AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #1 Skrevet 21. mai 2017 Jeg har havnet i en litt vanskelig situasjon. Jeg har vært langtidssykmeldt på grunn av jobben. Jeg trives ikke i den jobben jeg har og har slitt veldig med det. Jeg jobber turnus og sliter veldig med det. Jeg får ingen døgnrytme og får ikke sove mellom vaktene. Jeg jobber dag, kveld, natt. Om hverandre og det går noen dager mellom kved og dag før jeg får rytme og da skal jeg ha nattevakt. Jeg har blitt så sliten at jeg gikk på veggen i november i fjor. Var to mnd i 100% sykemeldt fra jobben. Noe jeg virkelig trengte! Jeg fikk depresjon og angst av alt sammen. Nå er jeg oppe i 60% på jobb igjen. Men jeg kjenner at å jobbe 100 i denne jobben ikke er noe bra for meg. Jeg mister helt piffen og blir nedtrykt og lei meg. Gruer meg til vaktene og alt er bare helt forferdelig! Jeg klarer snart ikke mer. Det er blitt snakket om muligheten for å omplassere meg innenfor kommunen. Men jeg har vegret meg. Hva om jeg havner et sted det er enda verre? Men nå har jeg bestemt meg for å bytte jobb. Det er ingen fremtid for meg i den jobben jeg har. Jeg må tenke på helsa. Spørsmålet er da om jeg skal søke selv eller omplasseres. Jeg har funnet en jobb på tildeling som jeg kunne tenke meg. Den virker spennende og variert. Og det er bare dag. Jeg kan ikke disse reglene for det. Men det ble sagt at jeg skulle få tilrettelagt turnus, men det har ikke skjedd. Jeg har lyst til å jobbe 100%, men klarer det ikke med turnusarbeid. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hva som er mest gunstig for meg. Jeg vet jo at det ikke er bra å være sykemeldt, eller at det er attraktivt å ansette en som er det. Men når problemet er turnus, må det vel være bedre å ansette meg i en annen jobb enn at jeg skal gå sykemeldt? En jobb jeg kan trives i. Anonymkode: 5f84d...035
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #2 Skrevet 21. mai 2017 Ta ansvar selv og søk en annen jobb - internt eller eksternt. At du blir sliten av turnusjobbing er ikke tilstrekkelig til at arbeidsgiver har plikt til å finne annen jobb til deg. Anonymkode: a3e66...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2017 #3 Skrevet 21. mai 2017 sant nok. du må ta ansvar selv og søke annen jobb SELV. er en forskjell å spørre oss om hva du kan satse på, vs å be oss om å finne deg en stilling Anonymkode: d1d55...1fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå