Gå til innhold

Kostnader - ferie og fritidsaktiviteter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle må ha mat, klær, hus og bil. Så det er nå greit.

og alle ønsker litt ferie og har godt av fritidsaktiviter, men her er det sikkert en del å spare etter hvilke valg man tar.

hvor mye bruker dere på hva? Hvilke ferier har dere valg? Hvilke fritidsaktiviteter går barna på? Hva koster det? Alder på barna?

Anonymkode: 6a746...177

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvor mye vi bruker. 

Vi er en familie med dine og mine barn. 

Mitt barn går på svømming, hans datter går på håndball. Eldste barnet hans går ikke på noe aktivitet. Barna er 11 og 14

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt er et tau? 

Anonymkode: 60a19...02c

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle må ha mat, klær, hus og bil. Så det er nå greit.

og alle ønsker litt ferie og har godt av fritidsaktiviter, men her er det sikkert en del å spare etter hvilke valg man tar.

hvor mye bruker dere på hva? Hvilke ferier har dere valg? Hvilke fritidsaktiviteter går barna på? Hva koster det? Alder på barna?

Anonymkode: 6a746...177

# Vi ferierer hjemme hvert år. Vi har fine badevann i området. Badebasseng i hagen, telt, fjellet med mange turstier, grilling og mye å oppdage osv osv.. Tusenvis av ting å finne på hjemme. Kjeder oss ikke med hjemmeferie på sommeren. Vi tar noen småturer rundt om i Norge av og til, men ikke mer enn det. 

Min datter er 5 år, skolejente til høsten. Jeg er alene med henne. Så jeg og bf er ikke sammen. Men hun er hos far sin annen hver helg og litt innimellom alt ettersom hva som skjer. Så de sees jo oftere enn annenhver helg. Barnefar bidrar ikke med kostnader til aktivitetene, men bare for å få sagt det før det kommer noen krasse folk her inne, så bidrar han på mange andre måter. Så det går opp i opp. Fritidsaktiviteter hun er med på + ca kostnader:

Fotball:
 # Fotballsko var vi så heldige å fikk gratis, av en annen gutt hun går i barnehagen med. Han hadde vokst fra skoene. Fikk vite i går at min datters søskenbarn har fotballsko og leggbeskyttere som er for små, og som er for store til min datter. Så de kommer barnets far med til meg i morgen, så vi har det liggende.
# Idrettsgruppa sin fotballdrakt som de fleste kjøper, og som jeg har kjøpt til min datter (treningstights og jakke med idrettlagets logo på) 300 kr (ikke kampdrakt. Det får de utdelt før hver kamp)
# Leggbeskyttere. Vi er heldige som har besteforeldre som elsker å bidra med ting til barnet. Så de har spandert på min datter leggbeskyttere. 200 kr. Disse måtte vi bytte da de var for små, fikk i tillegg rabatt, så vi slapp å betale resterende sum på de nye, som var av et annet merke og litt dyrere.
# Fotballlagets kontigent (sikkert skrevet feil), pluss 4 timer dugnad hvert år.  Mellom 2-300 kr
# Fotballkamper - kostnader ved reise tur/retur
# Barna kan ha med seg maks 30 kr pr kamp til å kjøpe seg noe for etter endt kamp..

Barneidrett:
# Barneidrett kontigent - mellom 100-150 kr. Betales hvert år. 
# Gymsko - 300 kr
# Kommer ann på årstiden. På vinteren er de ute, på ski, skøyter osv. Så hvis man ikke har ski og skøyter osv så må man ut med utgifter der og..

Annet:
# Vannflaske
# Gymbag
# Matboks

Barnekor (heter annet, men skriver bare barnekor);
# Kostnader ved reise når de fremfører - tur/retur
# Eventuelt litt småpenger å gi når de er i kirka for å synge. Kollekt het det kanskje..
# Når de fremfører i bedehus osv, så serveres det ofte kaffe, kaker og pølser i brød/lompe, og det koster jo litt penger. Bruker ca maks 100 kr på det for kaffe,kake til meg, og pølse i lompe til min datter.
# Selger de lodd i tillegg, så pleier vi å kjøpe lodd og. Ca 50 kr går til det.

Det er sikkert flere utgifter i forbindelse med hver aktivitet, men kommer ikke på de akkurat nå. Kostbart blir det jo uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...