Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper det er noen som kan hjelpe meg ☺ . 

Etter å ha vært ute av arbeidslivet i flere år har jeg nå bestemt meg for å returnere til skolen, nærmere bestemt barneskolen og mest sannsynlig småtrinnet.

Jeg var nylig på intervju, men endte ikke opp med jobben. Etter å ha snakket med rektor fikk jeg klart inntrykk av at jeg ikke er helt oppdatert på hva som har skjedd på IKT-fronten siden sist og at det er det som var avgjørende.

Derfor, kjære dere, er det noen av dere som jobber i skolen og kan hjelpe meg litt? Lurer spesielt på hvordan bruke IKT i undervisningen. Alt annet som er relevant mtp IKT i skolen er også av stor interesse ☺ .

Jeg skal snart på nytt intervju og da vil jeg gjerne gjøre det bedre enn sist slik at jeg kanskje får jobben denne gangen ☺ .

(Jeg sjekker selvfølgelig rundt på nett også for å se om det er noe jeg kan ta med meg derfra ☺ .)

Anonymkode: 7ec26...fc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Smart Board! Hvis du ikke vet hvordan du skal bruke den, bør du sette deg inn i det. Alle klasserom har interaktiv tavle nå.

Anonymkode: 308e2...859

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det var jeg borti den tiden jeg jobbet i skolen, men trenger nok oppfrisking på det 😄 . Men takk for tips!

Anonymkode: 7ec26...fc6

AnonymBruker
Skrevet

I min kommune har alle elever og lærere egen ipad, ofte i steden for lærebøker og engangsbøker. 

Anonymkode: 8a868...894

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt utdannings forbundet og still dette spørsmålet. Eventuelt kommunen? 
Kontakt en tilfeldig barneskole og spør. Litt kleint å spørre den du skal i intervju hos, så jeg ville ha valgt en annen. 

Send mailer å spør. Skader ikke å prøve. 

Anonymkode: 1cdd8...561

Skrevet

Dette varierer stort fra skole til skole, så en ting du kan gjøre er å spørre aktuell skole på intervju, hvilken satsing de har på IKT på sin skole. Da virker du jo litt i forkjøpet og at du har litt peiling.

Ellers hvordan man bruker IKT i undervisning (alt dette har jeg brukt på barnetrinnet selv):

• SMART Notebook til å lage undervinsningsopplegg til SmartBoard.
  • Its Learning/ Fronter til å lage tester/quizer/dele informasjon/ levere lekser etc.
  • Multi Smart Øving, matematikkprogram som tilpasser seg elevens nivå og som kan brukes til stasjonsundervisning, hjemmelekser etc.
  • GeoGebra til å grafisk fremstille matematikk og geometri
  • PhotoStory, til å lage levende fortellinger. Elevene tar bilder eller tegner, og leser inn lyd til. 
  • Excel (eller tilsvarende) til regneark
  • Word (eller tilsvarende) til dokumentbehandling
  • Powerpoint eller Prezi til å lage presentasjoner
  • Lage egne wikier, blogger etc. 
  • Lage film i MovieMaker
  • Bruke internett til å hente informasjon, fokus på nettvett og kildekritikk 
  • Bruke nettressurser som forlagenes egne sider
  • Bruke Inspiration til å lage tankekart

Det var det jeg kom på i farta. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...