Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 29. desember 2004 #1 Skrevet 29. desember 2004 Dere som har giftet dere: Når dere har valgt hvilken bukett dere skal ha, å har vært til blomsterbutikken som skal lage buketten. Lager de da en prøve bukett slik dere får se hvordan de får den til å se ut???
Cathie Skrevet 29. desember 2004 #2 Skrevet 29. desember 2004 Jeg har ikke giftet meg enda, men var akkurat forlover, det gjorde de hvertfall ikke der... tror ikke det er vanlig,men vet ikke sikkert..
Gjest Tabby Skrevet 29. desember 2004 #3 Skrevet 29. desember 2004 Sambo har valgt ut buketten min utifra samtaler med søskenbarnet sitt som driver en blomsterbutikk, de tittet på bilder og ble enige. Har ikke hørt om at de lager en prøvebukett nei.
Gjest baby-E Skrevet 29. desember 2004 #4 Skrevet 29. desember 2004 tror det er mest vanlig å få se bilder av diverse buketter..
Arwen Skrevet 30. desember 2004 #5 Skrevet 30. desember 2004 Jeg har gitt ett bilde til min frisør (som ordner blomstene) og fortalt hva jeg vil endre på. Får ikke se noen prøve før dagen.
Gjest Madam Felle Skrevet 30. desember 2004 #6 Skrevet 30. desember 2004 Tror buketten ville blitt dobbelt så dyr, om de skulle lage prøvebukett. Om ikke enda dyrere, for det går jo en del blomster til buketten. Det mest vanlige er nok bilder + ideer.
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 30. desember 2004 #7 Skrevet 30. desember 2004 Ok. Var litt dumt egentlig. For ei jeg vet om tok med bilde til en blomsterbutikk, spurte om h*n som jobba i butikken klarte å lage den. H*n sa ja det klarte h*n. Men buketten hun fikk var nesten ikke lik den på bildet engang.....
Gjest Madam Felle Skrevet 30. desember 2004 #8 Skrevet 30. desember 2004 Da regner jeg med man har klagerett.
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 30. desember 2004 #9 Skrevet 30. desember 2004 Da regner jeg med man har klagerett. Joda. Men det er litt kjipt å ha en bukett på bryllupsdagen som ikke var den man ville ha....
Augustbrud02 Skrevet 30. desember 2004 #10 Skrevet 30. desember 2004 Jeg tror ikke det er vanlig med en prøvebukett, det har iallfall aldri jeg hørt om. Men de er sikkert villig til å gjøre det om du betaler for det. Er man redd for at buketten ikke skal være fin nok eller slik man ønsker, ville jeg valgt wn blomsterdekoratør som andre har vært fornøyd med tidligere og brukt god tid ved bestillingen av buketten for å være sikker på at han/hun forstår hva du vil ha.
Smiling Skrevet 30. desember 2004 #11 Skrevet 30. desember 2004 I bryllupet vårt var det brudgommen som fikset buketten: mitt eneste innspill var at jeg helst ikke ville ha glitter og annen kunstig pynt på. Han hadde is i magen og tok turen til blomsterbutikken først tre uker før bryllupet, men fikset oppgaven helt utmerket. Han hadde beskrevet meg til blomsterbutikken og fortalt hva jeg liker (at ting er enkelt og naturlig, for eksempel), og så leverte han et bilde av meg i brudekjolen (i lukket konvolutt, selvfølgelig..), og en av invitasjonene våre (der fikk de jo et hint om hva slags farger og stil vi ville ha for bryllupet). Det ga tydeligvis butikken god nok informasjon til å lage en bukett vi ble kjempefornøyd med. Og ikke minst: mannen min fikk masse velfortjent skryt fordi han hadde funnet så fin bukett, og var ikke så rent lite stolt av seg selv :-) Jeg tror det kan være et triks å ikke se for seg buketten for nøyaktig på forhånd: blomster er levende og avhengige av sesong&vær, og da er det ikke alltid lett å få laget noe som er nøyaktig sånn man hadde forestilt seg. - Men buketten kan være minst like bra for det, og da er det dumt å bli skuffa fordi det ikke var akkurat sånn man hadde trodd. For meg var det en kjempefin overraskelse å få buketten i kirken før jeg gikk inn. Superstas var det, kjenner jeg blir glad bare av å tenke på det. Gled dere alle kommende bruder!
Christinamor Skrevet 30. desember 2004 #12 Skrevet 30. desember 2004 De fleste florister har album med takkekort fra lykkelige brudepar - og der kan man i alle fall finne mange ideer, og kanskje drømmebuketten?!
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 30. desember 2004 #13 Skrevet 30. desember 2004 Drømmebuketten har jeg funnet. Har faktisk funnet 2stk. I tilfelle hun på blomsterbutikken ikke klarer å lage den ene. (er egentlig litt heldig, for hun som lager bukettene på blomsterbutikken er en av norges flinkeste) Når er det calla liljer har sin sesong da? Når er de finest?
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 30. desember 2004 #15 Skrevet 30. desember 2004 Tror det er i sommerhalvåret. Det var bra :D
Lillje Skrevet 31. desember 2004 #16 Skrevet 31. desember 2004 Det lønner seg å være tidlig ute med å bestille hos blomsterhandler, spesielt hvis du velger en mnd det er meget populært å gifte seg i. Det kan ofte bli et stort rush. Jeg valgte forhandlet 5 mnd før brylluppet, og forklarte hvordan jeg ønsket at buketten skulle se ut. Et lite tips er å gå innom flere og se hvem som kommer opp med de beste forslagene. jeg var innom flere og fant til slutt en forhandler som forstod nøyaktig hvordan jeg mente. Skal tilbake til dem når det begynner å nærme seg for å avtale nærmere. Men, jeg merket at de allerde da var ganske fulle for bestillinger. Så jeg tror mange er tidlig ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå