Gå til innhold

Klarer ikke mer av folkene rundt meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ei jente på 16 år som har en omgangskrets jeg ikke lenger klarer å være i mye sammen med. Jeg hadde ei bestevennine som jeg har hatt hele livet, men det siste halvåret har jeg sklidd mer og mer bort fra henne. Hun har starta å ligge rundt med alle guttene hun møter, drikker, røyker og snuser flere ganger i uka sammen med de andre vennene vår også. De folka vi henger med er virkelig ikke bra, men  jeg og en annen har prøvd å ta opp med henne det at hun blir påvirka av en ny person som tilkom i gjengen. Hva gjør jeg, finnes btw ikke mange ungdommer det er folk av her i byen min og derfor bruker jeg meste tiden på fritidsaktiviteter i det siste når jeg ønsker å være sosial, hva gjør jeg?

Anonymkode: f93b7...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som veninna di har det vanskelig. Mennesker med traumer og lav selvtillit ender lettere opp i den type problem du snakker om. Men det er ikke alltid du kan hjelpe dem, noen mennesker har så dype og alvorlige problem at det er veldig lite du kan gjøre for dem. 

Om du synes din omgangskrets begynner å ha dårlige holdninger kan det være lurt å trekke seg tilbake. Det er alt for lett å ende opp som rusmisbruker, skole drop out, voldtatt osv i den alderen. Man mangler fortsatt en dypere forståelse for hvordan mennesker tenker og fungerer

Om du bor i by kan du møte nye venner ved å joine en ny fritidsaktivitet. Jeg ville anbefalt kampsport av en eller annen type. Det vil gi deg bedre kroppslig disiplin og selvtillit

Det er også lov å droppe noen av fritidsaktivitetene du allerede har om de ikke gir deg noe. Om du vil prioritere å få deg nye venner, så kan du avslutte de hobbyene du har som ikke gir deg noe sosialt

Anonymkode: 26e8e...2b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som veninna di har det vanskelig. Mennesker med traumer og lav selvtillit ender lettere opp i den type problem du snakker om. Men det er ikke alltid du kan hjelpe dem, noen mennesker har så dype og alvorlige problem at det er veldig lite du kan gjøre for dem. 

Om du synes din omgangskrets begynner å ha dårlige holdninger kan det være lurt å trekke seg tilbake. Det er alt for lett å ende opp som rusmisbruker, skole drop out, voldtatt osv i den alderen. Man mangler fortsatt en dypere forståelse for hvordan mennesker tenker og fungerer

Om du bor i by kan du møte nye venner ved å joine en ny fritidsaktivitet. Jeg ville anbefalt kampsport av en eller annen type. Det vil gi deg bedre kroppslig disiplin og selvtillit

Det er også lov å droppe noen av fritidsaktivitetene du allerede har om de ikke gir deg noe. Om du vil prioritere å få deg nye venner, så kan du avslutte de hobbyene du har som ikke gir deg noe sosialt

Anonymkode: 26e8e...2b1

Takk for tips, driver faktisk allerede på med kampsport. Det trives jeg med.

Jeg tror jeg skal slutte å henge med dem, har jo andre venner også men de er ikke like nære. Jeg er generelt en person som er ganske utadvent. Har ikke har noe problem med å snakke med folk osv, men av en eller annen grunn sliter jeg med å stifte skikkelig nær kontakt med nye mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er kjempeflott at du tar avstand fra dette, og det håper jeg du vil gjøre videre også. For din egen del er det nok viktig å finne et nytt miljø. Etter hvert vil du nok investere så mye i disse relasjonene at det nok vil føles helt greit med dem og. Hvis ikke begynner du vel på videregående til høsten, gjør du ikke? 

Anonymkode: a3e85...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er kjempeflott at du tar avstand fra dette, og det håper jeg du vil gjøre videre også. For din egen del er det nok viktig å finne et nytt miljø. Etter hvert vil du nok investere så mye i disse relasjonene at det nok vil føles helt greit med dem og. Hvis ikke begynner du vel på videregående til høsten, gjør du ikke? 

Anonymkode: a3e85...ce2

Jo stemmer, starter på en ganske stor VGS også så satser på å finne noen der. Men er litt trist i mellomtiden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...