Gå til innhold

Erfaring med Tropisk aroma etter 3-4 dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en utfordring: festlig lag der jeg skal stille med en Tropisk aroma, altså sjokoladekake med glasur. Arrangementet skjer langt herfra, og jeg lurer på om det er enklest å lage kaken på forhånd og fryse den ned. Så ta den opp av fryseren og ta med på biltur. Da vil kaken tine før vi er kommet frem, men den har det sikkert bedre enn om vi starter med kjøleskapstemperatur? 

Kaken blir på denne måten bakt, frosset, tint under transport, og står i kjøleskap 2/3 dager før den skal spises.

Anonymkode: 42e35...7f1

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at alternativet kan være å låne et fremmed kjøkken der selskapet skal være, med alle usikre element som det bringer med seg....

Anonymkode: 42e35...7f1

Skrevet

Jeg hadde lånt kjøkken, å la kaken stå 3-4 dager før den skal serveres første gang syns jeg blir for mye. Spesielt når du skal sever det til gjester, da ville jeg ikke servert "gammel" kake.

Om du kan holde kakebunnen frossen til den dagen du skal severe den og ta den opp og pynte på dagen så hadde det vært bedre.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Chenet skrev:

Jeg hadde lånt kjøkken, å la kaken stå 3-4 dager før den skal serveres første gang syns jeg blir for mye. Spesielt når du skal sever det til gjester, da ville jeg ikke servert "gammel" kake.

Om du kan holde kakebunnen frossen til den dagen du skal severe den og ta den opp og pynte på dagen så hadde det vært bedre.

Dette er Tropisk aroma, den tåler helt fint både å fryses og å stå noen dager. Men jeg hadde nok ventet med den siste pyntingen til serveringsdagen eller dagen før, så sjokoladekremen ser fersk ut. :) 

Anonymkode: d8cf1...30c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...