Gå til innhold

Spaserte rett i vennefella..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Æsj. Var på byen med en fyr jeg liker skikkelig godt i går. Greia er at vi har vært kompiser lenge, men jeg har fått en skikkelig greie for han de siste ukene. I går dro vi ut bare vi to. Snakker og ler, danser litt og har det dritgøy. Men hele tiden ser jeg tegn på at han ikke er interessert. Han ser på andre jenter, sier ting om dem. I starten fornekter jeg det, tenker at han vet jo ikke at jeg er interessert. Etterhvert som vi blir fulle blir tegnene tydelige, han snakker direkte om hvem han synes er søte. Og til slutt, bare fordi jeg er så forelska at jeg ikke greier å stå i mot, er jeg ufrivillig "wingman" når vi kommer i prat med to jenter og jeg opptar den ene mens han og hun andre flørter og danser. Altså, greit nok, han gjorde ikke noe galt, men jeg føler meg så himla dum som bare sitter der som et tent lys mens det eneste jeg tenker på er at han bare kan se meg og snakke med meg igjen! Og nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre, hvordan komme tilbake fra en sånn patetisk low og vise at jeg faktisk liker han?

Anonymkode: 4cb0a...f06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner til den der :( så redd for å trå feil så man blir litt passiv. 

Du får prøve deg frem neste gang han trenger en wingwoman og si "hei. Hvorfor lete? Jeg er jo her" eller noe sånt. Håper uansett du får sagt ifra til han. 

Anonymkode: c68be...43f

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare si det rett ut? Han nevner andre damer for å teste om du er interessert i han, og tror jo at du ikke er det når du ikke reagerer negativt på det. Vil du komme deg ut av vennesonen (dette gjelder begge kjønn) må du ta steget sjøl og si "men du kunne ikke sett for deg oss to på den måten da?:) " når han snakker om andre, eller "du jeg syns vi har så god tone og jeg syns jo du er ganske kjekk(se an et par sekunder om han/hun snur seg vekk og tenker ohno eller om han forventningsfullt følger med og vil høre resten) kanskje vi skulle prøve å date å se om vi kunne blitt noe mer enn venner?" 

Den som intet våger intet vinner. Tør man ikke være ærlig med tankene og intensjonene sine kan man takke seg selv for å stå fast i venne sonen hvertfall

Anonymkode: 63d87...20a

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet

Jeg tror for å være ærlig at løpet er kjørt her. Han ville ikke prøvd seg på andre damer foran deg om det var deg han var interessert i.

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du kan gjøre nå, er å si det som det er; at du liker ham! Men da må du ta konsekvensen av reaksjonen hans. Du har flere mulige reaksjonsmønstre her; 

1. Han blir sjokkert, sier at han egentlig alltid har vært interessert i deg, men trodde ikke du var det. Alt vel :) 

2. Han blir igjen sjokkert, men sier at han ikke har slike følelser for deg! Vennskapet fortsetter.

3. Han blir enda igjen sjokkert, sier han ikke har slike følelser for deg, og klarer ikke å forholde seg til deg! Vennskapet går ad unders...

4. Han blir som nevnt over, sjokkert, klarer ikke å forholde seg til deg! Men så går det noen uker, så ser han at det kanskje ikke er så dumt - du og han - likevel.... 

Her er en sjans  du må ta! Vil du ofre vennskapet for forelskelsen. Vil du klare å se han sammen med andre, og fremdeles være venner med ham? Enten hopper du i det, og tar det som det kommer, eller så fortsetter du å være i "friendsonen" hans, med det det måtte følge av dårlige følelser. Lykke til! Ikke enkelt, men tror du selv vet hva du vil satse :) 

Anonymkode: fdfab...332

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode og konkrete svar. Skjønner at jeg må være direkte og at jeg i så fall setter vennskapet litt på spill. Må i tenkeboksen tror jeg. Er så deilig å være rundt han, le med han, flørte, at han er med meg og tar vare på meg er så uendelig deilig akkurat når det skjer, men så meningsløst i det øyeblikket vi ikke er sammen og jeg innser at jeg bare er venninna hans..  

Anonymkode: 4cb0a...f06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...