Gå til innhold

Kattene bare inne eller inne og ute i ferien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal en uke på ferie i sommer og vi har noen som bor i nærheten som vil se til pusene våre hver dag. 

Men burde de få være både ute og inne? Bare inne? Saken er den at vi har katteluke med litt ulike innstillinger. Kattene prøver vi å holde inne på natta.

Den ene pusen må følges til luka for å gå ut, men hun klarer å gå inn selv heldigvis :P hun er egentlig mye inne og de som kommer og ser til kattene vil nok treffe på henne da hun er supersosial og nesten alltid i nærheten av huset. Også må hun jo følges ut!

Den andre pusen er mye ute, kan være ute i maaange timer nå som det er blitt varmere ute. Når han kommer inn er det bare for å spise og få litt kos hvis han har tid. Så er det rett ut igjen. Ser for meg at de som skal se til pusene risikerer å ikke få hilse på han og at han blir gående uten menneskekontakt i mange dager. Han liker ikke besøk og holder seg da heller ute fram til besøket har dratt. Hvis luka er stengt og han må være inne, er han kosete med enkelte besøk :P 

Katteluka kan stilles på inn/ikke ut, men vår katt som ikke liker besøk klarer å lirke den opp. Så det er ikke noen nytte i å stille den inn slik for å få begge pusene inn for natta. 

Noen tips? Er mest bekymret for hankatten vår, vil gjerne at han skal få kos og oppmerksomhet han og! 

Håper dette var forståelig skrevet :fnise:

Anonymkode: d4488...ea8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har katteluken på vanlig instilling når jeg er vekke så pusene går inn og ut som vanlig :) Kattene velger selv om de vil ha kos av den som passer de. Jeg vet at den ene katten min ikke kunne vært mindre interessert i å få kos av de som passer. Skikkelig mammadalt :P Så det blir ikke mye menneskelig kontakt på han når jeg er vekke men det er hans valg.

Anonymkode: 53640...39e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...