Gå til innhold

Til menn: hvor lang tid tar det før dere prøver dere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar det før dere prøver dere på dama, og hvordan går dere fram? Tenker på alt fra å holde i hånda, til å holde rundt eller kyssing etc. Venter dere på at dere er helt sikker på at dere ikke blir avvist, eller venter dere til dama gjør noe først?

Har vært på to dater med en veldig hyggelig mann nå, men han har enda ikke rørt meg eller prøvd å kysse meg. Han har sagt at han synes jeg er pen, og jeg har sagt at han er kjekk. Vi er i slutten av 20 årene.

Anonymkode: a2b59...272

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tar det før dere prøver dere på dama, og hvordan går dere fram? Tenker på alt fra å holde i hånda, til å holde rundt eller kyssing etc. Venter dere på at dere er helt sikker på at dere ikke blir avvist, eller venter dere til dama gjør noe først?

Har vært på to dater med en veldig hyggelig mann nå, men han har enda ikke rørt meg eller prøvd å kysse meg. Han har sagt at han synes jeg er pen, og jeg har sagt at han er kjekk. Vi er i slutten av 20 årene.

Han mangler selvtillit ...det som skjer når man ikke fysisk eskalerer tidlig er jo at man blir friendzona ..så blir det creepy når han først gjør det.

Dump han....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. Dama må vise at hun er åpen for kontakt. Ser på kroppsspråk. Jeg liker også veldig godt at dama tar noe initiativ.

Anonymkode: 90f5c...4bc

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer. Dama må vise at hun er åpen for kontakt. Ser på kroppsspråk. Jeg liker også veldig godt at dama tar noe initiativ.

Enig her. Om dama er interessert eller ikke merker jeg veldig fort.

Det jeg pleier å gjøre er å forsøke meg på litt intimkontakt, ser hun ut til å bli med på "leken" kjører jeg på, trekker hun seg unna backer jeg veldig unna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Har ikke vært alkohol inne i bildet, så da skal det kanskje litt mer til før han gjør noe? Skal møte han igjen i morgen, men jeg blir så nervøs og overtenker alt om jeg funderer på å røre han :fnise:

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant spørsmål! Jeg har bortimot glemt datingkunsten (i den grad jeg noensinne har behersket den).

Leenge siden jeg dro på koselige dater nå. De siste par årene har jeg gått "sulten" på byen, og prøvd å trene opp kunsten å finne likesinnede damer. Og da tar ikke ting veldig lang tid 😀 Veien fra blikkontakt til bj på dass (svært lite amorøst) eller taxi hjem (hakket mer amorøst) er snakk om alt fra minutter til den tiden det tar å skravle seg gjennom en drink 😀

I den settingen holder vi sannsynligvis hender etter noen svært få minutter.

Endret av MaxxMekker
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Han mangler selvtillit ...det som skjer når man ikke fysisk eskalerer tidlig er jo at man blir friendzona ..så blir det creepy når han først gjør det.

Dump han....

Heheh nei det vil jeg ikke, han er en skikkelig herlig mann. Er redd for at jeg kanskje blir friendzona ja :(

Sitat

Enig her. Om dama er interessert eller ikke merker jeg veldig fort.

Det jeg pleier å gjøre er å forsøke meg på litt intimkontakt, ser hun ut til å bli med på "leken" kjører jeg på, trekker hun seg unna backer jeg veldig unna.

Han vet jo at jeg er interessert når jeg drar på flere dater med han, eller? Han har ikke forsøkt seg på noe, derfor blir jeg usikker på om han kanskje ikke er så gira.

Får se hva som skjer i kveld!

Skrevet

Hvorfor kan ikke du selv ta initiativ da? Det er jo ikke akkurat vanskelig å ta en mann rundt armen når man går ved siden av hverandre. 

Skjerpings. Menn skal ikke gjøre all jobben. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Hvorfor kan ikke du selv ta initiativ da? Det er jo ikke akkurat vanskelig å ta en mann rundt armen når man går ved siden av hverandre. 

Helt enig med deg, men jeg er ikke sikker på om han liker meg på den måten, så hva kan jeg gjøre som ikke blir for pågående? Vi har møttes på cafe hvor vi ikke satt nær hverandre, og da gikk vi heller ikke siden av hverandre (annet enn første møte og da hadde det blitt unaturlig siden jeg ikke kjente han). Andre møte spiste vi mat og så på en film, men da ble det litt hvert hjørne av sofaen.

Med ekser/dater tidligere har vi ofte vært på byen og drukket, da er min erfaring at menn alltid blir veldig frampå og prøver seg så fort de har drukket et par øl :fnise: Pga jobb og kvelds/helgearbeid har vi ikke vært på byen enda, og det blir nok noen måneder til det blir mulig pga skift/ferieordninger.

Skrevet
18 timer siden, Arcturus skrev:

Hva er galt i det? Vi er biologisk programmert til å gjøre den jobben. Er jo nettopp det å ta kontroll og initiativ som gjør det interessant å være mann.

Menn er av natur sexuelt dominerende, kvinner er av natur sexuelt passive.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg, men jeg er ikke sikker på om han liker meg på den måten, så hva kan jeg gjøre som ikke blir for pågående? Vi har møttes på cafe hvor vi ikke satt nær hverandre, og da gikk vi heller ikke siden av hverandre (annet enn første møte og da hadde det blitt unaturlig siden jeg ikke kjente han). Andre møte spiste vi mat og så på en film, men da ble det litt hvert hjørne av sofaen.

Med ekser/dater tidligere har vi ofte vært på byen og drukket, da er min erfaring at menn alltid blir veldig frampå og prøver seg så fort de har drukket et par øl :fnise: Pga jobb og kvelds/helgearbeid har vi ikke vært på byen enda, og det blir nok noen måneder til det blir mulig pga skift/ferieordninger.

Alkohol løsner opp litt, det er et generelt godt tips. Men, det blir fort litt slarkete. Du mister noe av sansene rett og slett. Jeg tror berøring veier mye mer når det gjøres edru. Man kan for eksempel ha drukket seg til mot og holdt hender, men du er tilbake på square one når rusen slipper. Jeg ville personlig foretrekke en edru date. Det er litt mer seriøst. 

Mitt tips er å gå en lang tur. Type marka eller fjell, noe som varer mer enn en time og som krever matpakke og dagsekk. Da kan man få snakket masse sammen og kanskje sittet tett inntil hverandre på en fjellknaus eller stubbe. Hvis man da ikke klarer å ta armen hans over en bekk er man en talentløs kvinne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror han egentlig bare vil ha meg som venn, vi snakker sammen hver dag og var på date i går (gikk en tur i skogen og prata i et par timer). Han vil veldig gjerne fortsette å treffe meg, og har foreslått masse vi kan gjøre. Han er nok ikke over eksen sin, og ikke klar for noe nytt får jeg følelsen av.

Samtidig tenker jeg at selv om han ikke var over eksen, så hadde han sikkert glemt henne ganske raskt om han møtte den rette for han/noen han virkelig ville ha. Så jeg blir nok friendzona ganske kraftig her :P

Han inviterte meg på middag etter jobb i dag, som jeg ikke hadde anledning til - men er nå litt usikker på om jeg bør fortsette å treffe han i det hele tatt. Hva tror dere? Blir jeg holdt på gress/tidsfordriv til han finner noe bedre?

Skrevet

Får nesten vondt av å lese tråden her. 

Friendzonet er ikke noe du blir av andre,  det er en posisjon du setter deg selv i, fordi du ikke greier å være klar med intensjonen din. Vanligvis er det den ene parten som går i fella, men her synes jeg dere høres like ille ut begge to. Dere har kalt det date? I så fall er det fordi begge potensielt er ute etter en partner, og ikke for å få nye venner. Siden han vil fortsette å treffes, betyr det at han ser på deg som kjærestemateriale. Men han tør bare ikke si det. Og desto lenger han venter, desto mer følelser får han, og desto mer gruer han seg for avvisning. Det kan gå så langt som at han unngår deg til slutt, for å beskytte seg selv. Og det samme risikerer du å gjøre. 

Så få det ut; si at du liker ham veldig godt, og få klarhet i det. Skulle det mot formodning bli en avvisning, så er det tross alt best å få det unnagjort nå.

Hilsen godt voksen mann som misset flere gode sjanser i 20-åra pga sånt tull.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare holde på å se hvor dette tar veien TS? 

Anonymkode: aeb78...eea

AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2017 den 20.15, AnonymBruker skrev:

Det der er nok veldig individuelt.

Selv skal det veldig mye til for at jeg tar steget videre fra flørting til fysisk kontakt. Det må liksom føles rett og slikt tar tid.

Anonymkode: 2d69e...2e1

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Friendzonet er ikke noe du blir av andre,  det er en posisjon du setter deg selv i, fordi du ikke greier å være klar med intensjonen din. Vanligvis er det den ene parten som går i fella, men her synes jeg dere høres like ille ut begge to. Dere har kalt det date? I så fall er det fordi begge potensielt er ute etter en partner, og ikke for å få nye venner. Siden han vil fortsette å treffes, betyr det at han ser på deg som kjærestemateriale. Men han tør bare ikke si det. Og desto lenger han venter, desto mer følelser får han, og desto mer gruer han seg for avvisning. Det kan gå så langt som at han unngår deg til slutt, for å beskytte seg selv. Og det samme risikerer du å gjøre. 

Så få det ut; si at du liker ham veldig godt, og få klarhet i det. Skulle det mot formodning bli en avvisning, så er det tross alt best å få det unnagjort nå.

Har nå møtt han igjen, og ble introdusert for 2 av hans venner. Ble god grillmat og masse prat.

Intensjonen min har vært klar fra start, sa jeg ønsket å bli kjent med håp om noe mer, han var mest nysgjerrig på nettdating da han ikke hadde prøvd det før. Dette var noe vi så vidt nevnte før første date. Etter første date sa jeg at jeg likte han veldig godt og hadde hatt det kjempehyggelig, prata også litt om hvordan vi var i forhold til på nett og ingen av oss var skuffa (han sa veldig mye pent om meg).

Har prøvd å flørte forsiktig med han uten noe respons, så føler meg pushy allerede og har tenkt å bare la det ligge, være en venn. Tror jeg kommer til å bli veldig såret om jeg håper på noe mer enn vennskap, så bedre å slå tanken fra seg :)

Sitat

Selv skal det veldig mye til for at jeg tar steget videre fra flørting til fysisk kontakt. Det må liksom føles rett og slikt tar tid.

Har du møtt noen der det tok lang tid før det føltes riktig da? Hva var du usikker på eller var ikke følelsene/gnisten der? Er veldig nysgjerrig på dette og tror det kan hjelpe meg til å forstå litt bedre, så om du kunne gitt noen eksempel hadde det vært til stor hjelp for meg :)

Skrevet
På 21.5.2017 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Har ikke vært alkohol inne i bildet, så da skal det kanskje litt mer til før han gjør noe? Skal møte han igjen i morgen, men jeg blir så nervøs og overtenker alt om jeg funderer på å røre han :fnise:

Fortell hvordan det går da :) Mange menn som kvinner er sjenerte,så ta initiativ selv om du virkelig er interessert. For min egen del tenker jeg slik at når det faller seg naturlig går jeg til det "fysiske" skrittet til å ta mer fysisk kontakt som et kyss. Man er jo litt redd for å feiltolke signal og dermed gå for langt. Da kan du avhjelpe med å gjøre et lite utfall :)  Lykke til. 

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Det kommer an på damen egentlig. Om stemningen og kjemien er der kan jeg godt kysse på første date.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du møtt noen der det tok lang tid før det føltes riktig da? Hva var du usikker på eller var ikke følelsene/gnisten der? Er veldig nysgjerrig på dette og tror det kan hjelpe meg til å forstå litt bedre, så om du kunne gitt noen eksempel hadde det vært til stor hjelp for meg :)

Har stort sett skjedd når jeg har vært bekymret for at den andre liker meg, siden jeg ikke gjengjelder følelsene der og da. Det blir som å gi falske signaler - når du ikke har kommet lengere enn "jeg vil gjerne bli bedre kjent med deg og se om vi får interesse". Sånn er det stort sett hvis jeg har kjærlighetssorg.

Anonymkode: 8a1c5...1d7

AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2017 den 20.30, Xcase33 skrev:

Dump han....

Da vil han fortsette å ha dårlig selvtillit. For at han skal bli flinkere må han oppleve noen oppturer. Hun må ta på ham og klemme ham, da tør han også å gjøre mer. Denne gutten har antagelig feilet hver eneste gang med tilnærmelser, derfor har han sluttet å sende dem ut. Da vil jo en avvisning bare opprettholde det mønsteret. Man møter seg selv i døren hvis man på den ene siden skal klage over dårlig selvtillit hos den andre, samtidig som man sender ut signaler som opprettholder den dårlige selvtilliten.

Anonymkode: 80e11...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...