AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #1 Del Skrevet 21. mai 2017 Hei! Skal til syden nå snart, og trenger en solkrem til å smøre på kroppen. Er ikke lys i huden og har veldig bra pigmententer. Ute etter en krem som gir veldig bra farge? Anonymkode: 6fbd2...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #2 Del Skrevet 21. mai 2017 Hvilken solkrem du velger har ingenting å gjøre med hvordan brunfarge du får, med mindre solkremen er tilsatt selvbruning. Hvis du ikke blir solbrent så lett kan du klare deg med faktor 15, men jeg syns ikke det er noen grunn til å gå lavere enn det. Du blir like brun uansett hvilken faktor du bruker, spesielt hvis du blir lett brun uansett. Selv bruker jeg cliniderm eller cosmica, siden de kommer best ut i test Anonymkode: bbc23...add 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #3 Del Skrevet 21. mai 2017 Solkrem er nødvendig for å unngå å bli brent i sommerhalvåret i syden. Tenk mer på det enn på at du skal bli brunest mulig. Anonymkode: ac55c...0af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #4 Del Skrevet 21. mai 2017 Begynn med høy faktor og trapp ned etterhvert. Jeg bruker faktor 30 den første dagen (og hvis vi skal på lengre utflukter), og så gradvis over til faktor 20 etterhvert, og 15 de siste par dagene. Det er bedre å bruker noen dager på å bli brun enn å ikke kunne være i solen flere dager fordi man er brent. Anonymkode: 313f7...454 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #5 Del Skrevet 21. mai 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken solkrem du velger har ingenting å gjøre med hvordan brunfarge du får, med mindre solkremen er tilsatt selvbruning. Hvis du ikke blir solbrent så lett kan du klare deg med faktor 15, men jeg syns ikke det er noen grunn til å gå lavere enn det. Du blir like brun uansett hvilken faktor du bruker, spesielt hvis du blir lett brun uansett. Selv bruker jeg cliniderm eller cosmica, siden de kommer best ut i test Anonymkode: bbc23...add Så alle solkremer gir samme farge? Anonymkode: 6fbd2...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #6 Del Skrevet 22. mai 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Så alle solkremer gir samme farge? Anonymkode: 6fbd2...570 ...... Anonymkode: 6fbd2...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2017 #7 Del Skrevet 22. mai 2017 Ja. Poenget med solkrem er at du ikke skal bli brent, ikke at du skal få farge. Anonymkode: bb64e...a3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #8 Del Skrevet 23. mai 2017 Hvis du vil bli brun raskt så kan det være lurt å stimulere huden litt med å bruke selvbruning i den første tiden. Du må selvfølgelig også bruke solkrem men jeg føler virkelig at selvbruning gir meg en raskere naturlig farge. Du føler deg litt bleikere når selvbruningen går vekk men du blir fortere brun enn det man ellers blir, derfor er endel solariumskremer tilsatt litt selvbruning. Husk å beskytt huden, Mail måneden for bevistgjøring rundt hudkreft/føflekk kreft. Så ta vare på huden, for mye sol gir også rynkete hud senere. Alle de jeg har møtt som har fin hud i moden alder har vært måteholden med solen Anonymkode: 716ba...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #9 Del Skrevet 23. mai 2017 Husk å sjekke UV-indexen der du skal. Er den over 5 bør du ikke være ut i solen mellom 11-16, eller i det minste ha noe på hodet og ha klær. Anonymkode: 94cff...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #10 Del Skrevet 23. mai 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Poenget med solkrem er at du ikke skal bli brent, ikke at du skal få farge. Anonymkode: bb64e...a3b Hva skal jeg bruke for å få farge da? Anonymkode: 6fbd2...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #11 Del Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil bli brun raskt så kan det være lurt å stimulere huden litt med å bruke selvbruning i den første tiden. Du må selvfølgelig også bruke solkrem men jeg føler virkelig at selvbruning gir meg en raskere naturlig farge. Du føler deg litt bleikere når selvbruningen går vekk men du blir fortere brun enn det man ellers blir, derfor er endel solariumskremer tilsatt litt selvbruning. Husk å beskytt huden, Mail måneden for bevistgjøring rundt hudkreft/føflekk kreft. Så ta vare på huden, for mye sol gir også rynkete hud senere. Alle de jeg har møtt som har fin hud i moden alder har vært måteholden med solen Anonymkode: 716ba...3e9 Hva med sololje? Anonymkode: 6fbd2...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #12 Del Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med sololje? Anonymkode: 6fbd2...570 Det gir ingen god beskyttelse, med olje så vil du steke huden. Om du skal bruke olje så bruk den kun på kroppen og kun på plasser du ikke blir let brent. Du bør vanligvis påføre sololje oftere enn solkrem og finne en med høy faktor. Så da er det egentlig bedre med å bruke en lett selvbruning med solkrem på toppen. Anonymkode: 716ba...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #13 Del Skrevet 23. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gir ingen god beskyttelse, med olje så vil du steke huden. Om du skal bruke olje så bruk den kun på kroppen og kun på plasser du ikke blir let brent. Du bør vanligvis påføre sololje oftere enn solkrem og finne en med høy faktor. Så da er det egentlig bedre med å bruke en lett selvbruning med solkrem på toppen. Anonymkode: 716ba...3e9 Blir man like brun med solkrem kontra olje? Anonymkode: 6fbd2...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #14 Del Skrevet 23. mai 2017 Kreftforeningen anbefaler minimum spf 30 i syden da UVA stråling der er 3 ganger så høy som i Norge. Anonymkode: 9b7bf...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #15 Del Skrevet 23. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kreftforeningen anbefaler minimum spf 30 i syden da UVA stråling der er 3 ganger så høy som i Norge. Anonymkode: 9b7bf...3c4 Hva med solarium? Hvor mye høyere stråling er det i solarium kontra syden? Anonymkode: 6fbd2...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #16 Del Skrevet 23. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva skal jeg bruke for å få farge da? Anonymkode: 6fbd2...570 Du får brunfarge selv om du ikke blir brent. Det tar lengre tid, men fargen blir mye finere og varer mye lengre. Jeg ble skikkelig solbrent på et avgrenset hudområde for noen år siden, og det ble en skikkelig vekker. Huden akkurat der ble ganske rød, men gikk over til brun da det øverste hudlaget flasset vekk etter noen dager. Det så bra ut et par måneder, til fargen på resten av kroppen begynte å blekne. Da så jeg at huden på dette området hadde endret seg, den var stiv og tykk. Området holdt seg faktisk brunt i nesten et år, men det var ikke den fine gyldne fargen jeg liker, det var blass, usunn brunfarge. Nå er brunfargen borte, og huden kjennes bedre ut, men huden er så full av pigmentflekker at den nesten er skjoldete. Denne gangen virker det som om huden kom seg, men vil den klare seg neste gang den blir brent, eller den tiende gangen? Jeg har sett bilder av enkelte damer som har solet seg mye hele livet, og de har ikke fin hud. Jeg vil ikke bli som dem, men i en kort periode var jeg det på et lite området. Absolut skremmende nok til å innse at solkrem faktisk er veldig viktig. Etter dette har jeg vært storforbruker av solkrem med høy faktor. Gjerne 25 på en god dag i Norge, minst 15 på en dårlig. I syden bruker jeg minst 30, og gjerne 50 den første tiden og hvis jeg får antydninger til brenthet. I ansiktet bruker jeg 15 om vinteren og 30 om sommeren (50 i syden). Huden min er mye finere, jeg slipper å bli solbrent, og jeg blir brun likevel. Anonymkode: 263f6...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #17 Del Skrevet 23. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med solarium? Hvor mye høyere stråling er det i solarium kontra syden? Anonymkode: 6fbd2...570 Kreftforeningen fraråder bruk av solarium. Anonymkode: 263f6...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #18 Del Skrevet 23. mai 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kreftforeningen fraråder bruk av solarium. Anonymkode: 263f6...054 Ja, fordi blendahvite nordmenn tar solarium i megastore mengder og blir røde. Ikke rart de får føflekker da. Anonymkode: 6fbd2...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2017 #19 Del Skrevet 23. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, fordi blendahvite nordmenn tar solarium i megastore mengder og blir røde. Ikke rart de får føflekker da. Anonymkode: 6fbd2...570 Nei, kreftforeningen fraråder solarium fordi det gir for mye stråling, som uavhengig av rødhet kan føre til hudkreft. Anonymkode: 263f6...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå