Gå til innhold

Pupper! Bestilt time til operasjon...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har endelig bestilt time til operasjon. Etter to ammerunder er brystene tomme og små :-? Skal ta operasjonen på Klinikk Stokkan i Trondheim. Kuttet blir i brystvorta. Noen som har erfaringer på dette? Er litt engstelig for at jeg ikke skal få tilbake følelsen...

Lurer også på om noen har dårlige erfaringer etter en slik operasjon? Surfer en del på nettet, og har funnet noen sider der de advarer mot slike operasjoner, og viser bilder fra mislykkede operasjoner :( Blir litt skremt, men kommer til å gjennomføre det likevel. Er lei av å bruke innlegg på innlegg! Hadde likevel vært greit å høre forskjellige historier... Spesielt vellykkede :wink:

Et annet spørsmål: 3,5 måneder etter operasjonen skal vi til en fornøyelsespark. Kan jeg ta alle typer karuseller? Tenker da spesielt på de som man får en sikkerhetsbøyle over skuldrene og brystet. Det blir jo en del press og raske bevegelser... Sikkert best å holde seg unna...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er nok i trygge hender der, og får sikkert svar på alle spørsmål du lurer på hvis du spør legen din på klinikken. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CeeCee Utlogget...

Hei Anemona!

Det er mange ting som er viktige å tenke over, og undersøke, før man skal gjøre et slikt inngrep. Jeg vil her gi deg noen råd, som jeg håper er til hjelp på veien. Husk at det er fordeler og ulemper med alle typer innlegg. (Ingen er perfekte. Da hadde det vel bare vært et alternativ på markedet )

Mange er bekymret for sikkerheten med silikon. Alle implantater har silikon i en aller annen form, også de med saltvann. Alle er nemlig omgitt av et tykt skall av silikon. Så ingen implantater er silikonfrie! Selv har jeg silikon, og er super fornøyd med dem, De ser ikke unaturlige ut, og er myke å ta på. Helt naturlige blir de ikke, men det blir heller ikke saltvann.. De har ikke den runde kanten på oversiden av brystet.

Jeg har en venninne som har saltvann, og hun er superfornøyd med sine. Andre jeg har snakket med, som har hatt saltvann, og deretter skiftet til silikon, sier de likte silikonen best. Det er heller ingen forskning som viser at silikonimplantater er skadelige for kroppen.

Det er to typer saltvannsproteser. Den ene typen er ferdig fylt opp, og den andre typen har "ventiler" og blir fylt opp etter at implantatet er på plass i lommen. Disse ventilene er det ingen garanti at holder, så man kan våkne opp en dag med flatt bryst hvis denne svikter. Da må man bytte ut implantatet. Jeg vet ikke om dette er så veldig vanlig, men det er tilfelle for noen.

Les om de ulike innleggene, og velg det du synes er best for deg. Men husk at kirurger anbefaler ofte forskjellige implantat/ plassering/ snittsteder, og at noen kirurger kanskje bare har en type implantat/ plassering/ snittsted. (Ble dette forståelig? He he!) Hvilken størrelse du kan ha kommer an på hvor mye "ekstra" hud du har etc.

#1) De tre mest utbredte er Saltvann (Enten forhåndsfylte, eller de som fylles etter at de er satt på plass i lommen), Silikon og Cohesive gel.

#2) Så må du vurdere om du vil ha ru eller glatt overflate

#3) Så om implantatene skal være runde eller anatomiske.

#4) Høy profil eller "vanlig" profil.

#5) Hvor skal "snittet tas" A) Rundt areola (det mørke feltet rundt brystvorten) B) Under brystet C) I armhulen.

#6) Hvor implantatet skal ligge: A) Over muskelen B)Delvis under muskelen C) Helt under muskelen (Husk at dersom du velger å legge implantatet under muskelen, vil dette ta bort noe av størrelsen (projeksjonen) på implantatet (Ca. 15% tror jeg). Man bør da vurdere om man vil legge inn et litt større implantat. Jenter som trener brystmusklene mye anbefales å legge implantatet over muskelen, for implantatet beveger seg rart under muskelen nå man ”flexer.”

#7) Jeg anbefaler deg å gå til konsultasjoner hos flere klinikker FØR du bestemmer deg (3 stk. er anbefalt). Ta så den klinikken/ kirurgen du føler deg mest komfortabel med. Ikke tenk penger!!! HUSK: Dette er en stor ting, og kan ikke settes en pris på!

#8 ) Sørg for at du er klar over alle risikoer ved et slikt inngrep kan medføre! De mest vanlige er kapselsdannelse, og "rippling". Kapsllsdannelse er dersom kroppen prøver å støte fra seg implantatet etter en tid. Arrvevet som dannes rundt implantet blir strammere, og det kan til slutt føre til at implantatet blir hardt og det kan være smertefullt. Da kan man først gjøre et nytt inngrep og renske ut dette arrvevet og sette inn implantatet igjen. Dersom dette ikke fungerer må man vurdere å fjerne implantatene. Alle har grad 1 av kapselsdannelse, men det er 5 grader. "Rippling" er når implantatet drar i kapselsarret, som igjen drar i skinnet. Dette er ikke vondt eller farlig, men kan føre til at man får bølger/ folder (som kan bli synlige, men ikke nødvendigvis) på/ i brystet. Dette kan man bli bedre ved å velge et implantat med glatt overflate. Silikon folder/ bølger mindre enn saltvann.

#9) Sørg for at du får nedskrevet i en slags "kontrakt" hvilke eventuelle rettelser, re-operasjoner du kan få gratis, evt. til redusert pris, dersom du skulle være misfornøyd med resultatet, få komplikasjoner eller ønsker å rette på noe etc.

#10) Les alt du kan på nettet om emnet. Jeg vil anbefale deg å lese på www.justbreastimplants.com. Det er en superbra side med masse nyttig informasjon

#11) Ha realistiske forventninger til resultatet. Se før- og etter bilder på nettet. Husk: Implantater gjør ikke brystene dine "perfekte". De bare tar det du har fra naturens side, og gjør det større.

Håper du fikk noe nyttig informasjon ut av dette!

Hvis det er noe mer du lurer på, så ikke vær redd for å spørre! Jeg er innom!

Lykke til!

Hilsen CeeCee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei på dere! Vet noen hvor lanmg ventetiden er for å operer inn silikon hos Fornebuklinikken? Sånn ca..?

Takk takk! Lykke til Anemona!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig bestilt time til operasjon. Etter to ammerunder er brystene tomme og små :-?  Skal ta operasjonen på Klinikk Stokkan i Trondheim. Kuttet blir i brystvorta. Noen som har erfaringer på dette? Er litt engstelig for at jeg ikke skal få tilbake følelsen...  

Lurer også på om noen har dårlige erfaringer etter en slik operasjon? Surfer en del på nettet, og har funnet noen sider der de advarer mot slike operasjoner, og viser bilder fra mislykkede operasjoner :(  Blir litt skremt, men kommer til å gjennomføre det likevel. Er lei av å bruke innlegg på innlegg! Hadde likevel vært greit å høre forskjellige historier... Spesielt vellykkede :wink:  

Et annet spørsmål: 3,5 måneder etter operasjonen skal vi til en fornøyelsespark. Kan jeg ta alle typer karuseller? Tenker da spesielt på de som man får en sikkerhetsbøyle over skuldrene og brystet. Det blir jo en del press og raske bevegelser... Sikkert best å holde seg unna...?

Dina69 har operert seg på Klinikk Stokkan i Trondheim, hun er veldig fornøyd! Send en PM til henne så får du nok mange gode råd. :)

Jeg har ei venninne som opererte seg for tre år siden, hun er fortsatt veldig fornøyd. Den vanligste komplikasjon er hard kapsel, og det er ingen som vet hva som gjør at noen danner hardere kapsel enn andre.

Vedrørende tur på tivoli er jeg ikke sikker, men legen din kan nok gi deg gode råd. Man kan jo trene 6 uker etter operasjonen, så en tur i berg og dal bane kan vel ikke være så farlig?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll
Hei på dere! Vet noen hvor lanmg ventetiden er for å operer inn silikon hos Fornebuklinikken? Sånn ca..?

Takk takk! Lykke til Anemona!

Mener og huske at jeg ble fortalt at de hadde som "mål" at de som ville, ble operert innenfor 2 uker etter konsultasjon. Altså er det ikke noe ventetid å snakke om. Jeg hadde èn bestemt uke, og dag jeg måtte ha, og det gikk helt fint det også. Vil samtidig få sagt at jeg er UTROLIG fornøyd med at jeg valgte Fornebuklinikken!!! De har vært, og er, suverene fra A til Å!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...