Gå til innhold

Beste kaffe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvilken kaffe dere her inne liker best? 😊 Og hvorfor? 

Jeg leter også etter en kaffe som har en rik og fyldig smak, og samtidig har lite syrlighet og bitterhet. Noen tips? 

Anonymkode: d7b78...719

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg: Nescafe pulverkaffe. Jeg mistenker at det er 100% pga. vane og min motsetning til forandring :P 

Anonymkode: 07e97...bba

Skrevet

Paulig President, finsk kaffe, utrolig behagelig smak. Finnes i flere sorter, bruker å kjøpe 3-4 forskjellige når jeg er i Finland.

Evergood, deilig aroma og fyldig smak.

Friele frokostkaffe, god gammel vane, og jeg liker smaken.

Skrevet

Nykvernet evergood, halvt om halvt av rød og sort pose  ☕️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Friele Cafe Noir

Anonymkode: 8a6fa...76b

• Liker 1
Skrevet

Brun Coop, hele bønner! Bare så synd at min Coop-butikk nesten aldri har den:grine:

Skrevet

Liker godt Friele frokostkaffe og evergood. Synes de har mest runde smaker og er mindre besk enn feks Ali. Men synes det faktisk kommer ann på traktereren og. I noen traktere blir kaffen aldri god uansett, og man kjenner at kaffen blir totalt ødelagt med en kaffetrakter som ikke er renset på år og dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Evergood er min favoritt. 

Anonymkode: a218a...0ed

Skrevet

Jeg er veldig glad i Farmers. Green World prøvde jeg nylig, den er også god på smak. Av de "vanligste" variantene tror jeg Evergood må være favoritten :)

Skrevet

Jeg liker en italiensk espressokaffe fra merket Mako. Fås som espressomalt og hele bønner.  rød og gillfarget pose, kjøper på bl.a global food i Bergen. 

Skrevet

Löfberg Lila:)

• Liker 2
Skrevet

friele frokostkaffe, og coop blå, eventuelt Blå java! 

AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2017 den 17.50, AnonymBruker skrev:

Friele Cafe Noir

Anonymkode: 8a6fa...76b

Enig! Denne har veldig god smak :) 

Anonymkode: a5fa6...719

AnonymBruker
Skrevet

Av vanlig posekaffe er Evergood og Löfbergs Lila best. Jeg kjøpte en Bosch Tassimo i fjor, og der har favorittene vært Milea (som jeg ikke finner lenger), Kenco og Petit Dejeuner. Nå skal det sies at jeg drikker det meste av kaffe i store kvanta og ikke er noen feinschmecker. I nøden går til og med pulverkaffe ned. Den dølleste kaffen jeg har drukket var på Onyx i Budapest (Michelin-restaurant). Det var en kaffe brygget på særdeles eksklusive afrikanske bønner og hadde farge som te og var nesten uten smak.

Noe av det aller beste er likevel å stikke innom en skikkelig god kaffebutikk og kjøpe nymalte bønner og gå rett hjem og lage kaffe i presskanne. <3

Anonymkode: 8450c...5a1

AnonymBruker
Skrevet

Blå java er enn go-to for min del! Kjøper hele bønner på Meny, og kverner hver morgen :kaffekopp:

Anonymkode: 37e53...5d2

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du inkluderer "high end" kaffe så er den som selges av Kaffa veldig høyt ansett av kaffekjennere. Den er stort sett bare tilgjengelig fra enkelte butikker i Oslo, men de selger kaffebønner på nett.

Anonymkode: 53fe8...7af

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer aldri å huske hvilke kaffer jeg liker og ikke liker. Så nå har jeg begynt å sette opp gule notislapper på innsiden av skapet hvor kaffen står. Til nå er det bare blitt tre ulike kaffer (går bare i filtermalt her hjemme).

Evergood - nogood. Smaker møl.
Ali mørkbrent - :icon_frown:. Nedtur.
Friele, cafe noir, dark fusion - :tommelopp:. Nydelig.

Anonymkode: 4b8f6...69d

Skrevet

Jeg er en enkel sjel og liker kaffen noen kaller "oppsop".... Gul Coop.  :)

Kjøper også Evergood innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...