AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #1 Skrevet 20. mai 2017 Hei! Lang historie kort: jeg har funnet meg en mann på vestlandet. Han har en sønn fra før og moren og moren sin familie bor her. Meg og min kjære er begge fra Sørlandet og har vår familie der. Han "må" jo bo her fordi sønnen hans bor her, og dersom vi får barn sammen vil vi fortette å bo her, slik at vårt fremtidige (og svært hypotetiske) barn og vi får ha kontakt med dette barnet. Jeg "må" også bo her grunnet valg av studie og det er her jeg har best sjanse for jobb, og jeg trives også her. Er det noen her som har erfaring med det å stifte familie "alene" et sted der besteforeldre, tanter, onkler osv ikke bor? Hva gjør dere dersom dere trenger barnevakt? Hvordan gjør dere det slik at barnet likevel får god kontakt med sine besteforelde? Fordeler/ulemper? Jeg er ikke interessert i å høre meningene til folk angående bonusbarn og alt det greiene der som det florerer av her på KG, jeg lurer bare på hvordan andre har løst det Anonymkode: e2d1b...279
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #2 Skrevet 20. mai 2017 Det er lett å overvurdere hvor gode besteforeldre og/eller tanter og onkler egentlig er. Det finnes så mange tråder om hvor skuffet folk er over familien sin... Hvis dere ønsker barnevakt, finn en fast til å hjelpe dere. Bruk alle ferier hjemme med familien, så blir barnet fort trygg nok til å være der alene. Når det kommer i skolealder, kan det gjerne være høstferie og vinterferie pluss et par uker på sommeren hos besteforeldre. Anonymkode: faeef...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2017 #3 Skrevet 20. mai 2017 Vi bor langt fra en av familiene og ca1 time unna den andre, så blir ikke helt lik situasjon, men ift å bevare kontakten, så tenker jeg at det ikke er antall mil som nødvendigvis er avgjørende. Vi reiser alltid til svigers i feriene, og av og til ei og annen langhelg, selv om det er en del timer å kjøre, og barna har god kontakt med dem. Vi bruker ikke hele feriene her, da vi er glade i å reise andre steder også, men den regelmessige kontakten opprettholdes. I tillegg er de flinke til å besøke oss. Man kan jo også benytte seg av Skype etc. Når det gjelder barnevakt, så er det kanskje greit å knytte til seg en ungdom eller en voksen person som kan stille opp mot litt betaling. Det blir ikke det samme som besteforeldre, men for min egen del, så bruker jeg ikke besteforeldre heller uten at jeg virkelig må, fordi de også har mange barnebarn, egne jobber etc. Tanter og onkler har også sine liv, og vi spør dem veldig sjelden. Nesten lettere å spørre noen som har det som jobb. Får man en eller to personer som kjenner barna godt, kan det være en god løsning. Anonymkode: 90f1b...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå