delilah_ Skrevet 29. desember 2004 #1 Skrevet 29. desember 2004 Hei alle sammen! Jeg vil med dette oppfordre alle sammen til å boikotte oppskyting av fyrverkeri på nyttårsaften iår. I ly av den forferdelige tragedien som har rammet så mange i Asia og resten av verden, kan dette være en fin måte å vise sin støtte på. Bruk de pengene du ellers ville ha kjøpt fyrverkeri for og støtt en av organisasjonene som hjelper flodbølgeofrene. D
jasså Skrevet 29. desember 2004 #2 Skrevet 29. desember 2004 I Bergen skal de ha fakkeltog til inntekt for ofrene på nyttårsaften.Og de oppfordrer folk til å komme istedenfor å bruke pengene på raketter..
Vercetti Skrevet 29. desember 2004 #3 Skrevet 29. desember 2004 Det er en kjempefin tanke og alt det der, men husk at det er folk som lever av at produktet deres, fyrverkeri, blir kjøpt og. Ikke det at jeg tror noen produsenter går i minus, men liksom - you get my point.
Gjest gjesta Skrevet 29. desember 2004 #4 Skrevet 29. desember 2004 Det siste der er et poeng. Hvis vi gir istedet for å kjøpe fyrverkeri, så bruker vi ikke mer penger enn vi vanligvis gjør. Ikke vet jeg hvem det er som står for fyrverkerisalget, men det er vel ikke nødvendigvis dem som skal stå for hele penge-aksjonen alene. Kjøp litt mindre fyrverkeri, litt mindre tull&tøys og gi så det kjennes i lommeboken!
søndagsengel? Skrevet 29. desember 2004 #5 Skrevet 29. desember 2004 Siste innenriks i VG: Frykter konsekvensene av rakettboikott http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=260496 Jeg for min del tenker at jeg ikke vil ha samme glede av å se fyrverkeri på himmelen som jeg ellers ville hatt. Jeg kommer garantert til å sende mange tanker til de berørte ved midnatt nyttårsaften. Men man kan jo se på det som det står i artikkelen: "La nyttårshimmelen blinke med stjerner for dem som er rammet, oppfordrer NPB i pressemeldingen".
Gjest gjesten Skrevet 29. desember 2004 #6 Skrevet 29. desember 2004 Jeg må si meg helt enig i dette, men så er jeg generelt veldig imot fyrverkeri også. Jeg synes det er en grusom måte å bruke penger på, så lenge vi har folk som lider, både i Norge og ellers i verden. Pengene går jo bare opp i røyk, og er kun for "pleasure", ikke til noen som helst nytte.
Angelica Skrevet 29. desember 2004 #7 Skrevet 29. desember 2004 Synes generelt fyrverkeri er å sløse med penger, men det hører jo med til nyttårsaften da.. Uansett må det være bedre å gi pengene til veldedige formål enn å sende dem opp i lufta.
Gjest gjesta Skrevet 29. desember 2004 #8 Skrevet 29. desember 2004 Jeg er ikke så begeistret for fyrverkeri selv, har aldri fyrt av en rakett i hele mitt liv, MEN - det er da usannsynlig mange måter vi bruker penger på som vi godt kunne latt vær. Fyrverkeri er bare en ting.
Gjest Anonymous Skrevet 29. desember 2004 #9 Skrevet 29. desember 2004 Jeg må si meg helt enig i dette, men så er jeg generelt veldig imot fyrverkeri også. Jeg synes det er en grusom måte å bruke penger på, så lenge vi har folk som lider, både i Norge og ellers i verden. Pengene går jo bare opp i røyk, og er kun for "pleasure", ikke til noen som helst nytte. Fy faen for en idiotisk tankegang du har. Hvis du ikke lever som asket bør du være faen så forsiktig med å kritisere bruken av penger på fyrverkeri med at det bare er for"pleasure" (har du ikke ordet morro i dit vokabular?) Neste gang du får lyst til å leie en film, kjøpe en sjokolade, eller handler klær bere fordi du er lei det gamle STOPP, send heller pengene til noen som trenger de mer enn du gjør. Deler slettet. Vi dropper personangrepene. Hege (admin)
Felicia Skrevet 29. desember 2004 #10 Skrevet 29. desember 2004 Jeg ville tro det er nettop nå man trenger fyrverkeri - et lyspunkt i en fortiden mørk tilværelse. Syntes forøvrig det er et tåpellig forslag å boikotte fyrverkeriet. Jeg mener - hvorfor akkurat det? Hva med boikott kalkun på nyttårsaften - send pengene til hjelpeorganisasjoner? Jeg sier jatakk begge deler - koser meg med raketter om jeg ønsker det, og gir penger til organisasjoner.
Gjest gotthard Skrevet 30. desember 2004 #11 Skrevet 30. desember 2004 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=110815
Gjest Madam Felle Skrevet 30. desember 2004 #12 Skrevet 30. desember 2004 Kommer ikke til å boikotte fyrverkeri, men klarer begge deler.
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #13 Skrevet 30. desember 2004 Er det naivt å mene at alle monner drar, som det gamle ordtaket sier? Synes dette må være en grei plass å begynne.
delilah_ Skrevet 30. desember 2004 Forfatter #14 Skrevet 30. desember 2004 Jeg for min del tenker at jeg ikke vil ha samme glede av å se fyrverkeri på himmelen som jeg ellers ville hatt. Jeg kommer garantert til å sende mange tanker til de berørte ved midnatt nyttårsaften. Det er vel det som er litt av poenget mitt og. Jeg forbinder fyrverkeri med fest og feiring, og jeg føler ikke at jeg har så mye å feire akkurat nå. Synes bare katastrofen er veldig trist, og selv om jeg hadde planlagt en flott tre-retters med champagne kommer disse pengene nå til å gå til Røde Kors. Middag blir det allikevel, men ikke så flott. Og jeg mente ikke at dette var den eneste måten å hjelpe de flomrammede på, men kan jo være en måte å vise solidaritet på.
*Lene* Skrevet 30. desember 2004 #15 Skrevet 30. desember 2004 Vi kjøper ikke raketter i år.... Penger sendes Røde Kors og Leger uten Grenser!
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #16 Skrevet 30. desember 2004 TIL HELVETE MED ALLT FYRVERKERI ......
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #17 Skrevet 30. desember 2004 JADA... "ALLT" SKRIVES MED EN "L".......Jeg ble litt for ivrig med skrivinga på tastaturet....
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #18 Skrevet 30. desember 2004 Enig i mye av det som er sagt hittil. Skal i år ikke kjøpe fyrverkeri, men har heller gitt en god sum til hjelp. Ja, vi bruker penger på mye unyttig, så vi kunne godt ha droppet andre ting også - helt enig! Men i år er fyrverkeriet et veldig synlig symbol på både feiring og at penger bokstavelig talt går opp i røyk - begge deler synes ekstremt malplassert i lys av det som er skjedd i Asia. Når det er sagt så skal man huske på at svært mye av fyrverkeriet er produsert i nettopp Asia. Derfor vil jeg ikke være med på en boikott, men heller til å bruke i det minste en del av pengene man vanligvis kjøper raketter for til hjelp - og gjerne droppe en drink eller to og den dyreste champagnen.
Superlammet Skrevet 30. desember 2004 #19 Skrevet 30. desember 2004 Blir for dumt å oppfordre til boikott. Det er mange som lever av dette, mange som sikrer den ekstra inntekten på salget for å få endene til å møtes. I år kommer dessverre ikke disse endene til å møtes i det hele tatt, og dermed blir det flere som lider. Naiv tankegang? Kanskje, men realistisk er den iallefall. Og til de som sier at fyrverkeri er sløsing med penger og at alle heller burde gi til veledige formål istedet for å feire tradisjon og kose seg: Drit i jula neste år! Bruk pengene dere ville kjøpt julegaver for og gi til veledige formål! I samme slengen kan dere melde dere frivillig til Kirkens Bymisjon eller Røde Kors for å gi noen andre en god jul! Det er ikke bare tider der det skjer katastrofer at folk trenger hjelp, men faktisk hele året, alle 365 dagene! Litt mindre hykleri hver gang det skjer en katastrofe hadde vært fint, for ellers er det faen ikke en kjeft som bryr seg!
Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2004 #20 Skrevet 30. desember 2004 Og til de som sier at fyrverkeri er sløsing med penger og at alle heller burde gi til veledige formål istedet for å feire tradisjon...Drit i jula neste år! Bruk pengene dere ville kjøpt julegaver for og gi til veledige formål! Du kan ikke sammenligne julegaver til en man er glad i med en rakett som er over på 4 sekunder.....skjerp deg....Raketter er ikke noe annet enn bortkastet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå