Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en fyr i fjor. Det var på mange måter full klaff, men han var ikke klar for et forhold. Vi gjorde det slutt, traff hverandre igjen etter et par måneder, endte med å ha sex igjen.. Jeg trodde jeg var over ham, men det er jeg ikke. Og jeg tror ikke han er over meg heller. Men han klarer ikke å gå inn i et forhold. Utrolig frustrerende når følelsene tydeligvis er der fra begge sider. Jeg har forsøkt å gå videre og har datet litt, men etter vi endte opp sammen igjen sist gang kjenner jeg at jeg ikke makter tanken på å forsøke å date noen andre i det hele tatt.. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gå videre. Jeg har mistet troen på meg selv, forhold og på menn. Noen som har tips fra "den andre siden"?

Anonymkode: e09d1...742

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kutt kontakten med han. Vet det er lettere sagt en gjort, men tror nok det skal hjelpe ganske mye.

Anonymkode: 5287f...4c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det nå.. men det er vanskelig å ikke tenke på ham.. hele tida..

AnonymBruker
Skrevet

Er i nøyaktig samme situasjon.. begge har følelser, men han klarer ikke å gå inn i et forhold eller forplikte seg generelt. Han verken ligger eller treffer andre, men det er ikke godt nok for meg over en lengre tid. Så jeg har kuttet kontakt nå.. Det gjør vondt som faen og jeg har øyeblikk der jeg angrer og vil sende mld om at jeg savner han og vil fortsette, men så kommer fornuften inn som sier at det er ikke et tema engang. Så ja, det er tøft. Spesielt siden vi har et barn sammen også og jeg til tider er nødt til å treffe han.. Men jeg har kuttet all "overflødig" kontakt, blir kun platoniske meldinger om barnet. Du er heldig som har den luksusen av å kunne kutte ALL kontakt ihvertfall. 

Anonymkode: 38b96...8a5

AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig kjip situasjon. Men prøv å se litt realistisk på det: en mann som ikke vil være i et forhold blir heller ingen god partner. Kan hende dere hadde prøvd, men han hadde følt seg fanget, og endt opp med å bli en ganske dårlig kjæreste for deg. Det er ikke verdt å bruke tiden sin på noen som ikke vil det helhjertet. 

Det eneste som hjelper er å kutte all kontakt og la det gå litt tid. Slett han fra alle sosiale medier om du ikke har gjort det.

Anonymkode: b12be...a5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

OI! det høres slitsomt ut. Og veldig rart med disse mennene som ikke kan gå inn i forhold? Hvertfall når dere har et barn sammen! Jeg skjønner bare ikke logikken og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Er det det at de ikke har følelser? Venter de på noe bedre? Fatter det ikke...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skikkelig kjip situasjon. Men prøv å se litt realistisk på det: en mann som ikke vil være i et forhold blir heller ingen god partner. Kan hende dere hadde prøvd, men han hadde følt seg fanget, og endt opp med å bli en ganske dårlig kjæreste for deg. Det er ikke verdt å bruke tiden sin på noen som ikke vil det helhjertet. 

Det eneste som hjelper er å kutte all kontakt og la det gå litt tid. Slett han fra alle sosiale medier om du ikke har gjort det.

Han er slettet fra alle sosiale medier.. men jeg håper jo allikevel at han skal ringe meg en dag og si at han har skjønt hva vi hadde og at han er villig til å jobbe for det.. for det skulle egentlig ikke så mye jobbing til.. så jeg sitter jo å lurer på om han ikke syns jeg er god nok... :icon_frown:

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er slettet fra alle sosiale medier.. men jeg håper jo allikevel at han skal ringe meg en dag og si at han har skjønt hva vi hadde og at han er villig til å jobbe for det.. for det skulle egentlig ikke så mye jobbing til.. så jeg sitter jo å lurer på om han ikke syns jeg er god nok... :icon_frown:

Jeg tror dette handler mest om han, uten at jeg vet noe om deres forhold. Men hardt og brutalt; hadde han vært skikkelig interessert hadde han nok ikke trukket seg unna. Håper du klarer å komme deg videre, og ikke legger din verdi i hva han evt. syns om deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror dette handler mest om han, uten at jeg vet noe om deres forhold. Men hardt og brutalt; hadde han vært skikkelig interessert hadde han nok ikke trukket seg unna. Håper du klarer å komme deg videre, og ikke legger din verdi i hva han evt. syns om deg.

Takk.. ja, fornuften sier jo alt dette. Men det er vanskelig å gi slipp når vi funket så utrolig bra sammen når vi bare var sammen og ikke overtenkte hele greia... 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk.. ja, fornuften sier jo alt dette. Men det er vanskelig å gi slipp når vi funket så utrolig bra sammen når vi bare var sammen og ikke overtenkte hele greia... 

Skjønner det veldig godt! Jeg har vært i en lignende situasjon, det var ingenting som var galt, vi hadde det kjempegøy sammen og var veldig like. Men han ville ikke ta det videre. Jeg fikk ingen gode svar på om det var manglende følelser eller om han ikke ville inn i noe forhold, men jeg endte til slutt opp med å tenke at jeg vil ha en fyr som ser min verdi og virkelig setter pris på meg. 

Prøvde også å date en 4-5 uker senere, det fungerte dårlig. Så til slutt lot jeg det gå noen måneder, og deretter prøvde jeg igjen. Tid hjelper, selv om det ikke føles sånn nå.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok sant, dessverre. Han liker deg sikkert og bryr seg nok om deg, men han er nok ikke forelsket eller har spesielt sterke følelser for deg. Er ikke meningen å være kjip mot deg, men jeg tenker at det er bedre for deg å tenke realistisk rundt det. Jeg har selv vært i den situasjonen at jeg i utgangspunktet ikke ville ha et forhold, men når jeg da møtte han som nå er kjæresten min la jeg helt bort den tanken. Jeg ble jo så betatt og forelska, da var det egentlig ikke et alternativ å bare la han gå. Og sånn vil jeg tro at det er for de fleste. Får man ordentlig følelser så lar man de ikke slippe unna bare fordi man egentlig ikke vil ha et forhold her og nå.

Er enig med anonym bruker at du ikke skal legge din verdi i hva han føler eller ikke føler for deg. Det handler ikke om at du ikke er "bra nok", han føler bare ikke den samme kjemien som deg.

Bra at du har kuttet kontakt! Hold deg helt unna han, så går det over. Er skikkelig vondt og kjipt mens det står på, men det går over! Og nå er det jo sommer, det er jo den beste tiden å være singel på! Så har du muligheten til å møte en sommerflørt som kanskje kan bli noe mer 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OI! det høres slitsomt ut. Og veldig rart med disse mennene som ikke kan gå inn i forhold? Hvertfall når dere har et barn sammen! Jeg skjønner bare ikke logikken og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Er det det at de ikke har følelser? Venter de på noe bedre? Fatter det ikke...

Jeg aner virkelig ikke jeg heller, er helt utmattet i hodet av å prøve å forstå / finne ut hvorfor han er sånn. For vi har det så sykt bra sammen, klaffer på absolutt alle punkt. Sexen er mindblowing for begge og vi har det veldig hyggelig sammen, drar på turer sammen og ler godt ilag. Vi har en spesiell kjemi som jeg ikke tror noen av oss har hatt med noen andre før. Så jeg aner ikke hvorfor han er villig til å kaste det bort - det er vel egentlig det verste av alt. Virker ikke som han er på leit etter noe heller - det er 2 år siden det ble offisielt slutt (etter 3 år med mye av og på fra hans side), og jeg har ikke fått inntrykk av at han har gjort noe for å treffe noen andre heller. Han vil bare være alene virker det som, kunne gjøre hva han vil uten at noen forventer noe av han til visse tider  - også er det visst veldig beleilig og komfortabelt å ha meg der da. Men jeg klarer ikke mer. Det gjør meg mer vondt enn godt, og noen ganger er det ens eget beste å ikke følge hjertet.

Anonymkode: 38b96...8a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det nå.. men det er vanskelig å ikke tenke på ham.. hele tida..

Det går over, men du må gi det tid. Mange måneder, og mange mange aktiviteter og distraksjoner i mellomtida. Gjerne uforpliktende flørt og dates med andre om ikke altfor lenge.

Anonymkode: 95abb...5ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...