Gå til innhold

Er dette fornuftig? (Trening)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg veier 100 kg. Jeg har tidligere gått ned mange kilo med å redusere matinntaket, men sliter med å holde kiloene nede. Derfor har jeg bestemt meg for å starte opp med trening. Jeg trener hjemme.

I dag er første dagen og jeg har laget meg et treningsprogram jeg håper vil fungere. Lurer derfor på om noen kan si om jeg er helt ute på viddene eller innenfor.

Dag 1:

10x2: biceps med strikk

10x2: vet ikke hva det heter , men drar strikken opp og armene går ut i en V.

50 knipeøvelser med "håndkniper" på hver hånd

30 squats

Planken ( klarte 30 sek i dag og vil forhåpningvis øke hver dag)

10 situps

10x2 armhevinger med armene på kjøkkenbenken

Dag 2:

2 min hoppetau

Gå/hoppe/springe opp en trapp

Dag 3:

Samme som dag 1

Dag 4:

Samme som dag 2

Syns du dette høres fornuftig ut? Jeg har myyyye muskler i lår, legger og rumpe. Fettet mitt sitter på overkroppen. Armene mine er veldig svake så håper de kan komme seg litt.

Hva syns du? 

Anonymkode: 1d482...2d7

Har endret innlegget i henhold til de nye reglene. Les på toppen av siden

sofie777, mod

Endret av sofie777
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du lett kan gå ned i vekt ved å bare spise normale mengder normal mat, og at trening er bra for helsa. Den beste treningen er den som du gjennomfører, som ikke skader deg, og som bygger opp formen hvis du er ute av form, eller vedlikeholder formen hvis du er i god form. Trening skal helst være lystbetont. Allsidig/variert trening er bra. Du kan godt bli sliten, men ikke bli så sliten at du ikke orker hverdagsaktivitet eller har lyst til å gi opp, og du skal ikke få vondt. 

Akkurat hvor sterk og utholdende du er er umulig å bedømme for noen som ikke har sett deg, og hvordan ting føles kan bare du vite. Det er derfor vanskelig å si noe spesielt om treningsopplegget ditt. Det eneste jeg har å påpeke er at jeg ville vært forsiktig med hopping og løping, ihvertfall så lenge du er i kategorien "fedme". Det gir stor og brå belastning på muskler, ledd, sener, og jeg skulle tro det bare rett og slett stopper seg selv fordi det er ubehagelig. Jeg ville anbefale gange, gjerne i motbakke/trapper istedenfor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill, Pingle. Jeg har gått ned mye før med tanke på matinntaket, men jeg er for glad i mat og drittmat og jeg mister motivasjonen lett. 

OT: jeg har lest mange av dine poster og jeg syns du har et fornuftig forhold til mat og vektnedgang. Har nettopp screenshota matplanen i en annen tråd 😚 Takk!

Anonymkode: 1d482...2d7

Gjest HEB1234
Skrevet (endret)

.

Endret av HEB1234
Gjest HEB1234
Skrevet (endret)

.

Endret av HEB1234
AnonymBruker
Skrevet

Den håndknipinga er bortkastet, støtter forslaget om en ro-øvelse istedet. Planken kan du kjøre i minimum to repitisjoner den også.

Ellers vil jeg anbefale deg å komme deg ut også jeg. Gå tur i litt tempo i min 30 min, gjerne i perioder såpass at du blir god anpusten og svett. DET gjør underverker for helsa, og for forbrenningen. Og ikke minst for humør og overskudd!

Anonymkode: 0cfea...02e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...