AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #1 Skrevet 22. mai 2017 Kort oppsummert: Mine foreldre skilte seg for ti år siden. Jeg var ganske ung, men jeg husker at det var en forferdelig skilsmisse. Mamma forlot pappa og fant seg raskt en ny mann. Pappa ble utrolig hjerteknust. Jeg husker at det var mye krangling etter at hun flyttet ut. Jeg tror begge følte behov for å heve seg over den andre, og det ble krangling om oss barna, baksnakking til oss om den andre forelderen og nærmest en konkurranse om hvem som skulle bo hvor. Mine to eldre søsken ville bo hos mamma. Jeg flyttet en lang periode mellom dem hver uke, før jeg til slutt valgte å bo hos pappa (noe mamma spilte på samvittigheten min for, og til slutt flyttet jeg til henne likevel). Dette har egentlig ingen ting å si, men bare sånn at dere skal forstå litt problemet mitt. Jeg har lyst til å ta en tatovering som symboliserer pappa på et vis. Dette fordi pappa alltid har stilt opp for meg, møtt opp på alle fotballkamper, heiet på meg, trodd på meg og gitt meg råd når jeg trenger det. Jeg har hatt mine diskusjoner og krangler med pappa opp gjennom. Jeg føler at jeg aldri får vist ham ordentlig hvor mye jeg setter pris på ham. Jeg ønsker å ha et minne på kroppen min om at jeg alltid kan spørre pappa om råd, og at jeg alltid, uansett motgang, har en som støtter og tror på meg. Det eneste som hindrer meg, er at jeg er redd for hvordan min mamma skal reagere på det. Jeg ser på min mor som en veldig skjør og følsom person. Hun tar ting veldig personlig. Hun har en sykdom som gjør henne sliten og hun har dårlig råd, og hun har uttrykt flere ganger at hun er redd for at hun ikke stiller nok opp for meg og mine søsken (noe jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i, da hun gjør alt hun kan). Jeg har aldri hatt et veldig godt forhold til mamma. Vi kranglet så busta føyk gjennom hele tenåringsperioden min, og dette var stort sett min feil da jeg rett og slett var en drittunge. Men samtidig følte jeg hun aldri "var der", og hun var veldig opptatt av å leve sitt eget liv, noe jeg selvsagt også forstår i ettertid. Dilemmaet mitt er: Jeg er redd for at mamma skal bli fryktelig lei seg for at jeg tar en tatovering for pappa. Spesielt med tanke på historikken, hvor det var en konkurranse om hvem som fikk ungene til å like seg best. Anonymkode: d65f0...d82
Maleficenta Skrevet 22. mai 2017 #2 Skrevet 22. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kort oppsummert: Mine foreldre skilte seg for ti år siden. Jeg var ganske ung, men jeg husker at det var en forferdelig skilsmisse. Mamma forlot pappa og fant seg raskt en ny mann. Pappa ble utrolig hjerteknust. Jeg husker at det var mye krangling etter at hun flyttet ut. Jeg tror begge følte behov for å heve seg over den andre, og det ble krangling om oss barna, baksnakking til oss om den andre forelderen og nærmest en konkurranse om hvem som skulle bo hvor. Mine to eldre søsken ville bo hos mamma. Jeg flyttet en lang periode mellom dem hver uke, før jeg til slutt valgte å bo hos pappa (noe mamma spilte på samvittigheten min for, og til slutt flyttet jeg til henne likevel). Dette har egentlig ingen ting å si, men bare sånn at dere skal forstå litt problemet mitt. Jeg har lyst til å ta en tatovering som symboliserer pappa på et vis. Dette fordi pappa alltid har stilt opp for meg, møtt opp på alle fotballkamper, heiet på meg, trodd på meg og gitt meg råd når jeg trenger det. Jeg har hatt mine diskusjoner og krangler med pappa opp gjennom. Jeg føler at jeg aldri får vist ham ordentlig hvor mye jeg setter pris på ham. Jeg ønsker å ha et minne på kroppen min om at jeg alltid kan spørre pappa om råd, og at jeg alltid, uansett motgang, har en som støtter og tror på meg. Det eneste som hindrer meg, er at jeg er redd for hvordan min mamma skal reagere på det. Jeg ser på min mor som en veldig skjør og følsom person. Hun tar ting veldig personlig. Hun har en sykdom som gjør henne sliten og hun har dårlig råd, og hun har uttrykt flere ganger at hun er redd for at hun ikke stiller nok opp for meg og mine søsken (noe jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i, da hun gjør alt hun kan). Jeg har aldri hatt et veldig godt forhold til mamma. Vi kranglet så busta føyk gjennom hele tenåringsperioden min, og dette var stort sett min feil da jeg rett og slett var en drittunge. Men samtidig følte jeg hun aldri "var der", og hun var veldig opptatt av å leve sitt eget liv, noe jeg selvsagt også forstår i ettertid. Dilemmaet mitt er: Jeg er redd for at mamma skal bli fryktelig lei seg for at jeg tar en tatovering for pappa. Spesielt med tanke på historikken, hvor det var en konkurranse om hvem som fikk ungene til å like seg best. Anonymkode: d65f0...d82 Lag en tatovering for henne og da 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #3 Skrevet 22. mai 2017 Jeg har ikke lyst på en tatovering for mamma. Anonymkode: d65f0...d82
Gjest Tamsi Skrevet 22. mai 2017 #4 Skrevet 22. mai 2017 Det høres ut som du har en veldig snill og god pappa som har hatt mange tøffe år, skjønner godt at du vil ha et slikt minne om han. Er dette en tatovering som moren din overhodet trenger å vite om? Altså, skal den sitte et sted hun garantert kommer til å se den? Er det snakk om symbolikk hun kanskje ikke kjenner til? Der har du jo noen muligheter å gå på, om du ikke vil at hun skal vite.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #5 Skrevet 22. mai 2017 1 minutt siden, Tamsi skrev: Det høres ut som du har en veldig snill og god pappa som har hatt mange tøffe år, skjønner godt at du vil ha et slikt minne om han. Er dette en tatovering som moren din overhodet trenger å vite om? Altså, skal den sitte et sted hun garantert kommer til å se den? Er det snakk om symbolikk hun kanskje ikke kjenner til? Der har du jo noen muligheter å gå på, om du ikke vil at hun skal vite. Hun vet at jeg skal ta en tatovering, men ikke hva. Den skal være veldig liten og på ankelen. Det er en keltisk knute, og derfor ikke lett for andre å forstå helt hva det er eller symboliserer. Det vil føles litt rart å lyve om det - men hva kan jeg eventuelt si at det er? Skal ha en som på bildet, bare uten teksten. Anonymkode: d65f0...d82
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #6 Skrevet 22. mai 2017 Trenger du å fortelle alle hvem den skal symbolisere da? Tror nok også din far ville satt mer pris på om du forteller hvor stor pris du setter på ham, fremfor en tatovering (og jeg har en røys med tatoveringer selv, bare så det er sagt) Anonymkode: b9c40...ec3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå