Gå til innhold

Bekymret for oppførsel til 10 år gammel søster

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min er generelt en snill og grei jente... helt til noen kommenterer noe som helst ved henne eller det skjer noe hun ikke var forberedt på. For eksempel kan hun få sinneutbrudd hvis man flytter en ting til et sted den ikke skal være. Hun tar seg veldig lett nær av ting og begynner å gråte for det aller minste. Hun roper og kjefter på oss andre i familien. Det er alltid andres feil. Dette gjør hun opp til flere ganger i uka. Hun har vært sånn som dette omtrent hele livet, så det er ikke noe nytt. Mamma begynner å bli lei av oppførselen, og selv om hun snakker med søsteren min ofte om det, blir det tilsynelatende ikke noe bedre. 

Hun klarer seg bra på skolen, men har tidligere hatt litt problemer med å fullføre lekser på egenhånd. Hun har mange venner hun ofte tar med hjem på besøk, og er en av de best likte i klassen sin. Flink i matte er hun også. Lærerne hennes har aldri kommentert noe spesielt negativt om henne. 

Jeg er redd for at oppførselen hennes kan tyde på et underliggende psykisk problem. Selv om hun klarer seg greit i hverdagen nå, med unntak av i hjemmet, er jeg redd for hvordan disse tendensene kan påvirke henne i fremtiden. Er det noen som har innspill i hva som eventuelt kan gjøres? Prøver å snakke med henne om hvordan hun har det, men får ikke noe ut av henne. 

Anonymkode: 262ad...4e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være hormonelt - at hun er begynt å komme i puberteten? Mange jenter som får mensen før de er tenåringer, selv var jeg sent ute fysisk, men mentalt i puberteten lenge før. Jeg kunne bli så sint hjemme for slikt som din søster, men oppførte meg fint utenfor hjemmets vegger. Ikke for å bagatellisere det om det er noe annet psykisk, men puberteten er en mulig hypotese.

Anonymkode: c4bce...4c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være hormonelt - at hun er begynt å komme i puberteten? Mange jenter som får mensen før de er tenåringer, selv var jeg sent ute fysisk, men mentalt i puberteten lenge før. Jeg kunne bli så sint hjemme for slikt som din søster, men oppførte meg fint utenfor hjemmets vegger. Ikke for å bagatellisere det om det er noe annet psykisk, men puberteten er en mulig hypotese.

Anonymkode: c4bce...4c4

Nå skriver ts at hu har vært sånn hele livet da..

Anonymkode: 8e68a...c1b

Skrevet

Bup? 

Skrevet

Asperger eller autist ?? Har en halvbror som er de han er litt lik henne som du beskriver 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...