Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, er det noen her som jobber som politi eller som går på politihøgskolen ?

Jeg har noen spørsmål jeg kunne tenkt meg å stille deg / dere?

Jeg har vurdert å søke meg inn på politihøgskolen.

Håper på svar..

send meg gjerne på innboksen.. =)

Ha en fin dag videre.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør her får du varierte svar. ;)

Anonymkode: d1cd3...f28

AnonymBruker
Skrevet

Hos diskusjon.no ligger det faktisk en hel tråd, som utelukkende handler om politihøyskolen. 

Den ligger under kategorien "jobb og utdannelse" der..

Anonymkode: 31c30...4d1

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke en lett skole og komme inn på. Søsteren min har søkt nå i 7-8 år. Det er høye krav. Og må gjennom mange fysiske og psykiske tester. :)

Anonymkode: a520b...54f

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en lett skole og komme inn på. Søsteren min har søkt nå i 7-8 år. Det er høye krav. Og må gjennom mange fysiske og psykiske tester. :)

Hvis hun har søkt SÅ mange ganger uten å komme inn så burde hun vel kanskje ta hintet?

Man bør være egnet til den jobben man ønsker.

Nå høres dette sikkert veldig frekt ut,men 7-8 år er litt for mye.

De fysiske testene de har burde 'alle'som har trent litt klare.

Har en venn og en kusine som er politi,samt min onkel var politi før han pensjonerte seg.

• Liker 3
Skrevet
På 21.5.2017 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Den er absolutt ikke så vanskelig å komme inn på som søsteren din opplever. Samboeren min er ferdigutdannet politi i år og mener at om man har søkt 7-8 ganger så er ikke PHS det riktige valget. Om man feiler på opptaksintervjuet så er man ikke skikket til å begynne i politiyrket. Hun bør kanskje begynne å søke på andre skoler. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du finner veldig mye informasjon på Politihøgskolens hjemmeside http://www.phs.no/

Har du ytterligere spørsmål, kan det være greit å henvende seg direkte til Politihøgskolen.

Anonymkode: 1f08f...ef9

AnonymBruker
Skrevet
På Sunday, May 21, 2017 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kommer hun ikke inn? 

For zårlige karakterer fra videregåede, eller for dårlig fysisk form? 

Anonymkode: 31c30...4d1

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min kom inn dette skoleåret (ferdig med førsteåret nå), etter å ha søkt i ett år, så uoppnåelig er det hvertfall ikke. Så vidt jeg vet må du bare klare de fysiske testene en gang og så ligger de der automatisk til neste år om du ikke skulle komme inn. Hun klarte ikke de fysiske testene i fjor grunnet lite viljestyrke, mye reising og mye drittmat men før prøvene i år tok hun seg sammen og trente godt og rutinemessig med en PT et par ganger for å holde seg på rett spor. Det gikk helt fint og hun suste gjennom. Karaktersnittet i fjor (når hun kom inn) var tydeligvis mye bedre enn hva hun hadde trodd og hun kom helt fint inn på førstevalget. Hun er forøvrig 22, så hun har heller ikke hatt mange årene på å samle alderspoeng. (Men har dog tatt et årsstudium for å hjelpe vgs-karakterene) 

Anonymkode: f78dd...ce4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...