Gå til innhold

Stoffskifte etter svangerskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stemmer det at man kan få lavt stoffskifte etter ett svangerskap? 

Etter jeg var gravid har jeg kun lagt på meg, jeg spiser sunt, og trenger regelmessig. Sitter svært sjeldent iro. 

Kan det være stoffskiftet som er blitt for lavt? 

Anonymkode: bf695...82d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt, enkelte kan få en autoimmun reaksjon som påvirker skoldsbrukskjertelen som gir først forhøyet stoffskifte så for lavt i løpet av det første året etter en fødsel. Dette er uansett noe som ordner seg av seg selv i løpet av 6mnd-1 år etter fødsel. 

Anonymkode: 75082...641

AnonymBruker
Skrevet

Du legger på deg for å ha nok fett til å mate ungen. Ved amming bruker du omtrent 500 kalorier ekstra per dag og vil da naturlig gå ned i vekt igjen. Dropper du ammingen vil du utelukkende legge på deg. 

Anonymkode: d4a8e...6c2

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er over 2 år nå og var flaskebarn. Vekta øker fortsatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ned i egenvekt i svangerskapet, dette ble ikke sjekket, men legen trodde i ettertid at jeg da hadde høyt stoffskifte. Etter svangerskapet (var vel omtrent ett år etterpå) så fikk jeg påvist lavt stoffskifte. Legen min sa da at det ikke var så uvanlig at dette oppsto etter et svangerskap. Ikke at alle får det etter et svangerskap, men om man er disponert så kan et svangerskap trigge det, fikk jeg beskjed om.

Anonymkode: a34db...182

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ned i egenvekt i svangerskapet, dette ble ikke sjekket, men legen trodde i ettertid at jeg da hadde høyt stoffskifte. Etter svangerskapet (var vel omtrent ett år etterpå) så fikk jeg påvist lavt stoffskifte. Legen min sa da at det ikke var så uvanlig at dette oppsto etter et svangerskap. Ikke at alle får det etter et svangerskap, men om man er disponert så kan et svangerskap trigge det, fikk jeg beskjed om.

Anonymkode: a34db...182

Fikk du noe behandling for det? 

Om så, gikk vekta ned igjen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...