AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #1 Skrevet 21. mai 2017 Jeg står ovenfor et valg der det står mellom å velge IKT i læring eller matematikk som master fag. Jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge. Føler IKT er ganske viktig, siden det er få personer i skolen med IKT-utdannelse og siden det er mye snakk om programmering inn i skolen. Matematikk er jo ett fag som er etterspurt i dag (du får i tillegg slettet 50 000 kr av studielånet) Begge studiene er på HVL (tidligere HiB og HSH) Noen som har erfaringer med "master i undervisningsvitenskap med matematikk" i Bergen eller IKT i læring på HVL (Stord... tror jeg) Hva er lurt å velge og er det verdt å ta master? Anonymkode: 623aa...25c
stan Skrevet 22. mai 2017 #2 Skrevet 22. mai 2017 Ta matematikk. Det er det størst etterspørsel etter, og skolen trenger dyktige matematikk lærere.
johanan Skrevet 5. juni 2017 #3 Skrevet 5. juni 2017 Regjeringen sier at de vil ha programering inn i skolen, ut i fra det jeg vet så er det få lærere med spesialisering innenfor IKT i skolen. Samtidig tar skolen bare i bruk mer og mer IKT. En del av hjernen min sier matematikk. Delvis fordi jeg føler at kunnskapsministerens nest mest brukte ord er "realfag", men også fordi Norge trenger nye mattelærere. Men du kan undervise med bare 60 studiepoeng i matematikk også (men selvfølgelig viser du til en mer faglig tyngde dersom du tar master) IKT i læring har på HVL vært en av de studiene der studenter er mest fornøyde (men jeg har ingen erfaringer med det) Jeg ville spurt rektorer og slik for å hørt om hva de tror er lurest.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #4 Skrevet 5. juni 2017 Det stemmer at vi trenger gode mattelærere, men du blir ikke god mattelærer ved å ta master i matematikk. Du blir god mattelærer ved å brenne for faget..nytter ikke ta matte "fordi det er lurt" hvis det ikke interesserer deg. Anonymkode: 65027...d33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå