Gå til innhold

Går ikke ned i vekt etter fødsel... HJELP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte for 3 mnd siden og lå på meg totalt 25 kg i svangerskapet. Veldig mye av dette var vann, og allerede en uke etter fødsel hadde jeg mistet 15kg.

Etter det har jeg jobber hard for å fortsette vektnedgangen da jeg vil ha bort de siste 10kg også.

Spiser stort sett sunt og få kcal om dagen. Drikker bare vann (med unntak av noen få ganger som 17.mai osv) og går veldig mye tur. Går 4-6 km minst 4-5 ganger i uka i tillegg til normal daglig aktivitet som husvask og hagearbeid. 

Til tross for dette har jeg ikke gått ned så mye som en eneste kilo de siste 9 ukene, og jeg kjenner dette gjør meg utrolig demotivert siden jeg virkelig har jobber hardt for å gå ned. 

Noen andre som har opplevt lignende, evt. Har råd om hva jeg kan gjøre?

PS. Jeg ammer ikke, så slankingen har ingen betydning for baby bortsett fra mange fine turer i frisk luft😉

Anonymkode: 5d4c5...336

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet ligger i det faktum at du ikke ammer.

Anonymkode: 93453...22e

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fødte for 3 mnd siden og lå på meg totalt 25 kg i svangerskapet. Veldig mye av dette var vann, og allerede en uke etter fødsel hadde jeg mistet 15kg.

Etter det har jeg jobber hard for å fortsette vektnedgangen da jeg vil ha bort de siste 10kg også.

Spiser stort sett sunt og få kcal om dagen. Drikker bare vann (med unntak av noen få ganger som 17.mai osv) og går veldig mye tur. Går 4-6 km minst 4-5 ganger i uka i tillegg til normal daglig aktivitet som husvask og hagearbeid. 

Til tross for dette har jeg ikke gått ned så mye som en eneste kilo de siste 9 ukene, og jeg kjenner dette gjør meg utrolig demotivert siden jeg virkelig har jobber hardt for å gå ned. 

Noen andre som har opplevt lignende, evt. Har råd om hva jeg kan gjøre?

PS. Jeg ammer ikke, så slankingen har ingen betydning for baby bortsett fra mange fine turer i frisk luft😉

Anonymkode: 5d4c5...336

TTT 

Du må bare smøre deg med tålmodighet og stresse mindre med kiloene.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Feil

Det er ikke feil, det er bevist og fakta. Hvor tror du fettet i melka til babyen kommer fra??

Anonymkode: 6bd6f...9fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke feil.

Amming gir vektnedgang. Man forbrenner 5-600 kalorier i døgnet ved å amme. 

Det er pga amming man legger på seg mere enn hva baby, morkake, ekstra blod i kroppen og litt vann også, man legger på seg fettreserver pga kroppen er bygd for å amme. 

Anonymkode: de68a...5f9

• Liker 1
Skrevet

Du må få orden på dette

Sitat

stort sett sunt og få kcal om dagen. Drikker bare vann (med unntak av noen få ganger 

For å gå ned i vekt må du ha kaloriunderskudd over tid. Hvis du ikke er (svært) overvektig, kan du ikke regne med å gå ned mer enn en halvkilo per uke, og du vil ikke nødvendigvis se det som en halvkilo per uke, men i ujevne rykk og napp (pga "vannvekt"). Det er lettest å regulere vekt med matinntak. Ikke stress så mye med lange gåturer. Ikke jobb hardt. Kos deg med babyen. Trilleturer med baby kan være kos.

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke feil.

Amming gir vektnedgang. Man forbrenner 5-600 kalorier i døgnet ved å amme. 

Det er pga amming man legger på seg mere enn hva baby, morkake, ekstra blod i kroppen og litt vann også, man legger på seg fettreserver pga kroppen er bygd for å amme. 

Anonymkode: de68a...5f9

Amming alene er ikke det som gjør at TS ikke går ned.

Ja amming hjelper men det er ikke alfa og omega i forhold til å gå ned.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke feil, det er bevist og fakta. Hvor tror du fettet i melka til babyen kommer fra??

Anonymkode: 6bd6f...9fc

Se svar over

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "stort sett sunt" og "få kalorier om dagen?". Teller du kalorier?

Anonymkode: 0c7a3...c70

Skrevet

Tråden er ryddet for helsefarlige råd

sofie777, mod

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at når ammingen avtar da synker også vekten min. 

Det er som om kiloene limer seg fast mens jeg fullammer.

Anonymkode: 5fc30...6cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...