Gå til innhold

Skal jeg ta kontakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ute på formiddagen på 17. mai møtte jeg en fyr gjennom noen venner av meg. Det hele startet med at en venninne av meg spurte hva jeg syntes om han, og fortalte videre at han hadde fortalt henne at han syntes jeg så flott ut og lurte på om jeg var singel. Hun oppfordret meg til å gå bort og snakke med han. Jeg lurte på hvorfor han ikke kom bort selv, men da sa hun at han ikke var typen som pleide å sjekke opp jenter og at han var forsiktig/sjenert på det området. Senere havner jeg tilslutt i snakk med han og han spør blant annet hva mitt fulle navn er, sier han vil huske på det, og syns det er synd at vi (den gjengen jeg var med) skal gå snart. Etter vi har dratt spør en annen venninne hva jeg synes om han og sier at jeg burde prøve meg på han om jeg syns han var interessant. Begge disse venninnene har kjent han i 3-4 år. 

Dagen etter begynner han å følge meg på Instagram, men her slutter det. Nå er dette noen dager siden og jeg merker at jeg ikke får han ut av hodet. Men jeg vet ikke om jeg skal ta kontakt eller ikke. Hadde håpet at han skulle ta kontakt i grunn. Syns også Instagram er en rar platform for meg å sende en melding på. Så da spør jeg dere, burde jeg ta kontakt eller avvente og se om jeg treffer på han igjen? Eventuelt håpe på at han tar kontakt? Jeg vet ikke helt hvordan jeg vil takle en avvisning. Derfor er jeg så usikker på hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 1afb5...0b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det!

Den fyren kunne vært meg liksom..

Anonymkode: 491e1...00d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, Nicathv skrev:

Ja!

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det!

Den fyren kunne vært meg liksom..

Anonymkode: 491e1...00d

Takk for svar! Er bare så usikker på om han venter i håp om at jeg skal ta kontakt og at han føler han har tatt sitt initiativ ved å følge meg, eller om han faktisk ikke er interessert og kun ønsket bekreftelse/oppmerksomhet ved å følge meg slik at jeg kunne følge han tilbake. Jeg er litt håpløs, hehe...

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at det var meg, TS, ovenfor.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Er bare så usikker på om han venter i håp om at jeg skal ta kontakt og at han føler han har tatt sitt initiativ ved å følge meg, eller om han faktisk ikke er interessert og kun ønsket bekreftelse/oppmerksomhet ved å følge meg slik at jeg kunne følge han tilbake. Jeg er litt håpløs, hehe...

Da har du to valg: fortsette å lure og tenke på det som kanskje kunne blitt, eller ta kontakt! :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Nicathv skrev:

Da har du to valg: fortsette å lure og tenke på det som kanskje kunne blitt, eller ta kontakt! :)

Jeg tror jeg gir det en sjans. Svarer han ikke, så vet jeg at det ikke er noe poeng i å lure lengre. Så får jeg håpe det er riktig avgjørelse. Ønsk meg lykke til, tror jeg trenger det!

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Han har jo "gjort sitt" (i en litt liten og diffus variant vel å merke men) for å "ta kontakt" med deg, vise interesse ved å følge deg på instagram. Han er jo sjenert sa venninden din, samtidig som både hun og han har gitt ganske tydelig uttrykk for at han her virkelig vil bli kjent med deg!
Sjenerte folk kan man ikke forvente at kommer med hele romeo buketten, man må strekke ut hånda når de strekker ut hånda liksom.

Jeg syns du kan skrive til han på Instagram "Hei! Hva heter du på facebook? :)"  ikke noe mere eller større komplisert enn det, også adder du han der, og skriver hei en dag han er online på chatten så er det i gang  :)
Du har ingenting å være redd for, han kommer til å bli drit glad!

Anonymkode: 8630c...78b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt :strix:

Anonymkode: f5f96...aa9

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg tok mot til meg og tok kontakt. Fikk et langt og utfyllende svar tilbake uten noen spørsmål, så jeg ble litt usikker på om den var ment som en veldig utydelig avvisning. Stilte et kort spørsmål til det han skrev, og fikk tilbake en lang melding som igjen var utfyllende hvor han nå stilte meg noen spørsmål. Svarte litt mer utfyllende tilbake, men la ikke inn noen spørsmål, ettersom jeg tenker at hvis han er interessert så svarer han vel tilbake på noe av det jeg skrev. Men skjønner meg ikke helt på om han er interessert eller ikke. Han skriver mye hver gang og bruker mye emojis osv, men han svarer ganske tregt. Stusser på om han kanskje ikke kommer til å svare meg nå. Æsj, jeg er så dårlig på dette. Dersom han svarer tenker jeg at jeg får ta initiativ til å bli venner på facebook eller noe, hvor det er litt lettere å prate. Eller kanskje snapchat. Takk for alle svar! Vet ikke enda hvordan dette vil gå, men om han ikke svarer vet jeg vel i det minste at han ikke er interessert... Selv om det blir en litt stor nedtur.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet ts som du overtenker og bekymrer deg uten grunn! Du må slutte å analysere alt! Han svarer deg, det er det som betyr noe. Ikke hvor flink han er på å stille deg spørsmål eller svare på alle dine spørsmål, venninna di har jo sagt han er sjenert så det er vel litt vanskelig for han å vite hva han skal spørre deg om!

Umulig at han svarer tregt når dere allerede i dag har rukket å sende tre meldinger frem og tilbake der han skriver lange svar til deg! Til og med et par dager mellom svarene er akseptabelt. Man har jo et liv utenom også, og selvom man sitter på nett innimellom er det ikke sikkert man er i modus for å skrive med noen, det er ganske krevende å skrive med noen man liker og det er mye bedre at han skriver til deg når han er fokusert på deg og kun deg og ikke bare skriver noe raskt mens han sitter på bussen og egentlig er opptatt med noe annet eller hjemme når han skal sjekke vg nett og egentlig er for sliten til å formulere noe bra til deg. 

Slutt å stress og overtenk så mye! 

Desutten er det forskjell på folk, noen bruker chat til korte tankeløse samtaler. Hei hva skjer , og kan svare raskt og kort fordi det ikke koster de så mye fokus og konsentrasjon. Mens andre bruker det mer som brevform og skriver langt og legger mer energi dypere i det og svarer saktere fordi det blir mer som å lese og sende brev, noe man gjør når man setter seg ned for å gjøre kun akuratt det og ikke mens man multitasker med alt annet eller er hos venner eller koker middag. 

Anonymkode: 8630c...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...