Holahoy Skrevet 21. mai 2017 #1 Skrevet 21. mai 2017 Skal du slenge crap? Da klikker du tilbake med en gang (1, 2 ...) Flott! Da er det kun de oppegående menneskene igjen. Skal være kort. Jeg er 25 år med bachelor i Markedsføring og logistikk som fordypning fra år 2014. Jeg har jobbet i noen år i dagligvare og to år som salgskonsulent og kunderådgiver. Men nå ønsker jeg å finne "drømmejobben" hvor jeg kan bli i mer enn 2 år, og hvor det kun er snakk om fastlønn og ikke provisjon. (Er altså lei telefonsalg!) Men jeg visste at salgskarriere måtte jeg starte med for å bygge erfaring. Jeg mener jeg har gjort det nå, og er klar for å komme meg videre. Er såppas klar for det, og lei av salg at jeg selv valgte å si opp den forrige salgsjobben min i januar. Var altfor mye press at det gjorde meg fysisk og mentalt utbrent. Men har samtidig benyttet meg godt av tiden min på å få gjort ting jeg ellers ikke hadde fått mulighet til å gjøre ved siden av jobb. Jeg har vært på karriereveiledningssamtaler både på BI(De avviste meg kun fordi det hadde gått mer enn 1 år + de er inkompetente). Jeg har også vært hos Nav, og til slutt en samtale på veiledningssenteret på Lillestrøm. Tatt en rekke interessetester. Har videre søkt på jobber innen HR Researching, prosjektkoordinator for markedsføringsbyråer og ass.butikksjefstillinger. Vært på intervjuer hos alle, men dessverre ikke fått tilbud. Disse er altså nye interesseområder jeg kan tenke meg utenom salg. Nå vil jeg gjerne høre med dere folkens. Hvilke bedrifter bør jeg kontakte? Jeg kan godt ta et kurs eller videreutdanning - *master* OM DET lar seg gjøre - i læringspsykologi med min bakgrunn fra før... men vil jo også lande jobben først... før jeg kan investere i en videreutdanning. Min nåværende arb.erfaring og studie må vel være brukbart i de fleste stillinger, vel..
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #2 Skrevet 21. mai 2017 Og forresten ikke bare bedrifter som bør kontaktes, men også hvilke typer stillingstitler man bør satse på. Hva trenger markedet liksom Anonymkode: e1367...c95
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #3 Skrevet 22. mai 2017 Med markedsføring og logistikk burde du jo prøve deg på ulike logistikkfirmaer, herunder Schenker, PostNord, Bring etc. Alt etter hvor du bor og hva som finnes i nærheten av deg... Siden du nevner Lillestrøm, så regner jeg med at du bor i det sentrale østlandsområdet, og på/i nærheten av Gardermoen er det selvsagt en ekstrem mengde transportfirmaer. Sjekk nettsidene deres og se hva de har ledig, eller om de tar imot åpne søknader. Med din bakgrunn er det vel ikke HELT unaturlig at det blir noe salgsvirksomhet , men jeg tror Key Account Manager-stillingene hos de store og seriøse selskapene stort sett har fastlønn. Anonymkode: 36cf6...731
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå