AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Dette gjelder når barnet hans som straks fyller 18 spør om å ha fest. Dette har vært et problem i et par år. Far sier ja uten å spørre meg, fordi jeg ikke liker det, de har bevist gang på gang at de ikke klarer å rydde/vaske og at inventar og ting blir ødelagt. Far juger til meg hvor mange som kommer osv. Sist fest ble det store merker på en vegg, vi skulle male den veggen, derfor gjorde ikke det noe i følge far. Denne gangen ble gulvet ripet opp og det ble fler hakk i parketten, denne er også planlagt å byttes ut over tid, derfor brydde ikke far seg om det heller. Et av champagneglassene jeg har arvet av min farmor ble også knust. Hvis jeg tar opp dette og sier at jeg ikke synes det er ok, blir far veldig sur og sladrer til tenåringen. Far synes jo tydeligvis at jeg er fryktelig urimelig. Får deres tenåringer lov til å ha vors/fest? Anonymkode: ddb7a...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #2 Skrevet 22. mai 2017 Har ikke vært tema her enda, men det blir ikke aktuelt uten at begge vi voksne som bor her er enige i alle fall. Sånt har man veto-rett på i min bok. Anonymkode: 89be8...b82 9
boblevann Skrevet 22. mai 2017 #3 Skrevet 22. mai 2017 Har aldri hatt lov å ha fest hjemme. Du er slett ikke urimelig, hvertfall ikke med de tidligere erfaringene!! Du har absolutt like mye du skulle ha sagt over hva som skjer i eget hjem. Far er ufattelig barnslig og teit som sladrer til tenåringen og gjør deg til den store stygge ulven. Du får be far fikse skadene umiddelbart. Hvorfor skjønner han ikke alvoret når tenåringen (eller vennene) ødelegger arvegods?? For en fjott av en mann. 9
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #4 Skrevet 22. mai 2017 Jeg har ikke orket å ta opp det glasset, da jeg skjønte at han ikke brydde seg om det med gulvet. Anonymkode: ddb7a...e2b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #5 Skrevet 22. mai 2017 Far her er helt på bærtur. Du får be han erstatte både vegg og gulv av egen lomme umiddelbart og enten stebarn eller far burde betale deg for glasset som ble knust. I tillegg hadde jeg parkert meg selv fint midt i stua når denne ungdommen skal ha fest. Anonymkode: 94ff8...c2a 12
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #6 Skrevet 22. mai 2017 Hvorfor er du sammen med en mann du ikke kan bli enig med om slike ting? Han respekterer deg jo ikke? Selv har vi alltid fått lov til å ha fest og vors hjemme. Vi har alltid ryddet opp, og min mor tok med småsøsken bort slik at vi eldste kunne ha våre venner på besøk før fest. Men alltid med klar beskjed om å rydde og vaske etter oss. (Selvfølgelig!) Anonymkode: a159c...f25 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #7 Skrevet 22. mai 2017 Han skryter av at det ser bra ut, så tenåringen tror jo alt er bra. Hvis jeg kommenterer det, blir det jo dumt ift gutten. Han får skyld fordi jeg blir irritert. Vanskelig å si noe når jeg føler han setter meg litt opp mot tenåringen. Denne gangen var ikke bordene vasket av og seige flekker på gulv. Tok de uten å si stort, for sier jeg noe er jeg vanskelig. Anonymkode: ddb7a...e2b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #8 Skrevet 22. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han skryter av at det ser bra ut, så tenåringen tror jo alt er bra. Hvis jeg kommenterer det, blir det jo dumt ift gutten. Han får skyld fordi jeg blir irritert. Vanskelig å si noe når jeg føler han setter meg litt opp mot tenåringen. Denne gangen var ikke bordene vasket av og seige flekker på gulv. Tok de uten å si stort, for sier jeg noe er jeg vanskelig. Anonymkode: ddb7a...e2b Du kan jo være ordentlig sleip å ringe politet på ungdommene. Alle er nok ikke 18+ og stebarn er jo heller ikke 18 år enda, da får de nok seg en ordentlig lærepenge og far må forklare politiet hvorfor han har en haug med ungdommer som ikke har lov til å drikke i huset. Anonymkode: 94ff8...c2a 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #9 Skrevet 22. mai 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo være ordentlig sleip å ringe politet på ungdommene. Alle er nok ikke 18+ og stebarn er jo heller ikke 18 år enda, da får de nok seg en ordentlig lærepenge og far må forklare politiet hvorfor han har en haug med ungdommer som ikke har lov til å drikke i huset. Anonymkode: 94ff8...c2a Tror dette skaper nok konflikter fra før😜 Anonymkode: ddb7a...e2b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #10 Skrevet 22. mai 2017 Hvis jeg bodde sammen med en mann som hadde så lite respekt for meg at han valgte å gjøre ting som påvirket meg uten å diskutere det med meg først fordi han viste jeg ville være negativ til saken, da hadde jeg ikke blitt boende sammen med den mannen veldig lenge, med mindre jeg fikk en ektefølt unnskyldning og han sluttet å holde på på den måten. Jeg mener at det viktigste temaet å ta tak i her her overhodet ikke er om ungdommen kan ha fest eller ikke, men hvordan dere to voksne forholder dere til hverandre. Vil du leve med en mann som ikke har noen respekt for deg? Anonymkode: aac8e...5bf 10
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #11 Skrevet 22. mai 2017 Nei, jeg ønsker jo å ha respekt i hjemmet mitt. Det som er det verste for meg er at jeg alltid blir den stygge ulven. Far har problemer med å være far og ikke kompis, han skylder ofte på meg,feks at han må rydde etter seg, ellers blir jeg sur. Tenker jo dette vil avta når gutten flytter for seg selv, men likevel blir jeg lei meg. Det ødelegger forholdet mitt til stesønnen. Anonymkode: ddb7a...e2b 1
dansestjerna Skrevet 22. mai 2017 #12 Skrevet 22. mai 2017 Her i huset har alle barna fått ha fest, både når vi er hjemme (da har de fest i kjellerstue) og når vi er bortreist - og det er blitt mange opp gjennom årene. At hjemmet er så åpent har gjort at vi har et godt forhold til barna (ungdommen) og barnas venner og det er aldri blitt gjort noe hærverk. Uhell har skjedd, men ikke noe som ikke er kunne erstattes. Rydding og vasking er kommet seg etter hvert. Jeg synes du skal gi gutten en sjanse til og heller gjemme vekk det du er veldig redd for. Man tjener bare på å komme ungdommen i møte. 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #13 Skrevet 22. mai 2017 38 minutter siden, dansestjerna skrev: Her i huset har alle barna fått ha fest, både når vi er hjemme (da har de fest i kjellerstue) og når vi er bortreist - og det er blitt mange opp gjennom årene. At hjemmet er så åpent har gjort at vi har et godt forhold til barna (ungdommen) og barnas venner og det er aldri blitt gjort noe hærverk. Uhell har skjedd, men ikke noe som ikke er kunne erstattes. Rydding og vasking er kommet seg etter hvert. Jeg synes du skal gi gutten en sjanse til og heller gjemme vekk det du er veldig redd for. Man tjener bare på å komme ungdommen i møte. Når det aldri har blitt vasket av border/gulv, det er søppel igjen, og vegger og gulv blir ødelagt så synes jeg på en måte at han har fått sine sjanser for en periode. Men ser jo at det er far som er problemet her, det er jo ikke sønnen sin feil sånn sett. Hadde det vært mitt barn måtte han vasket og ryddet dagen etterpå feks, nevner jeg at jeg synes det var for grisete og at han kan gå over med en klut er det meg som er vanskelig og far "truer" gutten med at jeg er sint osv. Selvom jeg har sagt helt rolig at her må det gås over, og det hadde vært fint om han tørket av bordene neste gang. Jeg er ikke sint og kjefter ikke i det hele tatt. Anonymkode: ddb7a...e2b 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #14 Skrevet 22. mai 2017 Beklager skrivefeil Anonymkode: ddb7a...e2b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #15 Skrevet 30. mai 2017 Uff, jeg føler skikkelig med deg TS! Jeg er også stemor til hjemmeboende barn, en på 18 og en på 21. Far sier aldri nei til fest. Det pleier å bli mye bråk (vi får naboklager pga høy musikk og skråling) og ryddingen dagen etter er stort sett mangelfull. Det blir nesten alltid skader, alt fra knuste glass til våte stereoanlegg fordi de ikke tar inn steroen etter å ha hatt fest ute i hagen. Den dyreste skaden kostet oss 5000 kr, men da fikk far barnet og vennene hans til å dekke dette økonomisk. Det skulle jo bare mangle. Skjenking av mindreårige har det også blitt, og det har vi tatt opp i etterkant. Men de skjønner ikke alvoret... Jeg føler at jeg ikke har noe jeg skulle sagt da det er jeg som har flyttet inn til far og hans to barn. Jeg er forsåvidt enig i at det er bra at ungdommer har et trygt sted å være når de skal feste, men jeg synes det er UTROLIG slitsomt at det er så mye festing hjemme hos oss. Begge de to guttene er veldig sosiale. Far synes at jeg er vanskelig og tverr. Men han setter meg ikke opp mot barna, slik som din mann gjør da :-( Jeg sender klemmer og medfølelse din vei. Anonymkode: 93331...dd9 2
Browncoat Skrevet 30. mai 2017 #16 Skrevet 30. mai 2017 På 22.5.2017 den 20.01, AnonymBruker skrev: Nei, jeg ønsker jo å ha respekt i hjemmet mitt. Det som er det verste for meg er at jeg alltid blir den stygge ulven. Far har problemer med å være far og ikke kompis, han skylder ofte på meg,feks at han må rydde etter seg, ellers blir jeg sur. Tenker jo dette vil avta når gutten flytter for seg selv, men likevel blir jeg lei meg. Det ødelegger forholdet mitt til stesønnen. Anonymkode: ddb7a...e2b Altså, hva faen? Det er rimelig drøyt. For min del hadde mannen ødelagt forholdet med den feige og slemme oppførselen der. Har du snakket med han om det? Forklart han hva det gjør med ditt forhold til stesønnen hans, og dine følelser for mannen? Hva sier han da? Problemet her er jo ikke sønnen fester, problemet er at du jevnlig blir tråkket på i eget hjem av han som liksom skal være livspartneren din. 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #17 Skrevet 30. mai 2017 Hvordan menn er det dere er sammen med? Selvfølgelig skal din stemme telle like mye. Her i huset er det uaktuelt med fest, vi har nettopp pusset opp hele huset, huset er fullt av dyr elektronikk, arvegods og glass. Jeg stoler fullt og helt på at stesønnen min ikke ødelegger noe, men jeg stoler ikke på hans fulle kompiser. Vennene hans har klart å rasere ett helt hus, (heldigvis var ikke (ste)sønnen vår på den festen) de har jo ikke penger til å erstatte ting og foreldrene nekter å dekke for hva barna deres har gjort fordi de er over 18. Kommer ikke til å risikere noe slikt i vårt hjem. Skal de drikke får de gå ut på byen. Heldigvis har far og stesønn full forståelse og ingen av de har foreslått å ha fest hos oss. Vi har alle respekt for hverandre og vi tar aldri veto på den andre bare pga han er far til barnet. Jeg bor også her, jeg er også en omsorgsperson og jeg har vært i barnets liv i over 10 år. Jeg respekterer de, og de respekterer meg. At dere godter noe annet skjønner jeg ikke, hvordan holder dere ut ? Anonymkode: bbfb2...cc3 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #18 Skrevet 30. mai 2017 På 22.5.2017 den 20.01, AnonymBruker skrev: Nei, jeg ønsker jo å ha respekt i hjemmet mitt. Det som er det verste for meg er at jeg alltid blir den stygge ulven. Far har problemer med å være far og ikke kompis, han skylder ofte på meg,feks at han må rydde etter seg, ellers blir jeg sur. Tenker jo dette vil avta når gutten flytter for seg selv, men likevel blir jeg lei meg. Det ødelegger forholdet mitt til stesønnen. Anonymkode: ddb7a...e2b Hvorfor i huleste er du sammen med en sånn mann??? Det er jo mannen som er hele problemet her. Du blir som moren hans. Og hvorfor? Enten må du godta mannen du er sammen med, og dermed ti still, eller så får du avslutte samboerskapet og ta ansvar for eget liv. Hjelper ingen at du sutrer over dette her på nett når far gir faen i hva du mener uansett. Husk, det er du som velger ditt liv. Det er du som har valgt å leve med en sånn mann. Det er du som har valgt å få skylda for å være sur. Du har alle muligheter til å velge annerledes om dette ikke var det du ønsket for deg selv. Anonymkode: a159c...f25 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2017 #19 Skrevet 30. mai 2017 På 5/22/2017 den 15.01, boblevann skrev: For en fjott av en mann. Det er så mange av de...:-( Anonymkode: c99c8...abc
Fru Uperfekt Skrevet 30. mai 2017 #20 Skrevet 30. mai 2017 På 22.5.2017 den 14.50, AnonymBruker skrev: Dette gjelder når barnet hans som straks fyller 18 spør om å ha fest. Dette har vært et problem i et par år. Far sier ja uten å spørre meg, fordi jeg ikke liker det, de har bevist gang på gang at de ikke klarer å rydde/vaske og at inventar og ting blir ødelagt. Far juger til meg hvor mange som kommer osv. Sist fest ble det store merker på en vegg, vi skulle male den veggen, derfor gjorde ikke det noe i følge far. Denne gangen ble gulvet ripet opp og det ble fler hakk i parketten, denne er også planlagt å byttes ut over tid, derfor brydde ikke far seg om det heller. Et av champagneglassene jeg har arvet av min farmor ble også knust. Hvis jeg tar opp dette og sier at jeg ikke synes det er ok, blir far veldig sur og sladrer til tenåringen. Far synes jo tydeligvis at jeg er fryktelig urimelig. Får deres tenåringer lov til å ha vors/fest? Anonymkode: ddb7a...e2b Ja mine tenåringer får lov, men de vet bedre enn å la det gå helt ut av kontroll slik ditt stebarn later til å ikke evne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå