Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en kvinne som for noen måneder siden fikk en lederstilling, gikk opp fra nestleder til leder, og liker meg i den stillingen. Jeg føler jeg klarer personalansvaret bra, og resten av arbeidet går bra det også. 

Men nå i det siste har jeg kjent mer og mer på manglende motivasjon. Jeg sitter på morgenen og tenker på poenget med å dra på jobb, kan ikke finne noe. Jeg føler jeg gjør det samme hver dag, og at jeg ikke har noe mål lengre. Mine mål består i å klare budsjett, men bortsett fra det er det ikke mange mål jeg kan ha i min jobb. Jeg kan ikke klatre mer heller, siden jeg er der jeg ville være.
Dessuten føler jeg ikke at jeg kan snakke med noen; siden det ikke er så lenge siden jeg søkte på stillingen og fikk den, så føler jeg at jeg fremdeles er under lupen, at min leder fremdeles "sjekker ut" om jeg er den beste til stillingen. Jeg får stadig positive tilbakemeldinger fra han, så jeg vet han er fornøyd. Jeg som leder skal være den som motiverer og inspirerer - men hvordan kan jeg gjøre det når jeg ikke kjenner noe motivasjon og inspirasjon selv?

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: 576d6...19a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som ikke føler motivasjon i dagens arbeidsliv. Det er gjerne knallhardt, og det er som du sier kun tall som teller. Vil heller anbefale deg å starte bedrift selv, det er motivasjon :) Det er hardt det også, men man har ikke lenger noen gjøk over seg. Deilig!

Anonymkode: 42259...f40

AnonymBruker
Skrevet

søk opp videoer på youtube, mye bra der. Jeg har begynt å se på videoer fra The Financial Diet. De beskrev i en video forskjellen på jobb og karriere og hvordan jobben du har ikke må definere deg som person. Ville du funnet jobben mer ok vis du ikke definerte deg med den? Har du hobbier som tar opp endel tid som du kan engasjere deg i?

Jeg husker en jobb jeg hadde. Var dritt lei den og gjorde derfor ikke en så god jobb :P Butikk jobb. Mye av jobben der er jo å være tilgjengelig vis kunden trenger hjelp, eller å bare passe på butikken vis det ikke er noen der ( sommerferien f.eks står du alene ofte i mange timer uten kollegaer eller kunder å prate med ) Men, jeg leste en selvhjelpsbok, og kort fortalt. Gjør noe med saken. Så jeg begynte å skrive ned ting jeg kunne gjøre når det ikke var kunder. Prøvde å alltid være opptatt. Så jeg laget en liste med andre oppgaver som, vasking, sortering, utarbeide forslag til sosiale ting etter jobb, påfyll fra lager, sjekket opp i eventer og laget forslag til kampanjer osv. Jeg sluttet å kjede meg på jobb og sjefen ble MEGA fornøyd! vinn vinn. 
Kan du gjøre noe slikt? 

Anonymkode: 75a7e...ddf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du skal være så redd for å støtte deg på andre. Alle med litt selvinnsikt har behov for det og det betyr ikke at du ikke takler jobben eller at du ikke er flink.

Og det høres ut som du trives med mål. Kan du ikke sette deg et nytt mål? Det kan gjerne ligge fremover i tid, men da har du noe å jobbe for.

Anonymkode: d7366...433

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

søk opp videoer på youtube, mye bra der. Jeg har begynt å se på videoer fra The Financial Diet. De beskrev i en video forskjellen på jobb og karriere og hvordan jobben du har ikke må definere deg som person. Ville du funnet jobben mer ok vis du ikke definerte deg med den? Har du hobbier som tar opp endel tid som du kan engasjere deg i?

Jeg husker en jobb jeg hadde. Var dritt lei den og gjorde derfor ikke en så god jobb :P Butikk jobb. Mye av jobben der er jo å være tilgjengelig vis kunden trenger hjelp, eller å bare passe på butikken vis det ikke er noen der ( sommerferien f.eks står du alene ofte i mange timer uten kollegaer eller kunder å prate med ) Men, jeg leste en selvhjelpsbok, og kort fortalt. Gjør noe med saken. Så jeg begynte å skrive ned ting jeg kunne gjøre når det ikke var kunder. Prøvde å alltid være opptatt. Så jeg laget en liste med andre oppgaver som, vasking, sortering, utarbeide forslag til sosiale ting etter jobb, påfyll fra lager, sjekket opp i eventer og laget forslag til kampanjer osv. Jeg sluttet å kjede meg på jobb og sjefen ble MEGA fornøyd! vinn vinn. 
Kan du gjøre noe slikt? 

Anonymkode: 75a7e...ddf

Tusen takk for svar :) Jeg gjør dette hver dag, både fordi jeg må og fordi at jeg ønsker å få mer utav arbeidsdagen min. Tiden går jo utrolig sakte om man ikke har så mye å gjøre. 

Det med å definere seg i jobben kjente jeg meg igjen i, det er noe jeg alltid har gjort. Det er mulig det kan løse problemet, men jeg er en person som gjerne gir alt til jobben, og "blir" bedriften. Legger mye stolthet i det jeg gjør og sørger for å få et eierskapet til firmaet. Det blir sånn automatisk, uten at jeg vet om det er bra eller ikke. 

ts

Anonymkode: 576d6...19a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...