Gå til innhold

Har du revaksinert deg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som mener det er viktig å vaksinere barn. Har du revaksinert deg? 

Anonymkode: 47144...58e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja :) 

Anonymkode: 482a3...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kommer aldri til å skje. Men jeg mener det er ikke viktig for barn heller. Vaksinerer ikke dyra mine heller. Vi har aldri sett en vaksine her i huset.

Anonymkode: ffdb3...874

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke fulgt det vanlige vaksinasjonsprogrammet i Norge siden jeg bodde noen år i USA som barn. Har derfor tatt vaksinene i en annen rekkefølge enn det som er normalt her, men alle vaksinene mine er oppdaterte til dags dato. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, kommer aldri til å skje. Men jeg mener det er ikke viktig for barn heller. Vaksinerer ikke dyra mine heller. Vi har aldri sett en vaksine her i huset.

Er du klar over hvilken fare du også utsetter andre  for ved å ikke vaksinere deg? Det er enkelte folkegrupper som ikke kan eller skal vaksineres (f.eks kreftsyke pga nedsatt immunforsvar), og du, som velger å ikke vaksinerer deg, kan indirekte bidra til at slike folk dør. Å ikke vaksinere ungen din er omsorgssvikt. 

Det er en grunn til at vaksinasjonsprogrammet har funket, og at flere av sykdommene som tildigere tok livet av mange, nå er nesten-utryddet. Det er en grunn til at Italia nå bøtlegger folk med uvaksinerte unger. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som mener det er viktig å vaksinere barn. Har du revaksinert deg? 

Anonymkode: 47144...58e

Nei, voksne revaksinerer seg ikke, de får påfyll av allerede satte vaksiner. 

Anonymkode: 3f3a0...fd0

Skrevet

Har fått påfyll ja, alt skal være oppdatert og i skjønneste orden 😊

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, bobleplast_ skrev:

Er du klar over hvilken fare du også utsetter andre  for ved å ikke vaksinere deg? Det er enkelte folkegrupper som ikke kan eller skal vaksineres (f.eks kreftsyke pga nedsatt immunforsvar), og du, som velger å ikke vaksinerer deg, kan indirekte bidra til at slike folk dør. Å ikke vaksinere ungen din er omsorgssvikt. 

Det er en grunn til at vaksinasjonsprogrammet har funket, og at flere av sykdommene som tildigere tok livet av mange, nå er nesten-utryddet. Det er en grunn til at Italia nå bøtlegger folk med uvaksinerte unger. 

Tenk etter hvem som har fortalt deg dette.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem har fortalt deg / hvor har du lært at det er lurer å ikke ta vaksiner?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Leger, lærere og forskning. Vet du egentlig hvordan en vaksine fungerer? Det er helt hinsides at du tror at vaksinasjon er tull. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, bobleplast_ skrev:

Leger, lærere og forskning. Vet du egentlig hvordan en vaksine fungerer? Det er helt hinsides at du tror at vaksinasjon er tull. 

Kanskje hun har hørt på Jim Carrey http://www.tv2.no/a/7113943/

Gjest Linaria
Skrevet

Har tatt stivkrampe på nytt. Vet jeg burde ta den andre også. Tok Hepatitt A, hjernehinnebetennelse, stivkrampe og HPV (tre doser) i fjor, men burde vel få tatt mer påfyll i år. 

Skrevet

Ja, det har jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Må ta ny i 2024 :) Skal ta hep.B vaksinene også snart. Siste dosen av HPV skal jeg ta om 2 uker. Stivkrampe tror jeg at jeg har enormt med antistoff mot siden jeg nærmest tok 3 på rappen her for 2 år tilbake fordi de ville være sikre etter en ulykke. 

Anonymkode: fba9a...304

Gjest BlandaDrops
Skrevet

Det er nesten utelukkende lavtutdannede mødre som er vaksinemotstandere på idealistisk grunnlag, helt uten noen form for innsikt eller tilstrekkelig intellektuell kapasitet til å forstå de potensielt tragiske skadevirkningene manglende vaksinasjon kan føre til.

Nei, med fare for å høres forferdelig totalitær ut så mener jeg ansvaret for vaksinasjon bør tas ut av foreldreansvaret og overføres til statlige myndigheter.

En mor som er vaskedame kan da ikke ha siste ord når en verden av leger er samstemte i sine faglige råd?

Man går da ikke til skomakeren for å undersøke seg for kreft??

Skrevet

Selvsagt. Det er viktig. 

Skrevet

Jeg tok nylig en stivkrampesprøyte. Så må svare ja.

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! Må ta ny i 2024 :) Skal ta hep.B vaksinene også snart. Siste dosen av HPV skal jeg ta om 2 uker. Stivkrampe tror jeg at jeg har enormt med antistoff mot siden jeg nærmest tok 3 på rappen her for 2 år tilbake fordi de ville være sikre etter en ulykke. 

Anonymkode: fba9a...304

3 på rappen... hva i alle dager er vitsen med det, a?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, her i huset er alles vaksiner oppdaterte (bortsett fra hundens da jeg glemte å rebooke en time som ikke passet...) 

Og jeg er enig i at det er kunnskapsløshet som gjør at noen ikke vaksinerer. 

Anonymkode: 51a67...e25

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...