supert med noen som kunne røske litt opp i kjerringveldet...

Hvorvidt dette er en sexy karriere eller ikke, er meg revnende likegyldig. Det er flott for barna at de har kontakt med og rollemodeller av begge kjønn - ikke bare mor og far.

Jeg er ikke ute etter date, men jeg hadde ikke sett ned på eller avvist en mann i passende alder, singel og snill og flink pga jobben hans. Nei, vettuhva!

Og nei, du høres ikke fordømmende ut. Du er det.

Edit: det var forresten et par ganske kule unge menn som jobbet på SFO hos oss før. I hvert fall en av dem sluttet for å ta lærerutdannelse og er nå tilbake som lærere på samme skole. Det er faktisk ganske kult.

Endret av Måbarefåsiat...
  • Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg befinner meg ikke på så mange arenaer på privaten (der jeg også er åpen for slik kontakt) der jeg treffer på menn i dette yrket. Jeg har ærlig talt ikke gitt det så mye tanke, men generelt sett tror jeg at jeg hadde vært mer på bølgelengde med noen som ønsker fordypning innenfor et fagfelt og et større ansvar. 

Men generelt sett synes jeg ikke det er noe negativt at en mann på denne alderen arbeider som assistent på barneskole og SFO. Han oppleves nok som en trygg og erfaren person, og som vedkommende over meg sier er det flott at man har menn som utjevner kjønnsbalansen. Jeg utelukker overhodet ikke et vennskap med en slik person. 

Anonymkode: 20751...576

• Liker 2
Skrevet

Hadde bare tenkt at det er supert, spesielt for barn som ikke har det privilegiet å vokse opp med en far, eller som har lite mannlige rollemodeller generelt rundt seg. 

• Liker 7
Skrevet

Synes det er flott at han trives i yrket sitt. 
På sett å vis burde man beundre han for å ha funnet noe han trives med. :) 

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke turn-off å jobbe med noe man virkelig brenner for, enten det er assistent på SFO eller CEO i et internasjonalt selskap.

• Liker 16
Skrevet

Synes det er litt pussig at det virker som de fleste som har kommentert her, både de som er positive og de som er negative, ser på dette som en slags raritet. Det er da ikke verre at en mann på 50 jobber i barnehage enn at en kvinne gjør det?

Skrevet (endret)

Han jobber og er fornøyd med jobben sin i barnehage/SFO - det hadde jeg tenkt. Det du skriver er snobbete. Hva mener du han skulle ha gjort for å tekkes deg? Og hvorfor skal man tekkes deg?

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig så hadde det nok vært dealbreaker for meg. Ikke selve jobben, men at han ikke hadde noen ambisjoner om å jobbe seg oppover. Jeg høres sikkert ut som en person som bryr seg alt for mye om penger, men det er ikke det det handler om for min del. Men en mann i det yrket/den jobben hadde nok ikke vært mannen for meg.

Og som sagt, penger er ikke så viktig for meg, valgte nylig bort en mann med millionlønn for en politimann som nå er kjæresten min. :) 

Anonymkode: 2e23d...604

• Liker 1
Skrevet

Trygg jobb i kommunen, jobber med barn, sikkert en knakende kjekk og snill kar? Karriere er ikke alt her i livet.

Selv er jeg veldig lite materialistisk og klarer meg med lite. Jeg har penger til å kjøpe mye mer, men det er bare ikke så viktig. Jeg kunne sikkert hatt det fint med ham om kjemien stemte.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det jobba en godt voksen mann på SFOen til ungene mine husker jeg. Han var sååå koselig :-) For gammel for meg da, men hvis jeg hadde vært ute etter en date den gangen og oppi åra, haha, absolutt en potensiell kandidat. Om folk har ambisjoner gir jeg egentlig litt blaffen i, så lenge de har jobb og trives i den. Man kan mangle ambisjoner på andre måter som er mer dealbreaker, eller hva ungdommen kaller det.

Anonymkode: 72170...745

• Liker 5
Skrevet

Det synes jeg ikke. Hvis han trives i jobben og har den stillingen han ønsker, synes jeg det er flott

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker i den jobben kan ha betydelig positiv innflytelse på andre menneskers liv, så nei hadde ikke tenkt negativt om det. Hadde vært positivt om jeg merket han hadde en god innsikt og forståelse for menneskene han jobbet med

Anonymkode: d7a96...2f3

• Liker 5
Skrevet

Personlig er jeg akademiker, og ønsker en mann som kan utfordre meg på ulike plan, men rent generelt ville jeg ikke tenkt noe spesielt over det. Det er en viktig jobb, og hvis han finner glede og mening i det, ser jeg intet problem. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Beach skrev:

Personlig er jeg akademiker, og ønsker en mann som kan utfordre meg på ulike plan, men rent generelt ville jeg ikke tenkt noe spesielt over det. Det er en viktig jobb, og hvis han finner glede og mening i det, ser jeg intet problem. 

tfw du er ufaglært og smartere enn de fleste akademikerne som tror de er verdens sentrum fordi de tok høyere utdanning

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tfw du er ufaglært og smartere enn de fleste akademikerne som tror de er verdens sentrum fordi de tok høyere utdanning

Nei, jeg er faktisk helt for å droppe høyere utdanning om man har en klar visjon om hva man vil gjøre og hvordan. Mange svært intelligente entreprenører har gjort stor suksess uten utdanning, og det synes jeg er helt nydelig. 

Men det handler om lønn også. Jeg tjener godt med egne penger, men for å leve den livsstilen jeg ønsker sammen med en partner, holder ikke lønn under/rundt gjennomsnittet. Man må være realistisk. Jeg er glad i å reise(noe min partner også må elske), samt en rekke andre aktiviteter som koster, og hvis man jobber som assistent på SFO har man ikke råd til å leve såpass komfortabelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg 40 år, og er singel. Og om mannen jobber i barnehage, er det bare positivt, tyder jo på at han er omsorgsfull, og forhåpentligvis litt leken.

Anonymkode: 4431f...ca4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Beach skrev:

Nei, jeg er faktisk helt for å droppe høyere utdanning om man har en klar visjon om hva man vil gjøre og hvordan. Mange svært intelligente entreprenører har gjort stor suksess uten utdanning, og det synes jeg er helt nydelig. 

Men det handler om lønn også. Jeg tjener godt med egne penger, men for å leve den livsstilen jeg ønsker sammen med en partner, holder ikke lønn under/rundt gjennomsnittet. Man må være realistisk. Jeg er glad i å reise(noe min partner også må elske), samt en rekke andre aktiviteter som koster, og hvis man jobber som assistent på SFO har man ikke råd til å leve såpass komfortabelt. 

tfw man prioriterer selvutvikling og forståelse foran materiell rikdom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...