Gå til innhold

Hvilken elbil skal jeg velge? Noen som har tips og råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva mener du med bop bop?

Anonymkode: 126c8...a41

Sikkert en henvisning til denne fyren 😂

file.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna batteribil, det brenner oftee enn hva folk vil tørre å tro på, det er ikke alt som kommer på nyhetene om hva årsaken til brannen er. Men elanlegg som begynner å dra på årene er ikke heldigt å belaste så mye over tid om det er dårlige kontaktpunker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva mener du med bop bop?

Anonymkode: 126c8...a41

Har du sett på lenken? Leafen er bare middels pålitelig, og min personlige erfaring med Nissan tilsier at de har rikelig med utfordringer knyttet til kostnadsbesparing: Rust, slitte og knuste interiørbiter, underdimensjonerte chassisdeler mm. Som med alle andre biler ville jeg ha foretrukket en velbygd, velutviklet bil fremfor litt billigere, mer tidkrevende maskiner. Taler sterkt for Kia og mot Nissan i mitt hode.

Anonymkode: 1195f...ec2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kølla skrev:

Mercedes diesel 

Haha, Kvinneguiden på sitt beste!:

TS: Rødt eller grønt?

AB: Gult!

Anonymkode: 1195f...ec2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.5.2017 den 10.42, tdm900 skrev:

Styr unna batteribil, det brenner oftee enn hva folk vil tørre å tro på, det er ikke alt som kommer på nyhetene om hva årsaken til brannen er. Men elanlegg som begynner å dra på årene er ikke heldigt å belaste så mye over tid om det er dårlige kontaktpunker.

Teknologisk ukeblad hevder at det er 10 ganger så mange branner i fossilbil som i elbil, så kanskje vi burde forbudt fossilbiler?

https://www.tu.no/artikler/dette-bor-du-vite-om-brann-i-elbiler/276372

Regner med at du har en annen referanse for påstanden din?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Illuminatum skrev:

Teknologisk ukeblad hevder at det er 10 ganger så mange branner i fossilbil som i elbil, så kanskje vi burde forbudt fossilbiler?

https://www.tu.no/artikler/dette-bor-du-vite-om-brann-i-elbiler/276372

Regner med at du har en annen referanse for påstanden din?

Er ikke påstand, det er reelt. Og det gjelder lading av elbil hjemme

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tdm900 skrev:

Er ikke påstand, det er reelt. Og det gjelder lading av elbil hjemme

Brannvesenet kjenner ikke til det, og heller ikke forsikringsselskapene.

Rart disse brannene som ingen slukker eller som ingen krever dekket av forsikringen. :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Illuminatum skrev:

Brannvesenet kjenner ikke til det, og heller ikke forsikringsselskapene.

Rart disse brannene som ingen slukker eller som ingen krever dekket av forsikringen. :-)

Nå sier ikke brannvesnet stort om hva de er ute på heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tdm900 skrev:

Nå sier ikke brannvesnet stort om hva de er ute på heller

Les artikkelen som jeg viste til.

Ellers sier Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap at det ikke er større fare for brann i elbil i forhold til andre biler. https://www.dsb.no/nyhetsarkiv/2017/hvor-brannfarlig-er-en-elbil/

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår du ikke faren ved å ha dårlige kontaktpunkter i hjemmet ditt når en kurs blir belastet? Det være seg å lade en batteribil eller til vaskemaskina? En batteribil som lades belaster en gitt kurs i mange timer også.

Artikkelen du viser til er ikke til noe av deg jeg påpeker!

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her. 

Nissan Leaf er uaktuell, fordi jeg synes den er forferdelig stygg 😂

Kia har vært aktuell, men den ser også litt for spesiell ut... smurfe versjonen av en SUV 😂

Renault Zoe er ute av løpet på grunn av den spesielle wallbox ladingen. Liker ikke å bare kunne lade hjemme og på offentlige wallbox stasjoner. Må kunne lade på hytta og hos venner/familie.

Nå har jeg vel egentlig endt opp på E-golf. Har fått tilbud om en 2 år gammel velholdt E-golf til 180 000. Den har grei rekkevidde, mulighet for hurtiglading og den ser ut som en vanlig BIL! 

Anonymkode: 9aef2...4bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Nissan Leaf er uaktuell, fordi jeg synes den er forferdelig stygg 😂

Kia har vært aktuell, men den ser også litt for spesiell ut... smurfe versjonen av en SUV 😂

Renault Zoe er ute av løpet på grunn av den spesielle wallbox ladingen. Liker ikke å bare kunne lade hjemme og på offentlige wallbox stasjoner. Må kunne lade på hytta og hos venner/familie.

Nå har jeg vel egentlig endt opp på E-golf. Har fått tilbud om en 2 år gammel velholdt E-golf til 180 000. Den har grei rekkevidde, mulighet for hurtiglading og den ser ut som en vanlig BIL! 

Anonymkode: 9aef2...4bf

Når du først går for en batteribil var det et fornuftig valg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 29.5.2017 den 10.42, tdm900 skrev:

Dette er gode argumenter for å legge opp en separat kurs, og helst montere en ladestasjon, ikke egentlig noe argument mot elbiler.

Anonymkode: bc825...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...