AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Hva slags klær går dere i? Legg gjerne ved bildeeksempler. Hvilke butikker handler dere i? Jeg føler jeg havner mellom barken og veden; er 26(27 straks) år og har unger, mann og alt det der. Samtidig som jeg føler meg ung, føler jeg meg gammel. Jeg er ikke på samme sted i livet som andre jeg kjenner som er på samme alderen, de fleste jeg kjenner på min alder er fortsatt 20 i knotten. Fester, er ville, radikale, og studerer fortsatt. Ingen av dem har barn (et par unntak, bare). Føler meg så gammel sammenlignet med dem. Aner ikke hva jeg bør ha på meg, pr idag tror jeg at jeg kler meg "kjerringete", samtidig som jeg absolutt ikke har noe behov for bekreftelse fra andre menn (dvs, vise frem pupper og rumpe). Liker å kle meg anstendig, om man kan si det sånn. Men føler samtidig det er kjerringete, vil se ut som alderen min liksom. Så lenge jeg kan For jeg er ung til sinns, barnslig og leken. Men vet bare ikke hva jeg skal kle meg i. Når jeg ser på f.eks Cubus, så ser jeg sånt tøy, og tenker: Det der er bare ikke meg i det hele tatt! Er det det 26-åringer går med? Det er ikke det at jeg synes plaggene er stygge, det er bare ikke meg..? Er jeg et gammelt sinn? Tok meg selv i å se på en sånn "gammel dame-butikk", hva het den.. PM? Utelukkende kvinner i 50-70-års alderen som pleier å gå og se på tøy der inne. Og jeg så noe tøy fra utsiden og tenkte: Oh, den var fin, den hadde passet til meg. Men tør ikke å handle der siden de i kassa nok tenker sitt. De er jo gamle de som jobber der og Anonymkode: 82587...9c4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #3 Skrevet 22. mai 2017 Jeg har ingen gode råd, for jeg har det på akkurat samme måte som deg! Er 28, ander ikke hvor jeg skal handle klær. Jeg vil ikke handle på Cubus/Lindex/BikBok, for jeg vil ha klær av ordentlig kvalitet. Samtidig vil jeg ikke kle meg tantete - bare voksent! Hvor går man da? Jeg handler av og til på Companys, men det kan bli litt dyrt. Blir mest nettbutikker som Miinto og Bozt Anonymkode: 9b765...aac
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #4 Skrevet 22. mai 2017 Jeg er 28 år, har ett barn og gravid med nr to. Er vel i samme situasjon som deg. Har bare en venninne dom har barn. Resten er single, studerer eller jobber og bor alene. Har ingen bildeeksempler, men jeg kjører veldig "safe" med sort stram bukse, Nike joggesko (sort/hvit) har selvfølgelig andre sko også, men disse er mest i bruk nå. Også en enkel genser i f.eks blå eller rosa. Ekstra vanskelig med klær nå som jeg er gravid. Jeg er nok litt kjedelig i klesveien, men er ikke så intr i det. Hvis jeg en sjelden gang skal på fest spriter jeg opp antrekket med et par fine øredobber, litt ekstra sminke, sorte høye pumps og en kjole. Handler for det meste på Lindex og H&M. Anonymkode: e164a...8d1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #5 Skrevet 22. mai 2017 Den stripete kjolen kan vøre Fon med ei olajakke og et par hvite sneakers til eller converse. Den lyse toppen til feks lyse jeansen. Den leopardmønstrede var kjærring i mine øyne😂 Jeg er 35 og ung til kropp og sinns til tross for et par ungerAnonymkode: dd3e1...337
Gjest MrsMacchiato Skrevet 22. mai 2017 #6 Skrevet 22. mai 2017 (endret) Da jeg var 26 hadde jeg akkurat blitt tobarnsmor, og hadde en stor kleskrise jeg sleit med å komme ut av. Brukte mammajeans med strikk i livet, og helst en romslig tunika som skjulte mammavalkene mine. Så plutselig en dag gikk det opp for meg at jeg hadde blitt kjerring😔 Kjøpte meg en moteriktig skinnjakke, og begynte å bygge stilen min ut fra den. Nå, fem år senere, lever jeg i Mile High Skinny Jeans fra Levis, gjerne kombinert med slanke, høye hæler og en litt nonchalant topp. Går jeg i lave sko, så liker jeg Converse eller noe i den duren. Og bare for å ha sagt det: selv om jeg bor like ved Norges største kjøpesenter, finner jeg ikke klær der. Jeg handler omtrent alt fra Zalando, da valgene der er uendelig mye bredere. Kan jo vise noen eksempler på hva jeg har kjøpt der i det siste: https://m.zalando.no/lauren-ralph-lauren-kamryn-lett-jakke-navy-l4221g02i-k11.html https://m.zalando.no/buffalo-ankelboots-med-hoye-haler-black-bu311n02p-q11.html https://m.zalando.no/levi-s-mile-high-super-skinny-jeans-skinny-fit-shut-the-front-door-le221n02q-k11.html https://m.zalando.no/levi-s-genser-cameo-rose-le221j00m-j11.html https://m.zalando.no/versace-jeans-handveske-nero-1vj51p002-q11.html Endret 22. mai 2017 av MrsMacchiato Skrivefeil
Milio Skrevet 22. mai 2017 #7 Skrevet 22. mai 2017 Omg @MrsMacchiato, jeg tror vi har klin lik stil. Ikke bare har jeg et par av tingene du linket, men jeg sikler over resten. Takk!!!
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #8 Skrevet 22. mai 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor det egentlig skal være så vanskelig. Man vet vel hva man liker, og så justerer man etter hva man føler man kler og hva som er akseptabelt på jobb. Jeg er 26, snart 27. Singel, jobber i et kreativt byrå. Kler meg pent og klassisk, men ikke veldig business. På jobb går det stort sett i et skjørt (med strømpebukse utenom sommeren), og lave eller høye boots, samt en pen topp. https://www.bloglovin.com/blogs/stockholm-streetstyle-281/kelly-gillespie-2058947619 Det går i enkle farver og snitt, men kler meg stort sett ettersittende. Ute på kveldstid eller date viser jeg litt kløft eller litt ben, men ikke alt på en gang. Har ganske mange wrap-topper og kjoler, synes de fremhever figuren fint uten å være altfor formelle. Som en slik; Anonymkode: bb57b...958
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #9 Skrevet 22. mai 2017 Jeg er 28 og handler stort sett på Companys, Høyer og byMalene Birger. Litt også på Ganni og Day. Føler at de nevnte butikkene har en voksen, men klassisk og moderne stil. Anonymkode: 54f3d...dcc
tussi84 Skrevet 22. mai 2017 #10 Skrevet 22. mai 2017 Jeg er 33 og har siden jeg vært 25 handlet omtrent alle klærne mine på Ellos, HM eller Kappahl.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #11 Skrevet 22. mai 2017 29 her, ingen barn, men i et forhold. Handler for det meste på Cubus, Indiska, H&M og Zizzi. Hender jeg finner et og annet plagg på Kappahl og Lindex, men sjeldent. Jeg bærer på noen ekstra kilo, og kler meg i det jeg føler meg komfortabel i. Føler selv jeg er fin/pen i tøyet, det blir ikke for komfortabelt hvis dere skjønner. Nå på sommeren på jobb har jeg enten mørke jeans (mørkgrå/svart) og svart overdel (uniformkode), eller svart tunika/kjole, med litt mønster, og svarte tights. På fritiden går det i tunika/kjoler med tights, capribukser eller mønstrete viskose bukser fra H&M, med enten ensfargede topper fra Cubus eller topper med motiv. Motiv varierer litt, men jeg er fortsatt typen som kan gå med topper/t-skjorter med Disney motiv Anonymkode: e554d...0ec
Sirah Skrevet 22. mai 2017 #12 Skrevet 22. mai 2017 10 timer siden, MrsMacchiato skrev: Da jeg var 26 hadde jeg akkurat blitt tobarnsmor, og hadde en stor kleskrise jeg sleit med å komme ut av. Brukte mammajeans med strikk i livet, og helst en romslig tunika som skjulte mammavalkene mine. Så plutselig en dag gikk det opp for meg at jeg hadde blitt kjerring😔 Kjøpte meg en moteriktig skinnjakke, og begynte å bygge stilen min ut fra den. Nå, fem år senere, lever jeg i Mile High Skinny Jeans fra Levis, gjerne kombinert med slanke, høye hæler og en litt nonchalant topp. Går jeg i lave sko, så liker jeg Converse eller noe i den duren. Og bare for å ha sagt det: selv om jeg bor like ved Norges største kjøpesenter, finner jeg ikke klær der. Jeg handler omtrent alt fra Zalando, da valgene der er uendelig mye bredere. Kan jo vise noen eksempler på hva jeg har kjøpt der i det siste: https://m.zalando.no/lauren-ralph-lauren-kamryn-lett-jakke-navy-l4221g02i-k11.html https://m.zalando.no/buffalo-ankelboots-med-hoye-haler-black-bu311n02p-q11.html https://m.zalando.no/levi-s-mile-high-super-skinny-jeans-skinny-fit-shut-the-front-door-le221n02q-k11.html https://m.zalando.no/levi-s-genser-cameo-rose-le221j00m-j11.html https://m.zalando.no/versace-jeans-handveske-nero-1vj51p002-q11.html Dette! Ellers handler jeg en del på Høyer, Nelly og Zalando. Bruker stort sett merker som Ralph Lauren, Gant, Adidas, Levis, Diesel osv osv
Spiren Skrevet 22. mai 2017 #13 Skrevet 22. mai 2017 Da jeg var 25 gikk jeg ofte i behagelige komfort- klær (store gensere, brede skjorter og mye svart.) Nå som jeg er 26 tok jeg meg sammen, gikk ned 14 kilo og har endret stilen. Det første jeg gjorde var å kaste alle komfort-plaggene. På den måten ser jeg skikkelig ut uansett. Jeg synes moten på cubus og mange steder består av vide overdeler som ikke ligger fint på kroppen. Jeg er ikke syltynn men prøver å kle meg i farger og klær som sitter tett på kroppen. Målet mitt er å kle meg klassisk. Fint nok til at jeg ser seriøs ut, samtidig ungdommelig og anstendig. Favoritt- komboen er tettsittende jeans (behagelige stretch), rød topp, sort blazer, sorte litt høye sko og rød leppestift. Ellers lett sminket. Det er ikke mye som skal til. Bare skvis inn litt egotid og tørr å prøv klær du aldri hadde trodd var for deg ;-) i værste fall sitter de ikke som du vil og du "sparer pengene" Føler du at du ser flott ut, blir selvfølelsen og væremåten deretter ;-)
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #14 Skrevet 22. mai 2017 Like gammel og med 3. Barn på vei. Har også hatt en kleskrise og endte ofte med joggebukse og cardigan. Handler ofte Zalando og hm nå. Det er fordi jeg har blitt en kjoleperson. Finner mye fint der. Siden jeg enda føler meg ung så går det gjerne i knallfarger, dristige mønster eller statement smykker. Gjerne en rolig cardigan/dressjakke til. https://m.zalando.no/esprit-collection-sommerkjole-red-es421c0h2-g11.html https://m.zalando.no/closet-sommerkjole-multi-cl921c0ce-t11.html https://m.zalando.no/louche-sommerkjole-red-l4621c09k-g11.html Anonymkode: a708b...9be
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #15 Skrevet 22. mai 2017 Jeg syns ikke det du postet var noe fint, unngår selv basics i bomull/polyesterstoff. Jeg liker å handle på ASOS, Topshop, Missguided, H&M og Zara, bl.a. Brandy Melville har fine ting og. Disse butikkene er rimelige, og "i tiden". Anonymkode: 91378...3f7
Gjest MrsMacchiato Skrevet 22. mai 2017 #16 Skrevet 22. mai 2017 1 time siden, Milio skrev: Omg @MrsMacchiato, jeg tror vi har klin lik stil. Ikke bare har jeg et par av tingene du linket, men jeg sikler over resten. Takk!!! Så gøy😀 Ser at det oftest er dem under 30 som kjører den stilen, men i min verden funker det fint på oss over 30 også. Går jo også på hva slags kroppsform man har, hvordan man styler håret, og hvordan man sminker seg. Og til TS: Å føle seg "kjerringete" er absolutt ikke noe god følelse, spesielt ikke når man er så ung som du er. Jeg leser at dem du kjenner er 20 i hodet, men akkurat det trenger ikke være noe negativt. Tvert imot. Da jeg var 29 begynte jeg å studere sammen med mange 19-åringer, og jeg ble inspirert til å ta tilbake ungdommeligheten min. Ta en fest, gå på en konsert, få en ny hobby. Du kan både være god kone og mor, samtidig som du henger med single og unge mennesker. Mammavenner vil du få nok av uansett, og i mange slike gjenger kan det fort bli litt "kjerringete"... Er fint å kunne snakke om andre ting enn barn, bleier og husarbeid - og det er det de single vennene kan være gull verdt☺
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #17 Skrevet 23. mai 2017 15 timer siden, MrsMacchiato skrev: Så gøy😀 Ser at det oftest er dem under 30 som kjører den stilen, men i min verden funker det fint på oss over 30 også. Går jo også på hva slags kroppsform man har, hvordan man styler håret, og hvordan man sminker seg. Og til TS: Å føle seg "kjerringete" er absolutt ikke noe god følelse, spesielt ikke når man er så ung som du er. Jeg leser at dem du kjenner er 20 i hodet, men akkurat det trenger ikke være noe negativt. Tvert imot. Da jeg var 29 begynte jeg å studere sammen med mange 19-åringer, og jeg ble inspirert til å ta tilbake ungdommeligheten min. Ta en fest, gå på en konsert, få en ny hobby. Du kan både være god kone og mor, samtidig som du henger med single og unge mennesker. Mammavenner vil du få nok av uansett, og i mange slike gjenger kan det fort bli litt "kjerringete"... Er fint å kunne snakke om andre ting enn barn, bleier og husarbeid - og det er det de single vennene kan være gull verdt☺ Skjønner det. Men med ungdommelige mener jeg umodne. Som 20-åringer er Anonymkode: 82587...9c4
Gjest MrsMacchiato Skrevet 23. mai 2017 #18 Skrevet 23. mai 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner det. Men med ungdommelige mener jeg umodne. Som 20-åringer er Anonymkode: 82587...9c4 Som 20-åringer KAN være, mener du vel? Jeg har venninner i både 20-, 30- og 40-årene, og hun på 22 er like voksen i hodet som hun på 47. Er som sagt i begynnelsen av 30-årene selv, og jeg ser nok av 30-åringer rundt meg som enda ikke har klart å legge av seg fjortis-faktorene. Men dette handler først og fremst om klær, og klær viser gjerne litt av personligheten din. Vil du ikke være kjeringete, så ikke kle deg som ei kjerring heller. Det er egentlig ikke så mye vanskeligere enn det☺
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #19 Skrevet 23. mai 2017 Går mye i mørke skinny jeans, skjorter av ulike slag, støvletter, og gensere av type kabelstrikk etc. Går mye i Gant, Ralph Lauren og liknende merker, men har også klær fra Topshop, Cubus, HM etc. Anonymkode: 49cf4...813
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #20 Skrevet 23. mai 2017 Jeg går for det meste i skjørt og kjoler. Har ganske brede skuldre i forhold til hoftene, men veldig smal midje. Så går ofte for midjeskjørt som står litt ut rundt hoften. Da får man inntrykk av at hofte og skuldre er like brede. Går ikke med noe minikjoler/skørt, alt fra maxi til litt over knærne. Til skjørtet pleier jeg å ha en søt topp/genser/bluse av noe slag. Om vinteren har jeg ullstrømper og kåpe til og om vinteren har jeg en enkel trenchcoat (mer en sommerkåpe egentlig), og uten strømper. Nå som det ikke er så varmt ute ennå pleier jeg å bruke litt tykke nylonstrømper til. Bruker aldri joggesko eller tøysko (utenom på turer/fjellet/trening etc.), men heller ballerinasko, pumps etc. Prøver å bruke en del farger og liker litt mønster, men jeg kler meg alltid veldig ordentig og fint. Føler ikke at jeg ser noe gammel ut, er bare 23 år. Anonymkode: bbae2...612
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå