Gå til innhold

Vi avlivde hunden vår igår og er helt knuste :( !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.
Vi måtte avlive schaferen vår igår og vi er fullstendig knust.Vi savner han noe helt utrolig og bare å gå ned i stuen idag tidlig og ikke ha han stående og ventende ved døren for å gå tur gjorde slik at jeg knakk fullstendig sammen i gråt.
Han hadde HD og hadde det vanskelig den siste tiden.Vi hadde ett kjempeforhold og gikk igjennom masse sammen.
Hadde en fantastisk siste dag med masse lek og masse god mat :)
Kan hunder "gå igjen" og komme innom oss igjen?
Hva kan vi gjøre for å komme i kontakt med Hunter igjen?
Hva skjer med hunder etter at de dør?
Vandrer sjelen slik mennesker sin sjel gjør?
Har akkurat lagt litt Cheeze Doodles på teppet hans for å håpe han kommer å spiser de for det elsket han ;) .
Lukter hund her og jeg sitter bare og griner her hvor jeg sitter og skriver.
Kan noen hjelpe meg og fortelle meg litt om deres erfaringer og opplyse meg littegrann?
Mvh Morten

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Kanskje litt feil forum for dette?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, M.Monica skrev:

Hei alle sammen.
Vi måtte avlive schaferen vår igår og vi er fullstendig knust.Vi savner han noe helt utrolig og bare å gå ned i stuen idag tidlig og ikke ha han stående og ventende ved døren for å gå tur gjorde slik at jeg knakk fullstendig sammen i gråt.
Han hadde HD og hadde det vanskelig den siste tiden.Vi hadde ett kjempeforhold og gikk igjennom masse sammen.
Hadde en fantastisk siste dag med masse lek og masse god mat :)
Kan hunder "gå igjen" og komme innom oss igjen?
Hva kan vi gjøre for å komme i kontakt med Hunter igjen?
Hva skjer med hunder etter at de dør?
Vandrer sjelen slik mennesker sin sjel gjør?
Har akkurat lagt litt Cheeze Doodles på teppet hans for å håpe han kommer å spiser de for det elsket han ;) .
Lukter hund her og jeg sitter bare og griner her hvor jeg sitter og skriver.
Kan noen hjelpe meg og fortelle meg litt om deres erfaringer og opplyse meg littegrann?
Mvh Morten

Opplyse deg om hva? At døde hunder ikke spiser ostepop...?

Anonymkode: bb84e...edc

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er så mange på dette forumet som tror på et liv etter døden

Anonymkode: 2b65d...efa

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Jeg forstår ikke helt, tror du han kommer som et spøkelse å spiser ostepoppen ?

Skrevet

Hvordan skal vi kunne vite hva som skjer med hunders sjel etter de dør, og om de kan gå igjen?? Vi er ikke døde så det gjenstår lizzom å se..

Jeg tror du må heller fokusere på å akseptere at hunder, som mennesker, blir født og dør. Hunder har mye kortere livsløp enn mennesker så det lå i kortene at du ville miste hunden din. At hunden hadde et godt liv er verdifullt. 

Skrevet

Kondolerer så mye

Skrevet (endret)

Jeg synes flere her er ganske fæle. Hunden hans døde i går. Såklart er han helt knust. For han er det sikkert ikke bare snakk om en død hund, men en viktig ting i livet hans som er borte nå. Jeg synes flere av dere kan spare dere frekkheten. 

Endret av Eiliv
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, Eiliv skrev:

Jeg synes flere her er ganske fæle. Hunden hennes døde i går. Såklart er hun helt knust. For henne er det sikkert ikke bare snakk om en død hund, men en viktig ting i livet hennes som er borte nå. Jeg synes flere av dere kan spare dere frekkheten. 

Hunden hennes.... vedkommende signerer med Morten, som i min verden er et guttenavn. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 21.5.2017 den 10.39, AnonymBruker skrev:

Hunden hennes.... vedkommende signerer med Morten, som i min verden er et guttenavn. 

Det står at hun er en kvinne under profilbildet. Jeg retta innlegget mitt nå.

Endret av Eiliv
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tror på slike ting, så har hun damen fra "Long Island medium" på TLC flere ganger sagt at hun får kontakt med døde kjæledyr og at de døde hun prater med er sammen med tidligere kjæledyr osv. Så hun mener tydeligvis at også de døde kjæledyrene går igjen. Jeg tror ikke døde kjæledyr spiser mat da.. 

Veldig trist at dere måtte avlive hunden deres uansett. Kjæledyrene blir jo en del av familien og det er naturlig at dere savner den. 

Anonymkode: 403d6...d81

• Liker 2
Skrevet

Folk reagerer forskjellig på sorg. For noen er håpet om å komme i kontakt med sjelen til den døde en stor trøst. 

Men det kan også bidra til å holde på sorgen.

Jeg har sagt "ha det" til mange kjæledyr. Det er like tungt hver gang. Jeg kan bare si at det kommer til å være kjempetungt fremover, det kommer til å strømme på med minner om hunden hver eneste dag. Med tiden forblir minnene, men sorgen blir mindre. Mitt største tips er å, så fort dere er klare, rydde bort tingene hans. Det hjelper på å ikke bli minnet på det hele tiden, og det er litt lettere å gå videre med livet. Ommøbler stuen, begynn å lage nye minner. For noen hjelper det å anskaffe et nytt familie-medlem, men det er opp til den enkelte.

Lykke til <3 

Gjest Donniedarko
Skrevet

Dere kan få kontakt med han ja. Dyretolker kan få kontakt med dyr også på den andre siden. Mulig han også kommer til dere i drømmer, og at du kan føle nærværet hans om du f.ex. setter deg ved vinduet og ser ut og ikke gjør noe spesielt. Eller går på steder der dere pleide å gå tur. Det kan gjerne ta etpar dager før man merker nærværet deres etter de er døde. Min egen schæfer besøkte meg etter to dager, og jeg må si jeg har sjeldent opplevd henne så nærværende som hun var da. Mulig han inkarnerer igjen for å være hund hos dere igjen også, men også mulig han ikke gjør det, og dere får en hund med en annen sjel. Min hund er ikke tilbake såvidt jeg vet, men jeg vet jo at hun lever :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...