Gå til innhold

Lukter og hormoner

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva lukter egentlig fitte? Jeg har aldri sett en fitte, heller ikke luktet på en. Men det virker som noen kvinner har en spesiell lukt, som er umerkbar, som påvirker meg. Et slags hormon, som jeg ikke er bevisst, men som påvirker mine egne hormoner. Så jeg lurer på om denne luktløse lukten kommer fra kjønnsorganet?

Det hender jeg blir grisekåt av kvinner som egentlig ikke ser spesielt bra ut. Det har nok noe med lukt å gjøre.

Anonymkode: 83ebf...3be

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feromoner

Anonymkode: aa0fe...0af

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feromoner

Anonymkode: aa0fe...0af

Nettopp.

AnonymBruker
Skrevet

Leser at mannens seksualferomoner kalles androstenoner. Sikkert mange som drømmer om å syntetisere og selge dette, men jeg tviler på at det er det som er i Axe.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det ikke skal kunne la seg syntetisere. Med tanke på alle de avanserte farmaka man har i dag.

Kanskje de som eier disse stoffene bare ikke vil dele med seg. Rett og slett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvordan du kobler at utseende har noe med lukt å gjøre.

At jentene du tiltrekkes er stygge har ingenting med lukten dems å gjøre.

Anonymkode: 80002...1a1

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leser at mannens seksualferomoner kalles androstenoner. Sikkert mange som drømmer om å syntetisere og selge dette, men jeg tviler på at det er det som er i Axe.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det ikke skal kunne la seg syntetisere. Med tanke på alle de avanserte farmaka man har i dag.

Kanskje de som eier disse stoffene bare ikke vil dele med seg. Rett og slett.

Man kan ikke maskere sine egne feromoner så godt uansett.

Men musk hjelper på, da.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Mylian skrev:

Man kan ikke maskere sine egne feromoner så godt uansett.

Men musk hjelper på, da.

Hvordan vet man om man har dårlige feromoner?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvordan du kobler at utseende har noe med lukt å gjøre.

At jentene du tiltrekkes er stygge har ingenting med lukten dems å gjøre.

Anonymkode: 80002...1a1

Det har med feromoner å gjøre. Det er noe man sanser via nesen.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man om man har dårlige feromoner?

Det finnes ikke gode eller dårlige feromoner. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mylian skrev:

Det finnes ikke gode eller dårlige feromoner. 

Jeg så noe om at det er snakk om at det skal "matche", i seksuell tiltrekning. Kanskje det burde vært en slags innretning for å digitalisere ens feromoner, slik at man kan legge det ut på en datingside. Så er det bare å søke gjennom tusenvis av profiler for den perfekte match. Og hvis det er internasjonalt datingside, med millioner av brukere, så kan man kanskje få 99,99999999999999% match, noe som hadde vært veldig lite sannsynlig bare ved å treffes via jobb, eller det lokale kjøttmarked. Og med så mange 9ere, at man hadde blitt så kåt på første daten at det gikk for en før man fikk av seg trusen? Jaja, ikke vet jeg, men jeg vet i alle fall at teknologien har gitt mennesket mange, mange muligheter.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så noe om at det er snakk om at det skal "matche", i seksuell tiltrekning. Kanskje det burde vært en slags innretning for å digitalisere ens feromoner, slik at man kan legge det ut på en datingside. Så er det bare å søke gjennom tusenvis av profiler for den perfekte match. Og hvis det er internasjonalt datingside, med millioner av brukere, så kan man kanskje få 99,99999999999999% match, noe som hadde vært veldig lite sannsynlig bare ved å treffes via jobb, eller det lokale kjøttmarked. Og med så mange 9ere, at man hadde blitt så kåt på første daten at det gikk for en før man fikk av seg trusen? Jaja, ikke vet jeg, men jeg vet i alle fall at teknologien har gitt mennesket mange, mange muligheter.

Eller så kan man være normalt sosial og treffe en person slik. Det tar knapt noen sekunder før man vet om man matcher mtp feromoner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Mylian skrev:

Eller så kan man være normalt sosial og treffe en person slik. Det tar knapt noen sekunder før man vet om man matcher mtp feromoner.

Det stemmer, det er i alle fall det jeg selv merker. Men en match som er helt hinsides god er kanskje veldig sjeldent, og da vil man verken rekke eller gidder å bruke tid på å date nok mennesker, uansett om hver date bare hadde tatt noen sekunder.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det stemmer, det er i alle fall det jeg selv merker. Men en match som er helt hinsides god er kanskje veldig sjeldent, og da vil man verken rekke eller gidder å bruke tid på å date nok mennesker, uansett om hver date bare hadde tatt noen sekunder.

Sant nok. Det som er en perfekt feromonmatch er vel det man omtaler som 'kjærlighet ved første blikk'. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Mylian skrev:

Sant nok. Det som er en perfekt feromonmatch er vel det man omtaler som 'kjærlighet ved første blikk'. :)

Kjærlighet ved første sniff. :)

Men jeg leser at feromoner kan forandre seg, i kort og langt perspektiv. Menstruerende kvinner har visstnok en annen signatur etter perioden. Når par vokser fra hverandre har de begynt å lukte annerledes.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjærlighet ved første sniff. :)

Men jeg leser at feromoner kan forandre seg, i kort og langt perspektiv. Menstruerende kvinner har visstnok en annen signatur etter perioden. Når par vokser fra hverandre har de begynt å lukte annerledes.

Interessant, det var jeg faktisk ikke klar over. Må lese mer om det, skjønner jeg. :)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Mylian skrev:

Interessant, det var jeg faktisk ikke klar over. Må lese mer om det, skjønner jeg. :)

Husk kildekritikk!

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Husk kildekritikk!

Det skal jeg nok få til, gitt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ikke på p- piller, og har således eggløsning hver mnd (som jo ikke kvinner som går på hormonell prevansjon har). I tiden før eggløsning har jeg draget noe helt vannvittig. Det kan være fordi jeg ser kåt ut ( ;) ), men jeg lurer på om det kan være at jeg utskiller et stoff rundt den tiden? (Feromoner?)

Anonymkode: 0bc8f...f5f

Skrevet

Lukt kan påvirke helt klart, trenger ikke nødvendigvis komme fra tissen :)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke på p- piller, og har således eggløsning hver mnd (som jo ikke kvinner som går på hormonell prevansjon har). I tiden før eggløsning har jeg draget noe helt vannvittig. Det kan være fordi jeg ser kåt ut ( ;) ), men jeg lurer på om det kan være at jeg utskiller et stoff rundt den tiden? (Feromoner?)

Anonymkode: 0bc8f...f5f

Det er nok hva du "utstråler", og feromoner er en viktig del av det. Grunnen til at du har mer draget i den perioden handler om at det er da du kunne blitt gravid. Det er en mekanisme i naturen for å få deg til å føde flest mulig unger. :) Du kan sammenligne det med løpetiden til tisper (uten sammenligning forøvrig), du har kanskje hørt om hvor "gale" noen hannbikkjer blir da. De kan merke det flere km unna, det blir som haiens evne til å merke blod i vannet på lange avstander.

Det er ganske sprøtt igrunn. Romantikk er kanskje en fantasi.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...