Gjest Daniella_ Skrevet 30. desember 2004 #1 Skrevet 30. desember 2004 Hvor lang tid vil det ta før man merker at man har blitt litt strammere? Jeg skrev her for ikke så lenge siden om at jeg trente 4 dager i uken. Kondisjon og styrke (mest styrke nå i begynnelsen), og hadde gått opp i vekt. Fikk en forklaring på hvorfor. Men som den treningsentusiasten jeg har blitt (ehem!!), så surfer jeg litt her og der på treningssider. Og det står så mye forskjellig, blir forvirra jeg... På den ene siden står det at den første måneden med trening er den beste. Da vil man merke mest fremgang. Mens på den andre siden står det stikk motsatt :o Da er den første måneden den vanskeligste...fremgangen vil visst ikke vises da.. :-? Hva er det som egentlig egentlig egentlig er riktig...?
*Lene* Skrevet 30. desember 2004 #2 Skrevet 30. desember 2004 Tror det kan være veldig individuelt! Men noe som er lurt, er å ta bilde av seg selv i trusa/bikini når man starter... Man har nemlig en tendens til å se på seg selv likt uansett fremgang!!! Sammenlign bilder i etterid, og man ser garantert forskjell! Uansett, jeg tror at de beste resultatene kommer ved lik styrke/kardio trening. Trener man jevnt kan man se de første resultater etter noen uker bare!!!
Morea Skrevet 30. desember 2004 #3 Skrevet 30. desember 2004 Min erfaring er at det tar litt tid før man ser virkelig forskjell. I begynnelsen la jeg merke til bedret kondisjon og styrke, men uten at jeg så det noe særlig utenpå. Men dette var inspirerende nok for meg. Jeg så virkelig forskjellen i sommer under den vanligvis fæle, føste bikinidagen. Følte meg for første gang helt OK. Men da hadde jeg trent masse kondisjon og styrke i ett år. Er enig med Penelene at en kombinasjon av dette er veldig viktig. På grunn av utenlandsopphold med manglende treningsmuligheter har jeg bare kunnet trene med strikk ol og gått masse i fire måneder, og ser at det også er viktig å vedlikeholde... Har ikke forfalt akkurat, men kjenner at jeg trenger en innsats. (Så kjære Elixia, håper dere husker å åpne medlemsskapet mitt igjen på lørdag...)
Gjest Daniella_ Skrevet 30. desember 2004 #4 Skrevet 30. desember 2004 Takk skal dere ha dere. Jeg trener først på maskinen min i 20min skjønner dere. I intervaller. Også er det styrke i 20-30min ca... Snart går jeg over til enda mer kondisjon, og mindre styrke. Gleder meg til resultater altså
*Lene* Skrevet 30. desember 2004 #5 Skrevet 30. desember 2004 Takk skal dere ha dere. Jeg trener først på maskinen min i 20min skjønner dere. I intervaller. Også er det styrke i 20-30min ca... Snart går jeg over til enda mer kondisjon, og mindre styrke. Gleder meg til resultater altså De kommer garantert :-)
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2004 #6 Skrevet 30. desember 2004 Lykke til Etter regelmessig trening i ca en måned, vil du i hvertfall merke at du tåler mer, både på styrke og utholdenhetssiden, og det er vel en bra motivering til å gå videre?
Gjest Daniella_ Skrevet 30. desember 2004 #7 Skrevet 30. desember 2004 Lykke til Etter regelmessig trening i ca en måned, vil du i hvertfall merke at du tåler mer, både på styrke og utholdenhetssiden, og det er vel en bra motivering til å gå videre? Jepp...absolutt en motivasjon
Gjest Coolaid Skrevet 30. desember 2004 #8 Skrevet 30. desember 2004 Forstår godt at du vil ha synlige resultater, men det tar tid! Og ikke minst, det varierer veldig fra person til person. Syns du heller skal legge vekt på alt det positive du har forandret med kroppen din, resultatene er ikke til å unngå, og vil komme før eller senere. Tenk mest på treningsglede, livsglede og hvordan du føler deg.... Du er flink du!
Gjest synseren Skrevet 31. desember 2004 #9 Skrevet 31. desember 2004 Jeg gikk i "fella" og trodde at bare jeg begynner å trener så kommer jeg til å gå raskt ned i vekt. Jeg har trent noen år nå, går turer og sykler 4 ganger i uka. Har vel gått ned 20 kilo tilsammen. Men det siste året har vekta stått stille (bedre enn å legge på seg). Så jeg har etterhvert funnet ut at jeg må endre kostholdet mitt også for å få ønskede resultater. Kosthold og trim hører sammen når det er snakk om å gå ned i vekt. Men turene ut i naturen hjelper jo også på humøret, det må vi ikke glemme.... :-)
Gjest Daniella_ Skrevet 31. desember 2004 #10 Skrevet 31. desember 2004 Oi...etter at dere alle forteller meg hvor flink jeg er... (jeg vet, jeg vet :bukke:... ) så merker jeg i hvertfall motivasjonen. Takk skal dere ha. Skal fortsette jeg. Er jo selvfølgelig andre positive ting som skjer med kroppen bortsett fra det å bli strammere ja
Melon Skrevet 1. januar 2005 #11 Skrevet 1. januar 2005 Jeg synes også at det er individuelt. :-) Jeg f.eks. har ganske stram kropp selv om jeg ikke har trent på lenge nå. Og jeg vet at når jeg begynner å trene, så vil det ta ca. 2 uker før jeg blir stram "på alle kanter". Jeg vil tippe at med riktig kosthold og regelmessig trening vil det ta 1-1,5 måned. Det avhenger også av i hvilken form du var, når du begynte å trene. Lykke til! :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå