Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke å spørre læreren om hjelp i fag hvis det er ting jeg ikke forstår. Er redd for at de skal tenke at jeg er dum når jeg ikke forstår noe som de sikkert tenker er kjempeenkelt. :(

Har prøvd å øve meg på dette ved å spørre om hjelp på forum, og der har jeg opplevd at folk lurer på hvor dum jeg er når jeg ikke forstår selv om jeg har lest boken. :(:(

Anonymkode: 33d35...365

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tør ikke å spørre læreren om hjelp i fag hvis det er ting jeg ikke forstår. Er redd for at de skal tenke at jeg er dum når jeg ikke forstår noe som de sikkert tenker er kjempeenkelt. :(

Har prøvd å øve meg på dette ved å spørre om hjelp på forum, og der har jeg opplevd at folk lurer på hvor dum jeg er når jeg ikke forstår selv om jeg har lest boken. :(:(

Anonymkode: c1a44...ca6

AnonymBruker
Skrevet

Læreren er jo der fordi du ikke allerede vet. Øv deg ved å faktisk stille spørsmål, du er kanskje kjempenervøs de første gangene, men så vil du se hvor fint det går.

Anonymkode: afaa3...336

AnonymBruker
Skrevet

Dersom en lærer reagerer på at man visstnok stiller "dumme spørsmål" er det læreren det er noe galt med, ikke deg. Den bekymringen du sitter med er veldig vanlig, og som regel er det ikke et problem å stille spørsmål, uavhengig av spørsmålet virker dumt eller ikke. Du er på skolen for en grunn, og det er ikke alltid at man klarer å forstå noe eller se sammenhenger helt umiddelbart (eller på egenhånd). 

På diverse forum er alltid folk mye mer hardere enn i virkeligheten. Ikke bry deg om dette. 

Anonymkode: 126ab...895

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

En lærer tror ikke du er dum om du ber om hjelp, det er jo det som er jobben deres å lære ting til andre. Det finnes ingen dumme spørsmål, vet man ikke så må man jo spør.

Å forresten hvorfor er det to forskjellige AB, med samme spørsmål? 

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

En lærer tror ikke du er dum om du ber om hjelp, det er jo det som er jobben deres å lære ting til andre. Det finnes ingen dumme spørsmål, vet man ikke så må man jo spør.

Å forresten hvorfor er det to forskjellige AB, med samme spørsmål? 

Innlegget mitt ble postet som to tråder (bug), så kanskje det ble sånn da de slo sammen trådene?

Anonymkode: c1a44...ca6

Gjest Linaria
Skrevet

Det er mye bedre å spørre læreren enn på forum. Her på forumet kan man få stygge kommentarer uansett hvor uskyldig det man sør om er, mens læreren din er der for å hjelpe og vil absolutt ikke synes du er dum. Livet blir mye enklere når du tør å innrømme at det er ting du ikke forstår og trenger hjelp til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...