Gå til innhold

Så redd jeg skal velge feil kjole...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos Fru Larsen i Sandefjord på mandag. Ble møtt med en fantastisk service og interesse for mine meninger og valg... Jeg var der i nesten to timer, men de stresset ikke i det hele tatt! Utrolig bra. Syersken ga meg flere tips på hvordan vi kunne gjøre slik at kjolen ble tilpasset meg osv.... Jeg fant nemlig en fantastisk flott kjole fra Sincerity (helt ny så den er ikke i katalogen eller på nettsiden).

Jeg er jo på jakt etter en kjole som kan fås i helt hvir pga capen min. Og denne blir fantastisk flott i hvit! Jeg bør bestemme meg i løpet av denne uken hvis jeg skal ha denne siden den skal bestilles fra fabrikken pluss at den skal sys litt på. Men jeg er så innmari redd for at jeg skal finne en enda bedre..... Ugh, så vanskelig! Det er akkurat 6 måneder igjen til bryllupsdagen.... er det for tidlig å bestemme seg?

:o

Litt usikker nå se :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest ann helen
Skrevet

Så lenge hun i butikken, du selv og de(n) du hadde med deg synes at skjolen passer deg, så anbefaler jeg deg å gå for den. Man kan bli gal om man skal gå og tenke på om det var den rette kjolen. Man har litt vanskelig for å bedømme selv, så lytt til de rundt deg. Ta evt med deg noen flere og prøv kjolen en gang til.

6 mnd går fort. Du har vel andre ting å tenke på etterhvert.

lykke til.

Gjest augustbrud 2003
Skrevet

Tenk så deilig å slippe å tenke mer på kjole! Det er drøssevis med lekre kjoler der ute, og du kan prøve til du blir blå i trynet. Hvis du liker kjolen du har prøvd - gå for den, så lenge du er sikker på at du ikke bare liker den fordi de i sjappa likte den... Lekker blir du nok uansett - i den eller en annen kjole. Men jeg må si at det er greit å bli ferdig med det, og med bestilling osv. tar ting tid. Og da er det plutselig bare 4 mnd igjen til bryllupet. KJØP DEN!!!

Skrevet

Det er utrolig vanskelig å bestemme seg for en kjole, og det er utrolig lett å angre etterpå.

Spørsmålene du må stille deg selv er egentlig om du likte kjolen, om den er drømmekjolen og om du ser for deg deg selv i den på selve dagen deres.

Det finnes utrolig masse flotte kjoler, og nesten uansett tror jeg man innimellom tviler litt på kjolen sin og kanskje synes andre sine kjoler er flottere. Tror dette er ganske normalt. Men nå er det nå en gang slik at vi kun kan ha en kjole, og vi må velge blandt utrolig mye flott.

Mitt råd er: kjenn på magefølelsen. Synes du at du var kjempeflott i denne kjolen, så går for den. Er du usikker på om kjolen var deg, ville jeg prøvd noen fler først.

Uansett er ikke 6 mnd for tidlig synes jeg. Jeg valgte kjolen min 8 mnd før bryllupet, og selvom jeg innimellom har vært så usikker på den at jeg gjerne skulle ha byttet er jeg kjempeglad for at jeg ikke har gjort det. Kjolen min blir bare flottere og flottere og er virkelig den perfeke kjolen for meg! Men husk: ikke se deg lei på kjolen din, da er den ikke lenger så spennende når du endelig skal ha den på deg!

Skrevet

Jeg kjøpte min i november. Jeg var i brudebutikken flere ganger, men denne var den jeg likte best. Jeg betalte så depositum på den. Så gikk det en tid og så skulle jeg få den tilpasset. I mellom tiden hadde jeg vært en del her inne og sett alle de fine kjolene de forskjellige skal /skulle ha. Ble mer og mer i tivl. Kanskje denne kjolen ikke er meg, hva om jeg har valgt helt feil, osv! Tenkte disse tankene spesielt siden jeg hadde endt opp med en type kjole jeg først ikke ville ha. Jeg ville ha St. Patrick kjole! Dessverre er de todelte kjolene deres alt for korte for meg i livet og jeg måtte derfor gå for en hel kjole. Jeg var veldig spent da jeg kom til tilpassningstimen. Men jeg følte meg så fin i den! Så det er helt normalt å tvile nå som du ikke har kjolen på deg. La derfor følelsen for hvordan du føler deg når du faktisk har den på være det avgjørende! Føler du deg vel og som den absolutt vakreste i rommet når du har den på - ja da skal du ikke tenke mer på den saken. KJØP DEN! :D

Skrevet

Det som så mange gjør feil er at de fortsetter å se på kjoler etter at de har kjøpt kjole. Det er ikke særlig lurt- det ender med usikkerhet når man egentlig allerede har funnet sin kjole. Gå for den du- og ikke kikke etter fler kjoler!!!

Skrevet

Hei!

Las eit intervju med ei som hadde brudebutikk saman med dottera (I Strømmen..? Hugsar ikkje i farten) Og ho sa at som oftast enda kunden opp med den første kjolen dei hadde tenkt seg.

Ho såg som regel med det same kva type kjole kunden ville kle også, og hadde nøgde kundar så vidt eg kunne forstå. Det verkar som om dei på Fru Larsen også er dyktige til det, så er du usikker, kan du kanskje lufte tankane for dei?

Mi erfaring er at magefølelsen som regel har rett, men det er ikkje alltid så lett å skilje mellom dårleg magefølelse og nervøsitet heller..... :roll:

Lukke til!!

Skrevet

Da jeg fant min kjole var jeg ikke i tvil et øyeblikk, fordi den var så veldig meg. Jeg hadde prøvd endel kjoler før, og mange som absolutt var fine, men det var liksom et eller annet som gjorde at jeg tvilte litt. Men da jeg prøvde den kjolen jeg endte opp med, bestemte jeg meg umiddelbart, og har ikke angret siden. Det var liksom bare et eller annet som var helt riktig med den! Tror det er den følelsen man bør ha - men kanskje ikke alle får den ? :roll: 6 måneder før er ikke for tidlig å kjøpe kjole, men du bør føle deg "hjemme" i kjolen, føle at det er deg - og ikke være for mye i tvil ! Du har jo ennå litt tid... :wink:

Skrevet

Jepp, tror jeg bestiller kjolen i morgen. Vi tok bilde av meg med kjolen og jeg studerer det opp og ned! Og ja.....kjolen er nydelig. Er bare så redd for å finne noe bedre. Men jeg går jo ikke og prøver flere kjoler etterpå! :hoho: Så det er bare å "go for it" vel!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...