Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er igang med en bachelorgrad i psykologi. Mange mener dette ikke fører til jobb, så jeg lurer på ting å kombinere med psykologien. Er glad i logikk og har programmert aldri så lite tidligere. Har det noe for seg å sette sammen psykologi med IT? 

Anonymkode: 77933...6f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan kanskje svare deg siden jeg studerte et år psykologi profesjon før jeg heller gikk for IT. Det generelle svaret er vel at det sjelden lar seg gjør å kombinere utdanninger. Når du søker jobber selger du deg som regel bare inn med én av utdanningene. 

Personlig har jeg aldri møtt noen med kun psykologi-bakgrunn som har jobbet innen IT. For å få jobb må man som regel ha en relevant, teknisk/IT utdanning. Den eneste retningen hvor psykologi kan være relevant, er hvis du velger å jobbe som interraksjonsdesigner, men du vil ikke få bruk for sosial- og personlighetspsykologi. Ei heller kognitiv nevro eller metode. 

Nå vet jeg ikke om du tenker på å ta en helt ny bachelor eller master, men jeg tror det blir vanskelig for deg å selge deg inn som interraksjonsdesigner med kun noen enkeltfag. 

Anonymkode: e8409...66f

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan kanskje svare deg siden jeg studerte et år psykologi profesjon før jeg heller gikk for IT. Det generelle svaret er vel at det sjelden lar seg gjør å kombinere utdanninger. Når du søker jobber selger du deg som regel bare inn med én av utdanningene. 

Personlig har jeg aldri møtt noen med kun psykologi-bakgrunn som har jobbet innen IT. For å få jobb må man som regel ha en relevant, teknisk/IT utdanning. Den eneste retningen hvor psykologi kan være relevant, er hvis du velger å jobbe som interraksjonsdesigner, men du vil ikke få bruk for sosial- og personlighetspsykologi. Ei heller kognitiv nevro eller metode. 

Nå vet jeg ikke om du tenker på å ta en helt ny bachelor eller master, men jeg tror det blir vanskelig for deg å selge deg inn som interraksjonsdesigner med kun noen enkeltfag. 

Anonymkode: e8409...66f

Sjekket det ut på utdanning.no og det så litt interessant ut. Takk for tips! Om dette skulle være aktuelt kommer jeg til å ta mer utdanning enn psykologien. Bare lurte på hva innen IT jeg burde se etter. 

Anonymkode: 77933...6f4

Skrevet

Kognitiv vitenskap ved uib kan jo være av interesse for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...