AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Hei si at jeg får 5 på biologieksamen, men kun har 3 i standpunkt. Hvis jeg skal forbedre karakteren(e) og gå opp som privatist, må jeg da melde meg opp til en ny biologieksamen? Eller holder det med bare muntlig-praktisk, i og med at jeg allerede har vært oppe til en skriftlig eksamen? Anonymkode: 57cab...210
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #2 Skrevet 22. mai 2017 Lurer også på hva som skjer hvis jeg stryker eller velger å ikke møte på muntlig eksamen. Går i vg2. Anonymkode: 57cab...210
Asssmile Skrevet 22. mai 2017 #3 Skrevet 22. mai 2017 Dersom man tar opp vg2 fordypnings-fag = kun muntlig eksamen. Men om man går i tredjeklasse, må man ta skriftlig eksamen + muntlig. (Må ta begge for å få godkjent ny standpunktkarakter, du kan mao ikke "beholde" eksamenskaraktereren og kun forbedre standpunkt)
mjauritz Skrevet 22. mai 2017 #4 Skrevet 22. mai 2017 Jeg er litt usikker på biologi, men er det dobbel eksamen? Som sånn med fremmedspråk? Jeg tok opp språk, og måtte ta både skriftlig og muntlig. Ser på UDIR at dette står:https://www.udir.no/kl06/REA3001/ Så da er det vel bare muntlig-praktisk eksamen som privatist tror jeg?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #5 Skrevet 22. mai 2017 1 time siden, mjauritz skrev: Jeg er litt usikker på biologi, men er det dobbel eksamen? Som sånn med fremmedspråk? Jeg tok opp språk, og måtte ta både skriftlig og muntlig. Ser på UDIR at dette står:https://www.udir.no/kl06/REA3001/ Så da er det vel bare muntlig-praktisk eksamen som privatist tror jeg? Alle realfag (utenom matematikk) på nivå 2 har både eksamen i skriftlig og muntlig-praktisk. Biologi 2 har dermed både muntlig-praktisk og skriftlig eksamen. Du må ta begge eksamenene for å forbedre faget, TS. Du kan ikke velge en egen kombinasjon av gamle og nye karakterer. Anonymkode: 6afab...bc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå