Gå til innhold

Når jeg selger ting, jeg som er vanskelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selge en ting til 200 kr på Finn.  Får inn bud fra ei som bor 1 time fra hvor jeg bor. Da vil hun plutselig ha det levert, sier jeg kan møtes at jeg kjører ca 20 min av veien, men da er heller ikke det godt nok da hun kjører moped. Er det jeg som er vanskelig som ikke vil kjøre i over 30min for å selge en ting til 200kr (som er ubrukt og originalt koster 350)?

Anonymkode: 5fed0...474

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet

Nei, du er ikke vanskelig. Når jeg selger, gjør jeg det slik at enten kan kjøper hente det hjemme hos meg, eller så kan kjøper betale porto i tillegg til prisen på varen for å få den sendt.

Gjest Solsmil
Skrevet

Det er såpass mange useriøse på Finn, at du risikerer jo - når du har kjørt den timen - at du ikke får kontakt med henne/at hun ikke skal ha den likevel.

Skrevet

Jeg orker ikke hverken levere eller sende. Hvis folk vil ha det, må de komme og hente. 

• Liker 6
Skrevet

Ikke vanskelig i det hele tatt. Du skal ikke kjøre og levere noe til noen, da skal de betale bensinpenger (ev. bompenger) og tort og svie. Sånn 200 kroner ekstra er p

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Simbyxor skrev:

Ikke vanskelig i det hele tatt. Du skal ikke kjøre og levere noe til noen, da skal de betale bensinpenger (ev. bompenger) og tort og svie. Sånn 200 kroner ekstra er p

5 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Jeg orker ikke hverken levere eller sende. Hvis folk vil ha det, må de komme og hente. 

8 minutter siden, Solsmil skrev:

Det er såpass mange useriøse på Finn, at du risikerer jo - når du har kjørt den timen - at du ikke får kontakt med henne/at hun ikke skal ha den likevel.

10 minutter siden, Solsmil skrev:

Nei, du er ikke vanskelig. Når jeg selger, gjør jeg det slik at enten kan kjøper hente det hjemme hos meg, eller så kan kjøper betale porto i tillegg til prisen på varen for å få den sendt.

Opplevd det så mange ganger at jeg måtte nesten spørre. Flere ganger har jeg fått slengt at de plutselig ikke har bil og ikke kan hente men vil ha meg til å levere helt til døra. Men det koster i bensin og bom.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplevd det så mange ganger at jeg måtte nesten spørre. Flere ganger har jeg fått slengt at de plutselig ikke har bil og ikke kan hente men vil ha meg til å levere helt til døra. Men det koster i bensin og bom.

Folk er frekke, vet du, de prøver seg så ofte de kan. Jeg har også fått forespørsel om jeg kan kjøre varen til dem ("da møtes vi i Oslo i morra, kl 12"). Frekt som bare søren. Jeg synes egentlig det er underholdende.

En gang møtte jeg en dust av en mann på finn, som skulle kverulere og argumentere for hvorfor han skulle ha den varen jeg solgte billigere. Jeg lo bare av hele fyren, og så på det som underholdning at han var så dum. Skulle ha meg til å sende varen uten at han betalte (skulle selvsagt betale når han fikk den!). Ja, særlig.

Sånne folk er det massevis av der. Må bare ta det med godt humør ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Simbyxor skrev:

Folk er frekke, vet du, de prøver seg så ofte de kan. Jeg har også fått forespørsel om jeg kan kjøre varen til dem ("da møtes vi i Oslo i morra, kl 12"). Frekt som bare søren. Jeg synes egentlig det er underholdende.

En gang møtte jeg en dust av en mann på finn, som skulle kverulere og argumentere for hvorfor han skulle ha den varen jeg solgte billigere. Jeg lo bare av hele fyren, og så på det som underholdning at han var så dum. Skulle ha meg til å sende varen uten at han betalte (skulle selvsagt betale når han fikk den!). Ja, særlig.

Sånne folk er det massevis av der. Må bare ta det med godt humør ;)

Ja min første tanke var at jeg lo til min samboer og sa nå er det flere som vil ha levert. Jeg forstår ikke hvorfor de legger inn bud på varer som er så langt borte når de ikke har bil/lappen, eller syns det er syt å kjøre feks. Men ble brått litt usikker om jeg burde 😋

Prispruting er også morsom. Solgte en ny iPhone en gang da fikk jeg bud på sikkert 2000 under hva jeg ønsket (prisen var allerede leverer en som ny), svaret ble "gi beskjed om du kommer på bedre tanker". Måtte bare le, telefonen gikk fort til ønsket pris. 😂

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja min første tanke var at jeg lo til min samboer og sa nå er det flere som vil ha levert. Jeg forstår ikke hvorfor de legger inn bud på varer som er så langt borte når de ikke har bil/lappen, eller syns det er syt å kjøre feks. Men ble brått litt usikker om jeg burde 😋

Prispruting er også morsom. Solgte en ny iPhone en gang da fikk jeg bud på sikkert 2000 under hva jeg ønsket (prisen var allerede leverer en som ny), svaret ble "gi beskjed om du kommer på bedre tanker". Måtte bare le, telefonen gikk fort til ønsket pris. 😂

Ja, bedre å le enn å gråte :P 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal selge en ting til 200 kr på Finn.  Får inn bud fra ei som bor 1 time fra hvor jeg bor. Da vil hun plutselig ha det levert, sier jeg kan møtes at jeg kjører ca 20 min av veien, men da er heller ikke det godt nok da hun kjører moped. Er det jeg som er vanskelig som ikke vil kjøre i over 30min for å selge en ting til 200kr (som er ubrukt og originalt koster 350)?

Svar: Jeg skulle gladelig ha møtt deg på halvveien om det var en BIL du skulle ha kjøpt av meg.

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Gullik skrev:

Svar: Jeg skulle gladelig ha møtt deg på halvveien om det var en BIL du skulle ha kjøpt av meg.

Skal huske den til neste gang. 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverer ikke, men om det passer så sender jeg gjerne med min mann tingen til nabobyen fordi han jobber der. Da kan kjøper hente det der. Ellers så er det da lov til å prute så mye man vil synes jeg. Det har hendt jeg ikke har fått prisen jeg ønsket å selge for, da har jeg gått tilbake til prutekjøper og fått solgt der! Må da være lov detta...

Anonymkode: fedc3...f3d

Skrevet

Man leverer ikke ting til småpenger. Koster varen noen hundrelapper er det ikke verdt bryet, tiden, eller kostnadene ved å kjøre noen som helst vei er min mening. Mer lønnsomt å kaste det i søppelen. 

Gjest Cicero
Skrevet

Jeg hadde sagt blankt nei. En ubrukt ting til nesten halvparten av nypris får de hente selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Skal de kjøpe må de hente. 

En av grunnene til at jeg ikke selger på finn er alle idiotene som skal ha ting levert og som i tillegg pruter på prisen..

Anonymkode: 10157...f00

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt. Enten får hun komme og hente tingen selv eller så sendes den i posten etter at varen er betalt på forskudd ink frakt. Hadde heller ikke vært aktuelt å sende som postoppkrav da du risikerer at personen ikke gidder å hente ut varen. 

Anonymkode: a4b27...23b

Skrevet

Kan gjerne møtes på halvveien, men jeg tenker at de 200kr fort blir tap med tanke på diesel/bensin og slitasje på bil. 

Nå har ikke jeg bil eller lappen, men jeg drar alltid hjem til folk for å kjøpe og jeg anser selger som en real person dersom hen tilbyr å møtes på halvveien. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...