AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #1 Skrevet 20. mai 2017 For noen dager siden begynte det å tikke inn sms fra "livesallyjo" noen som takker for at jeg har bestilt abonnement som blir belastet min telefonregning. Dette er tydeligvis en slags sexshop, og jeg har ikke lagt igjen mitt nummer noe sted som jeg kan huske, og i hvertfall ikke i forbindelse med noe sånt. Har snakket med operatør og de ser ingen tjenester opprettet på mitt nr. Har ikke blitt fakturert for noe enda heller. Det står gjerne svar på meldingen med ditt og datt, problemet er at det ikke går an å sende sms tilbake, siden det ikke er noe nummer. Får ikke opp muligheten til å skrive en melding engang. Dette er fryktelig irriterende, og det ble litt skummelt da jeg fikk en sms nå "takk for din bestilling av demonstrasjon vi vil sende en person innom til *adressen min* klokken 21.30" Hva gjør jeg? 😣😣😣 Anonymkode: cbb4c...b92
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Skrevet 20. mai 2017 Det første som slår meg er at du ikke må finne på å sende sms eller ringe tilbake. Dette kan være svindel hvor det koster enorme summer å sende sms til avsendernr. Nå skriver du jo at det ikke går å sende sms tilbake så da er jo dette forså vidt greit, men finn iallfall ikke ringe avsenderen. Ser forresten at kl har passert 21.30. Har du fått besøk? Anonymkode: ab926...2b5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #3 Skrevet 20. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det første som slår meg er at du ikke må finne på å sende sms eller ringe tilbake. Dette kan være svindel hvor det koster enorme summer å sende sms til avsendernr. Nå skriver du jo at det ikke går å sende sms tilbake så da er jo dette forså vidt greit, men finn iallfall ikke ringe avsenderen. Ser forresten at kl har passert 21.30. Har du fått besøk? Anonymkode: ab926...2b5 Nei heldigvis ikke! Låste døra for å være på den sikre siden. Anonymkode: cbb4c...b92
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #4 Skrevet 20. mai 2017 Har du forsøkt å blokkere avsender? Anonymkode: ab926...2b5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #5 Skrevet 20. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du forsøkt å blokkere avsender? Anonymkode: ab926...2b5 Det går ikke når ikke det er noen avsender, annet enn "livesallyjo" Samme greia som når man får sms med avsender feks difi, posten, postnord osv. Går ikke an å svare på de eller blokkere de 🤔 Anonymkode: cbb4c...b92
Cirkelin Skrevet 20. mai 2017 #6 Skrevet 20. mai 2017 Jeg tror du har noen "morsomme" venner som har prøvd seg her: http://luresms.com
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #7 Skrevet 20. mai 2017 Dette har det blitt opplyst om på nyhetene i ette eller annet medie om at folk ikke må svare på, og at det ikke er mulig å få fjernet uten å bytte telefonnummer. Jeg vil anta det sendes fra en pc. Var jeg deg, ville jeg tatt simkortet ut av telefonen og slått av telefonen for deretter å gå på nettet og stenge telfonnummeret. Før du vet ordet av det, så trekker de ett beløp. De har funnet seg et offer, ganske enkelt. Jeg ville og valgt nytt nummer og sperret nummeret for adresseopplysninger. Anonymkode: 06c6e...052
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #8 Skrevet 20. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke når ikke det er noen avsender, annet enn "livesallyjo" Samme greia som når man får sms med avsender feks difi, posten, postnord osv. Går ikke an å svare på de eller blokkere de 🤔 Anonymkode: cbb4c...b92 På min telefon (iphone) kan jeg blokkere avsendere som kun kommer opp med navn og ikke telefonnr, feks Posten. Går inn på meldingen klikker på i opp i høyre hjørne, klikker på pilen under ferdig. Her kan jeg blokkere. Kan være annerledes på andre telefoner eller denne spesielle avsenderen. Anonymkode: ab926...2b5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #9 Skrevet 20. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: På min telefon (iphone) kan jeg blokkere avsendere som kun kommer opp med navn og ikke telefonnr, feks Posten. Går inn på meldingen klikker på i opp i høyre hjørne, klikker på pilen under ferdig. Her kan jeg blokkere. Kan være annerledes på andre telefoner eller denne spesielle avsenderen. Anonymkode: ab926...2b5 Finner ikke samme innstilling på samsungen min, men fant søppelpostfilteret og la inn ett ord som står i hver melding der, så slipper jeg hvertfall å motta smsene i innboksen. Følger med på spesifisert forbruk på mine sider hos operatør og, og er ikke belastet noe, og skulle jeg bli det så er det logget hos dem slik at jeg ikke skal betale noe heller. Det er bare creepy og irriterende. Jeg har registrert meg hos brreg mot telefonsalg, men tror ikke det registeret gjelder for sånne her meldinger. Anonymkode: cbb4c...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå