AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #1 Del Skrevet 21. mai 2017 Hei. Jeg er på utkikk etter en god vitamin A krem (tretinoin, et derivat a vitamin A). Noen som har en god å anbefale? Gjerne del meg en link av produktet du anbefaler PS! Positivt om den er bra på tørr hud Anonymkode: 2ea64...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 21. mai 2017 #2 Del Skrevet 21. mai 2017 Det er bare de reseptbelagte som har dokumentert effekt på arr, pigmentering og rynker. En av de heter differin. Må skrives ut av fastlege. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #3 Del Skrevet 21. mai 2017 1 minutt siden, Mystix skrev: Det er bare de reseptbelagte som har dokumentert effekt på arr, pigmentering og rynker. En av de heter differin. Må skrives ut av fastlege. Takk for svar! Vet du hvor mye den koster ca? Trodde Differin var mot acne? Anonymkode: 2ea64...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 21. mai 2017 #4 Del Skrevet 21. mai 2017 Litt usikker på hva du er ute etter, bruksområder og hensikt, men Vitapan har en variant med vitamin A og karbamid som er helt gull! Fås reseptfritt på apoteket. https://www.apotek1.no/produkter/vitapan-krem-100g-816501p 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 21. mai 2017 #5 Del Skrevet 21. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Vet du hvor mye den koster ca? Trodde Differin var mot acne? Anonymkode: 2ea64...6c9 Ja den brukes mot acne, finnes en som heter Airol som brukes for flere ting. Vet ikke hva den koster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #6 Del Skrevet 21. mai 2017 9 minutter siden, Miss.Whitefox skrev: Litt usikker på hva du er ute Det er en dagkrem for bruk i ansiktet jeg er ute etter. Leste en artikkel om en hudelege som anbefaler å bruke vitamin a krem som inneholder tretinion, Men sto ikke hvilket merke etc, derfor jeg håpet noen her kanskje hadde en å anbefale:) 9 minutter siden, Mystix skrev: Ja den brukes mot acne, finnes en som heter Airol som brukes for flere ting. Vet ikke hva den koster. Okei, skal sjekke den ut, takk for input Anonymkode: 2ea64...6c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #7 Del Skrevet 21. mai 2017 Hvis du har tørr hud, må du være forberedt på at den blir enda verre med A-vitaminsyre, som brukes mot uren hud og for å fjerne rynker. Den må ikke brukes som dagkrem, kun om natten, og huden blir såpass irritert at du må være forsiktig med sol i ansiktet. Airol koster rundt 200 kroner for en liten tube og fås kun på resept. Anonymkode: 75dd9...160 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 21. mai 2017 #8 Del Skrevet 21. mai 2017 Leste at man skal begynne forsiktig dvs. hver 3 natt i 14 dager, så annen hver i 14 dg så hver kveld. På den måten unngår man den verste flassingen. Og spf er et must. Ville ikke brukt denne kremen på denne tiden av året i det hele tatt. Ville ventet til høsten, man risikerer pigmentering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #9 Del Skrevet 21. mai 2017 Akkurat nå, Mystix skrev: Leste at man skal begynne forsiktig dvs. hver 3 natt i 14 dager, så annen hver i 14 dg så hver kveld. På den måten unngår man den verste flassingen. Og spf er et must. Ville ikke brukt denne kremen på denne tiden av året i det hele tatt. Ville ventet til høsten, man risikerer pigmentering. Jeg går på skinoren (for kviser), men vet du om det er lurt å unngå å bruke denne nå på sommeren? Blir man fort solbrent på skinoren? Anonymkode: e5891...d92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #10 Del Skrevet 22. mai 2017 Obagi retamax. Dyr da. Må være flink med solkrem hvis man skal bruke på denne årstiden. Anonymkode: 3163b...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athleisure Skrevet 22. mai 2017 #11 Del Skrevet 22. mai 2017 Retirides 0,1 %. Den er ekstremt god. Er du heldig får du den i gjennom tollen, ellers må du ha resept Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #12 Del Skrevet 22. mai 2017 Sverger til denne! Billig og kjempegod, uten parfyme og parabener. http://www.life.no/produkter/hud-har/ansikt/life-vitamin-a-cream-90-g?gclid=CKbAovTJg9QCFRiUsgodsJgHbw Anonymkode: e21cd...43a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #13 Del Skrevet 22. mai 2017 14 timer siden, Mystix skrev: Det er bare de reseptbelagte som har dokumentert effekt på arr, pigmentering og rynker. En av de heter differin. Må skrives ut av fastlege. Feil. Hudpesialst anbefaler Vitapan krem fra apoteket. Vitapankrem er den med høyest innhold av vitamin A av alle på markedet. Vitamin A kremer på resept er ikke å anbefale til ordinør hudpleie. Huden blir rød og irritert etter kort tids bruk. Selv der den brukes som behandling av "hudskader" - jeg har prøvd og avsluttet grunnet ubehag og dårlig effekt. Anonymkode: 08056...628 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #14 Del Skrevet 22. mai 2017 Om du skal bruke den reseptbelagte : Ikke bruke den på sommeren !! Du er veldig utsatt for sol-skader under behandlingen. Begynn pent og smør så tynt du kan max annenhver dag i begynnelsen. Har prøvd og fått effekt. På porer solflekker og fine linjer. Men vent til høsten Anonymkode: 899f7...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #15 Del Skrevet 22. mai 2017 Men : A-vitaminkrem som er på resept er sterk. Og den tørker ut huden. Husk fukt. Her gikk det i vaselin til tider. Anonymkode: 899f7...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #16 Del Skrevet 22. mai 2017 Mente annenhver natt ikke dag. Igjen på grunn av sola. Anonymkode: 899f7...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #17 Del Skrevet 22. mai 2017 Og igjen: smør så tynt du kan. Du får ikke bedre effekt av tykkere lag bare mer irritasjon. Værst de første tre ukene. En må holde på minst 3 mnd for noen effekt. Anonymkode: 899f7...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #18 Del Skrevet 22. mai 2017 Og bruk solkrem, selv om vinteren, under behandling. Daaaa tror jeg jeg har fått med det meste. He he Anonymkode: 899f7...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #19 Del Skrevet 22. mai 2017 Jeg fikk resept av legen for 2 mnd siden. Ville få mer glød, finere tekstur/mindre porer og forebygge linjer. Kremen heter Airol og inneholder 0,05% tretinoin. Mener jeg betalte rundt 180 kr for den på apoteket, og selv om tuben er liten har jeg fremdeles en mnds forbruk igjen(og jeg har brukt mer enn hva folk anbefaler ). Så den er drøy! Man må være tålmodig, men jeg fikk langt mer glødende hud etter kun ca. 3 uker. Linjene er de samme, men har fått mindre sorte prikker også. Anonymkode: 1dba9...688 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #20 Del Skrevet 22. mai 2017 Jeg bruker og elsker Mad Hippie vitamin A serum. Bruker det mot kviser men også anti aging da Det fungerer for tørr hud (har selv kombinasjonshud med tørre partier). Det vil da erstatte en vitamin A krem, og det absorberes også mye lettere enn krem. Har brukt forskjellige merker med a vitamin serum og mad hippie sitt er faktisk det rimeligste jeg har prøvd men enda så er det også det beste. Anonymkode: d8b5e...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå